D
Minulla on kouru liukuosan edessä, jossa puuttuu lattialastua. Liukuosa seisoo perusmuurilla, mutta osa ei ole yhtä syvä kuin perusmuuri. Kysymys on, mitä minun pitäisi täyttää kouruun liukuosan ja lattialastun väliin. Kouru on ehkä 4 cm syvä, 6 metriä pitkä ja täytettävän korkeuden pitäisi olla noin 20-22 mm.

Polyuretaanivaahto? Olen ratkaissut vastaavat ongelmani sillä, eihän siitä kuitenkaan kävellä.

D
Kyllä, vaahtomuovi voisi olla vaihtoehto, mutta se on hankalampi käsitellä kuin jokin sementtipohjainen tuote.

Ajattelen, että olisi helppo ensin teipata niin, että kouru on tiivis (nykyään siellä on hieman aukkoja, missä lattian tukipuut ovat lakkautuneet perusmuuriin) ja sitten kaataa päälle tasoite.

Se toimii kyllä hyvin

D
Tuntuu vähän turhalta vahvistaa, mutta esim. byggmax itsetasoittuvassa lattiatasoitteessa lukee, että se täytyy vahvistaa.

Onko olemassa kuituvahvistettua tasoitetta?

D
Joo, se oli mitä luin byggmaxin sivulta. Heidän fiberdörstärkakrävde vaati raudoitusta.

Paras olisi ollut joku pu massa mutta vaikea löytää yksityishenkilönä mutta kuten sanottu uretaani lukitsee useimmat asiat kiinni

Mutta se on luultavasti vain silloin, kun pitää jäykistää välipohjaa, ennen laatoitusta.

Mutta entä jos käytettäisiin kaistaleita lattialastulevystä, jos se pitää nostaa 22 mm?

• Tykkään
Andreas_kalmar
  • Laddar…
D
nino nino sanoi:
Mutta se on varmasti vain silloin kun aikoo jäykistää välipohjaa, ennen laatoitusta.

Mutta mitä tulee lattialastulevysuikaleisiin, jos sen tulee olla 22mm?
Ei valitettavasti ole mitään mihin kiinnittää. Vain perusmuuri (betonielementti) pohjana. Tosin minulla on lattiapalkit cc 60, joihin voisin kiinnittää ruuvin, mutta siitä ei varmaankaan tule mitään hyvää.

D
Kysymys on, mitä tasoituslaastia minun pitäisi käyttää?

Kuituvahvistettu tietenkin, mutta entä sitten......

Cm 700 bauhausissa, jos se on lähellä

• Tykkään
Derbyboy
  • Laddar…
D
Se on lähellä :)

Kuituvahvisteinen kelluu kuitenkin huonommin, niin tiedät.

D
Kiitos, ajattelin, että kaadan sen jonkin tyyppisellä litramitalla, jossa on nokka. Kävelen ränniä pitkin ja kaadan.

Sehän on vain 4x2x600 cm, eli 4800cm3 eli vain noin 5 litraa.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.