Hei,
Aion asentaa uutta 15 mm lamelliparkettia nykyisen vanhenevan vapaasti kannattavan lattian päälle. Tänään paikan päällä ovat pax-kaapit kuvassa näkyvällä tavalla, ja sisäkattoon on vain 1 mm tilaa.

Ajattelin lyhentää kaappeja alhaalta. Mutta mikä saha minun pitäisi valita ja miten sahaan parhaiten? Omistan useimmat tavalliset sahat ja työkalut, mutta minulta puuttuu pöytäsaha ja upotussaha.

• Pitkä käytävä, jossa on puulattia ja vihreä matto, oikealla suuri valkoinen vaatekaappi, joka ulottuu lähes kattoon asti.
  • Pax-kaappi, jossa avoin ovi ja näkyvä verkko- ja puuhylly; lamelliparkettilattia sekä harmaa-mustakuvioinen matto alapuolella.
Pyörösaha (tai tavallinen käsisaha).

Okei, pyörösaha minulla on. Onko fiksuinta niputtaa sivut kaksi kerrallaan ja sahata ne samanaikaisesti vai sahata ne yksittäin? Tämä pitäisi tehdä melko tarkasti.

D Dilato sanoi:
Pyörösaha (tai tavallinen käsisaha).
TS:llä on mahdollisuus perustella uuden työkalun hankinta kumppanilleen, sitä ei pidä koskaan aliarvioida😉

• Tykkään
Ossian K Olsson ja 1 muu
  • Laddar…
Miksi ei laittaa uutta lattiaa kaappien runkoihin asti, sitten laittaa tavallinen valkoinen lattialista tai joku kvartsilista.

P proffsrik sanoi:
Ok, sirkkeli minulla on. Onko fiksuinta niputtaa sivut kaksi kerrallaan ja sahata ne samalla kertaa, vai pitäisikö sahata erikseen? Se tarvitsee tapahtua melko suurella tarkkuudella.
Minä sahaisin erikseen, mielestäni on helpompi saada hyvä leikkaus silloin.

Jonkinlainen sahausohjain/tuki, joka varmistaa oikean leikkauksen, helpottaa, mutta 60 cm sahanneella suoraksi levylle ei ole niin vaikeaa, ja onhan vain yksi sivu, joka "täytyy" näyttää hyvältä.

Oletan, että aiot lyhentää alapuolta/sokkeliä?

Selviätkö lyhentämättä ovia, mitä luulet?

B
Joten varmista, että on paljon hampaita per cm, pyörösaha, jossa on vähän hampaita, antaa karkeita leikkauksia.

Ajoin kiskoa ja... tadaa.. upotussahaa kun lyhensin pax-vaatekaappejamme. Jos muistan oikein, se oli jalustan etuosa, joten se oli vähän hankalampi saada täysin tarkaksi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.