Siihen kohtaan, jossa lattialista oli, on tullut reikä seinään. Seinä vaikuttaa olevan teräsbetonia, jossa on kerros rappausta päällä. Juuri tässä kohdassa kulkee kuitenkin kaksi pystysuoraa putkea. Toinen on eristetty ja toinen tuntui lämpimältä, joten arvaan, että se on patterivettä yläpuolella oleviin asuntoihin. Putkien ympärillä on jotain hieman huokoista, tuntuu kuin kovaa rappausta tai kevyttä betonia.

Asiaan siis, haluan tukkia tuon reiän, enkä tiedä, mikä olisi paras tapa siihen. Se on keskimäärin 4-5 cm syvä. Enemmän putkien välillä.

Liian paljon mediumspackelille. Olen miettinyt kipsiä?
Kiitollinen vinkeistä.
Seinässä on reikä lattialistojen tasalla näkyvissä olevan putken ympärillä, paljastaen betonin ja rappauksen.

Paras vastaus

J
Olin ostanut paketin husfixia. Se ei kutistu ja on helppo sekoittaa. Kostuta seinä kunnolla ennen.

• Tykkään
Lintto1 ja 5 muuta
  • Laddar…
Betoni. Jätä vähän tilaa rappauksen ulkopuolelle, niin seinästä tulee samankaltainen kuin muusta seinästä. Niin minä olisin tehnyt.

Pussi finja finbetong ratkaisee asian

Tavallinen betonitasoite, husfix tai kipsilaasti sopii hyvin!
Betoni on tarkoitettu valamiseen, ei reikien tasoitukseen....

AXS
J Jörgen Ö sanoi:
Tavallinen betonitasoite, husfix tai kipsilaasti toimii hyvin!
Betonia käytetään valamiseen, ei reikien tasoittamiseen....
Reikiä voi tietenkin myös valaa täyteen.

D Davion sanoi:
Reikiä voidaan tietenkin myös valaa.
Reiät lattiaan kyllä....
Mutta tietysti seinään myös, jos asetat muotin ensin, mutta sitten sinulla on kuitenkin reikä sen jälkeen, joka sinun täytyy tasoittaa, reikä johon laitat betonia....
Mutta yritä heittää betonia seinän reikään ilman muottia niin näet mitä tapahtuu!?
Mutta jos käytät tasoitetta, saat valmista kerralla....joten älä tee siitä monimutkaisempaa betonilla!

• Tykkään
Stefan N
  • Laddar…
J Jörgen Ö sanoi:
Lattiahan reikiä....
Mutta ovathan ne seinillekin laitettavissa, jos asetat muotin ensin, mutta sitten saat joka tapauksessa reiän jälkikäteen, jonka sinun täytyy paklata, reiän, johon betoni menee sisään.....
Mutta kokeile heittää betonia seinään ilman muottia niin näet mitä tapahtuu!?
Mutta jos käytät pakkelia, saat sen valmiiksi yhdellä kertaa.....joten älä tee siitä monimutkaisempaa betonilla!
Koska olen itse käyttänyt juuri betonia täyttämään täsmälleen kuvan esittämän reiän, tiedän, että se onnistuu erinomaisesti. Tavallisena iloisen amatöörinä minulta vaadittiin vain pieni osa OSB-levyä, joka toimii esteenä/reunana, 25 kg:n paino ja hyvin yksinkertainen hienous muurauslastalla. Viimeisen osan ylhäältä täytin helposti melko kuivalla betoniroiskeella, joka ei valunut. Tuli todella hyvä ja sileä.

Minulle on siis hämmentävää, että sitä pidetään yleisesti monimutkaisena ratkaisuna, kun se oli sekä helppo että hieno.

Kuulostaa siltä, että olet täysin oikeassa betonin käyttökohteiden suhteen omalla kohdallasi, mutta väittää, että samankaltaisia reikiä ei voi valaa umpeen, on p**kaa puhetta.

Kiitos kaikista hyvistä vinkeistä. Menin ja ostin pussin husfixia muutama päivä sitten, mutta en ole ehtinyt korjata vielä.
Olen aiemmin käyttänyt hienobetonia ja kipsiä sekoitettuna kitillä, mutta en koskaan husfixia, joten ajattelin, että se olisi hyvä tilaisuus kokeilla sitä.

Otan kuvan, kun se on valmis ja kerron, miten se meni.

• Tykkään
Davion ja 1 muu
  • Laddar…
J
Täydellistä. Husfix on todella kätevä siinä mielessä, että se on helppokäyttöinen ja sitä voi ostaa pienissä määrissä. Se muistuttaa enemmän pakettia kääretorttiseosta kuin suurta säkkiä sementtiä tai betonia/laastia. Tietenkin on myös niin, että samanlaisen vaurion voi korjata millä tahansa, kunhan kotona on jotain, joka ei ole jo kovettunut kovaksi kakuksi. Husfix voidaan sulkea uudelleen pienessä sisäpussissaan odottamaan seuraavaa ongelmaa.

• Tykkään
Hank_Ö ja 1 muu
  • Laddar…
J Jocke Best sanoi:
Olin ostanut paketin husfixiä. Se ei kutistu ja on helppo sekoittaa. Kastele seinää kunnolla ennen.
Hei, näin vastauksesi täällä ja haluan vain kysyä. Mikä on riski, jos ei kostuta pintaa ennen kuin levittää husfixiä? Olin katsonut videon etukäteen ja valmistautunut vesipullolla. Mutta unohdin silti tehdä tämän vaiheen ja laitoin husfixin suoraan reikiin betoniseinään. Joten mikä on riski? Terveisin.

J
F Funkis-Matte sanoi:
Hei, huomasin vastauksesi täällä ja haluaisin vain kysyä. Mikä on riski, jos ei kostutussuihkuta pintaa, johon aiotaan levittää husfixiä. Olin katsonut videon etukäteen ja valmistellut veden suihkepulloon. Mutta unohdin silti tämän vaiheen ja levitin husfixin suoraan betoni seinän rei'ille sen sijaan. Joten mikä on riski? Terveisin
Riski on, että ilman imee kaiken veden fixistä niin, että se kuivuu liian nopeasti, ja huomaat sen, jos se kiinnittyy huonosti tai on huokoinen. Silloin on vain raaputettava pois ja tehtävä uudelleen.

• Tykkään
Funkis-Matte
  • Laddar…
Voi ei, OK! Ei muuta kuin odottamaan ja katsomaan. Kiitos vastauksesta!

• Tykkään
Jocke Best
  • Laddar…
AXS
Se on yleensä ihan okei, jos saat sen tarttumaan eikä se "rullaudu" pois, kuten voi käydä, jos pinta on pölyinen.

Muuten sen uudelleen tekeminen on nopeasti korjattu.

• Tykkään
Funkis-Matte ja 1 muu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.