6 380 lukukertaa ·
28 vastausta
6k lukukertaa
28 vastausta
Miksi seinät ja lattiat "homehtuvat" kellarissa?
Ehkä 2 vuotta sitten remontoin huoneen kellarissa. Seinämiä oli rapattu, joten kaavin maalin pois (rapattu lähti helposti), rappasin seinät uudelleen, maalasin pohjamaalilla ja sitten maalilla. Lattiasta kaavin irtonaisen maalin niin hyvin kuin pystyin, käsittelin pohjamaalilla ja maalasin. Ostin pohjamaalin ja maalin Fluggeriltä, ja tein kaiken huolellisesti, joten sen pitäisi olla hyvin ja oikein tehty.
Mutta viimeisen puolen vuoden aikana lattialla ja yhdellä seinällä on kasvanut homeen kaltaista. Se alkoi kuplia yhdellä seinällä, sitten tuli valkoista vaahtoa kuplina lattiasta, ja tänään järkytyksekseni näin, että erittäin suuri osa siitä seinästä on saanut kuohkeaa ainetta, joka on tullut maalin läpi.
Aluksi, kun ongelma ilmeni, luulin sen johtuvan ilmanvaihdon puutteesta, koska meillä oli kuukausi, jolloin olimme tukeneet olemassa olevan ilmanvaihdon, mutta kesti ennen kuin FTX saatiin paikoilleen. Mutta myös sen jälkeen, kun FTX asennettiin puoli vuotta sitten, ongelma on jatkanut kasvuaan.
Mistä se johtuu ja mitä minun pitäisi tehdä?
Mutta viimeisen puolen vuoden aikana lattialla ja yhdellä seinällä on kasvanut homeen kaltaista. Se alkoi kuplia yhdellä seinällä, sitten tuli valkoista vaahtoa kuplina lattiasta, ja tänään järkytyksekseni näin, että erittäin suuri osa siitä seinästä on saanut kuohkeaa ainetta, joka on tullut maalin läpi.
Aluksi, kun ongelma ilmeni, luulin sen johtuvan ilmanvaihdon puutteesta, koska meillä oli kuukausi, jolloin olimme tukeneet olemassa olevan ilmanvaihdon, mutta kesti ennen kuin FTX saatiin paikoilleen. Mutta myös sen jälkeen, kun FTX asennettiin puoli vuotta sitten, ongelma on jatkanut kasvuaan.
Mistä se johtuu ja mitä minun pitäisi tehdä?
Fluffet on luultavasti suoloja, jotka kosteus tuo mukanaan. Uudelleen salaojitus on kallis ratkaisu, mutta sinulla on vettä, joka painostaa ulkoa päin. Jättämällä rappauksen maalaamatta olisi ollut hieman halvempaa. Saostumia tulee silti, mutta ne eivät näytä yhtä tylsiltä. Ja rappaus ei kärsi yhtä paljon, kun se ei ole suljettuna maalin taakse.
Oliko maali tarkoitettu kellarin seinän maalaamiseen?
Muuten on totta, mitä he ovat aiemmin sanoneet, että se on suolaa, hieman vähemmän ikävää kuin home, mutta silti ongelma.
Pidän peukkuja, että asia ratkeaa!
Muuten on totta, mitä he ovat aiemmin sanoneet, että se on suolaa, hieman vähemmän ikävää kuin home, mutta silti ongelma.
Pidän peukkuja, että asia ratkeaa!
Maalasin sillä, mitä Flügger antoi minulle.FreQa sanoi:
Ensin Flügger forankringsgrund droppar
Sitten seinille: Flügger Archaia Kompositionsväri - Seinä & katto
Ja lattiaan: Flügger Floor Paint PU - Polyurethan-lattiamaali
Omituista on, mistä suolasaostuma tulee.D Drburr sanoi:Fluffi on luultavasti suoloja, jotka kosteus tuo mukanaan. Uudelleendrainointi on kallis ratkaisu, sinulla on vettä, joka painaa ulkopuolelta. Jättää rappauksen maalaamatta olisi ollut hieman halvempi vaihtoehto. Uloshuuhtoutumat tulevat silti, mutta eivät näytä yhtä tylsiltä. Ja rappaus ei kärsi niin paljon, kun se ei ole suljettuna maalin taakse.
Kaksi seinää on kokonaan ulkoseiniä. Niissä ei ole ollenkaan ongelmia.
Yksi seinä on sisäseinä, ei tietenkään mitään ongelmaa.
