1 796 lukukertaa ·
6 vastausta
2k lukukertaa
6 vastausta
Luulen, että olen purkanut väliseinän ja korvannut lattianpalkin.
Rakennusnoviisi
· Nässjö
· 45 viestiä
Hei.
Olen remontoimassa keittiötä ja purin seinän saadakseni tilaa suuremmaksi. Keittiö on jo ostettu ja kaikki on periaatteessa valmista arvailua varten ja laskettu kattoa huttonitin asentamiseksi.
Olen aiemmin kunnostanut pojan huoneen yläkerrassa (vain laitoin lattian olemassa olevan muovimaton päälle ja levitin tasoitteen) ja olin siellä tänään ja huomasin, että lattia heilahteli keskeltä. Jos polkaisee, se kuulostaa hoitopöydältä ja hyllyltä, joka on siellä. Olen alkanut epäillä, että olen purkanut väliseinän, joka toimi lattianpalkkina...talo on 1920-luvulta. Mitä teen nyt? En voi asentaa palkkia alapuolelta, koska olen jo ostanut keittiön eikä siellä ole mahdollisuutta sen sijoittamiselle. Voinko purkaa lattian ja kiinnittää ulkoseinään uuden lattianpalkin? Voinko poikkileikata yläkertaa vahvistaakseni? Onko tarve kiireellinen vai voiko se odottaa. Kiitollinen vastauksista...
Olen remontoimassa keittiötä ja purin seinän saadakseni tilaa suuremmaksi. Keittiö on jo ostettu ja kaikki on periaatteessa valmista arvailua varten ja laskettu kattoa huttonitin asentamiseksi.
Olen aiemmin kunnostanut pojan huoneen yläkerrassa (vain laitoin lattian olemassa olevan muovimaton päälle ja levitin tasoitteen) ja olin siellä tänään ja huomasin, että lattia heilahteli keskeltä. Jos polkaisee, se kuulostaa hoitopöydältä ja hyllyltä, joka on siellä. Olen alkanut epäillä, että olen purkanut väliseinän, joka toimi lattianpalkkina...talo on 1920-luvulta. Mitä teen nyt? En voi asentaa palkkia alapuolelta, koska olen jo ostanut keittiön eikä siellä ole mahdollisuutta sen sijoittamiselle. Voinko purkaa lattian ja kiinnittää ulkoseinään uuden lattianpalkin? Voinko poikkileikata yläkertaa vahvistaakseni? Onko tarve kiireellinen vai voiko se odottaa. Kiitollinen vastauksista...
Rakennusnoviisi
· Nässjö
· 45 viestiä
Rakennusnoviisi
· Nässjö
· 45 viestiä
Ainoat piirustukset, jotka minulla on, ovat käsin piirrettyjä. Oletin, että se ei ole kantava, koska olen koko ajan olettanut, että kaikki, jotka lähtevät savupiipusta, ovat sitä. Ehkä murehdin turhaan.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 46 166 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 46 166 viestiä
Lisäys: Kun talot asettuvat, voivat myös muut seinät tulla enemmän tai vähemmän kantaviksi tai stabiloiviksi. Olen samaa mieltä Purre:n kanssa, että rakennusinsinööri on luultavasti oikea tie edetä.
Minulla oli vielä enemmän notkumista. Neljän metrin pituiset 145-koolingit ilman tukipuita. Puhkaisin lattian, sahasin kaikki koolingit keskeltä poikki ja valoin betonipalkin poikittain. Lisäksi asensin tukipuita.Ludvig1987 sanoi:
Hei.
Olen parhaillaan remontoimassa keittiötä ja purin siksi seinän suurentaakseni tilaa. Keittiö on jo ostettu ja kaikki on oikeastaan valmista arvailulle ja alakattoa varten, että voisi asentaa hutonitin.
Aiemmin laitoin kuntoon pojan huoneen yläkerrassa (vain laitoin lattian olemassa olevan muovimaton päälle ja levitin pakkelia) ja olin siellä tänään ja huomasin, että lattia notkui hieman keskellä. Kun polkee lattiaa, niin hoitopöytä ja yksi hylly ääntelevät. Aloin epäillä, että olen purkanut väliseinän, joka toimi lattian palkkina... talo on 1920-luvulta. Mitä teen nyt? En voi laittaa palkkia alapuolelta, koska olen jo ostanut keittiön, eikä siihen ole nyt tilaa... voinko purkaa lattian ja ankkuroida uusi lattian palkki ulkoseinään? Voinko asentaa tukipuita yläkerran vahvistamiseksi? Onko se tarpeen heti vai voiko se odottaa? Olen kiitollinen vastauksesta...

Nyt se tuntuu vakaalta.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Reparera tak efter rivit vägg
Färg, Måla & Tapetsera -
Om mäklare ej skrivit in avtalstid alls, vad betyder detta?
Köpa & Sälja hus -
Vad tror ni om att ersätta vanlig varmvattenberedare med en bredare me
Vatten & Avlopp -
Granne har rivit eternitrör ovetandes.
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Livrädd - tror jag rivit i asbest idag!
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur