Hei, olen korjannut vanhan savupiipun ja maalannut sen valkoiseksi, mutta ajan mittaan maali on halkeillut muutamissa paikoissa. Onko kellään ideoita, kuinka voisin korjata tämän? Mietin, että poistaisin kaiken irtonaisen ja saisin pois kaiken irtopinnan, sitten tasoittaisin ja maalaisin uudelleen. Toimiiko tämä teidän mielestänne ja mitä rappauslaastia suosittelisitte minun käyttävän?

Liitän kuvan, jossa maali on haljennut (olen irrottanut myös osan irtonaisesta maalista) Vanhan vastuullisen maalatun savupiipun valkoisessa maalipinnassa näkyy kaksi halkeamaa ja lohkeilevia kohtia.

Kiitos etukäteen!

M
Mitä väriä olet käyttänyt maalatessasi? Kuvassa näkemäni perusteella rappaus näyttää olevan hyvässä kunnossa, ehkä tilanne on eri muualla?, tai se ei näy. Tuolta se voi näyttää, jos kalkkimaalia on maalattu julkisivuun eikä sitä ole kasteltu oikein ennen/jälkeen.

Minulla ei ole suoraa ratkaisua, mutta ajattelen, että on oltava syy siihen, että maali irtoaa. Minusta tuntuu, että on epätavallista, että näin tapahtuu sisätiloissa, ja niin nopeasti. Oliko pinnalla paljon löysää pölyä/laastisoraa, kun sitä maalattiin? Ei ehkä väri kestä vahvaa alkalista materiaalia kuten rappausta? Tai ehkä yksinkertaisesti maalasit liian paksun kerroksen kerralla.

Riskillä, että tämä hämmentää enemmän...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Käytetäänkö savupiippua tulenpidossa?

Käsi pitelee irronnutta muurilaastia, taustalla osittain rapistunut muuripinta.

Hei ja kiitos vastauksesta, savupiippua käytetään poltettaessa ja siitä tulee jonkin ajan kuluttua melko lämmin joissakin paikoissa, savupiippu on maalattu valkoisella öljyvärillä 2-3 kertaa. Liitän kuvan, joka on otettu takapuolelta palasesta, jonka revin irti, siinä näkee, että siinä on vähän laastia kiinni, mutta hyvin vähän, mutta minun täytyy täyttää tämä ennen kuin maalaan uudelleen, jotta se olisi samassa tasossa muun savupiipun kanssa.

Ystävällisin terveisin, Christian.

Verkkoa ei tarvitse vahvistaa ja tasoittaa kaikkea?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.