Siinä seinässä, jossa ongelma on, alimmat 80 cm ovat ulkoseinää, ja yläpuolella on sisäseinä. (Se seinä on talon keskustaan päin, ja kellarissa olevasta korkeuserosta johtuen vain alaosa on ulkoseinää ja suurin yläosa on sisäseinä)
Jos ongelma olisi salaojituksessa, sen pitäisi tulla myös niissä kahdessa seinässä, jotka ovat ulkoseiniä?
Nojaa, sitä voi imeytyä vähän sieltä täältä. Minulla on sisäseinä keskellä kellaria, jossa tulee saostumia. Tämä samalla kun seinä, joka on kohti pohjaveden virtausta, on rutikuiva.
Veden tiet ovat tutkimattomia kuten pappi ei koskaan sanonut.
Veden tiet ovat tutkimattomia kuten pappi ei koskaan sanonut.
Oletko tehnyt jotain asian eteen?D Drburr sanoi:
Lisääntyykö se ajan myötä vai pysyykö se vakiona, kun se on tullut näkyviin?
Olen saanut neuvon raaputtaa suolakertymän teräsharjalla ja sitten käsitellä Jape:lla.
Onko se Mögelfri, jota minun pitäisi käyttää silloin?
Luulin, että se olisi Prickfri, mutta se on ulkokäyttöön, kun taas Mögelfri on sisäkäyttöön.
Nyt eihän suolakertyvä ole hometta, siksi kysyn.
https://www.jape.se/produkt/mogel-fri-direkt-0-5-l
Onko se Mögelfri, jota minun pitäisi käyttää silloin?
Luulin, että se olisi Prickfri, mutta se on ulkokäyttöön, kun taas Mögelfri on sisäkäyttöön.
Nyt eihän suolakertyvä ole hometta, siksi kysyn.
https://www.jape.se/produkt/mogel-fri-direkt-0-5-l
Nyt olen raaputtanut seinää ja aion sutaista sen Jape mögel-fri:llä. Tuntui kyllä ikävältä raaputtaa pois maali, kun olin tehnyt hienoa :/
Kuten sanottu, puhdistin ensin seinät ja kysyin Fluggerilta, millä minun pitäisi maalata, ja he antoivat minulle pohjamaalin ja yhdistelmämaalin. Sen jälkeen olen kuullut, että kellareissa pitäisi aina käyttää silikaattimaalia, koska se hengittää. Flugger tiesi, että kyseessä oli kellari, mutta antoi silti minulle yhdistelmämaalin.
Kysymys, jota nyt pohdin, on, jos olisin maalannut silikaatilla, olisiko se voinut estää ongelman, vai olisinko saanut ongelmia suolakukintojen kanssa joka tapauksessa?
Kuten sanottu, puhdistin ensin seinät ja kysyin Fluggerilta, millä minun pitäisi maalata, ja he antoivat minulle pohjamaalin ja yhdistelmämaalin. Sen jälkeen olen kuullut, että kellareissa pitäisi aina käyttää silikaattimaalia, koska se hengittää. Flugger tiesi, että kyseessä oli kellari, mutta antoi silti minulle yhdistelmämaalin.
Kysymys, jota nyt pohdin, on, jos olisin maalannut silikaatilla, olisiko se voinut estää ongelman, vai olisinko saanut ongelmia suolakukintojen kanssa joka tapauksessa?
Miksi home vapaa? Eihän ole mitään homeita?
Maaleja valmistajat olettavat, että sinulla on kuiva nykyaikainen kellari. Jos sinulla ei ole, heidän mielestään sinun pitäisi purkaa talosi ja rakentaa uusi.
Joten heitä ei kannata kuunnella, kun sinulla on vanha talo.
Maaleja valmistajat olettavat, että sinulla on kuiva nykyaikainen kellari. Jos sinulla ei ole, heidän mielestään sinun pitäisi purkaa talosi ja rakentaa uusi.
Joten heitä ei kannata kuunnella, kun sinulla on vanha talo.
Minulle suositeltiin poistaa ja käsitellä Jape.O [old rusty] sanoi:
Jape home-vapaa on tarkoitettu sisäkäyttöön "seinissä, lattiapalkistoissa, ryömintätiloissa, kellareissa, kylpyhuoneissa ja ullakoilla" ja se on tarkoitettu "homeen ja sinistymän sekä mikrobiologisten hajujen kasvustoa vastaan".
Prickfri on tarkoitettu ulkokäyttöön, käytetään puupinnoilla, ja se on tarkoitettu "homeen ja levien aiheuttamien mustien pisteiden" poistamiseen.
Siksi se ei ole Prickfri ja siksi oletin että minun pitäisi käyttää home-vapaa.
Onko sinulla "moldin ja sinistyksen kasvu sekä mikrobiellinen haju".?
Näen vain suolasaostumia ja hilseilevää maalia?
Näen vain suolasaostumia ja hilseilevää maalia?