Hei.

Olen remontoimassa keittiötä ja purin seinän saadakseni tilaa suuremmaksi. Keittiö on jo ostettu ja kaikki on periaatteessa valmista arvailua varten ja laskettu kattoa huttonitin asentamiseksi.

Olen aiemmin kunnostanut pojan huoneen yläkerrassa (vain laitoin lattian olemassa olevan muovimaton päälle ja levitin tasoitteen) ja olin siellä tänään ja huomasin, että lattia heilahteli keskeltä. Jos polkaisee, se kuulostaa hoitopöydältä ja hyllyltä, joka on siellä. Olen alkanut epäillä, että olen purkanut väliseinän, joka toimi lattianpalkkina...talo on 1920-luvulta. Mitä teen nyt? En voi asentaa palkkia alapuolelta, koska olen jo ostanut keittiön eikä siellä ole mahdollisuutta sen sijoittamiselle. Voinko purkaa lattian ja kiinnittää ulkoseinään uuden lattianpalkin? Voinko poikkileikata yläkertaa vahvistaakseni? Onko tarve kiireellinen vai voiko se odottaa. Kiitollinen vastauksista...

• Tykkään
jooonas
  • Laddar…
Purre
Sinun pitäisi puhua konstruktorin kanssa siitä, miten ratkaista ongelma.
On mahdotonta sanoa täällä mitään, koska kuvailet vain ongelman tekstissä etkä näytä mitään talon piirustuksia.

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Purre Purre sanoi:
Sinun kannattaa keskustella konstruktörin kanssa siitä, miten voit ratkaista ongelman.
Meidän on mahdotonta sanoa mitään täällä, kun kuvailet ongelman vain tekstinä etkä esitä talon piirustuksia.

• Käsin piirretty pohjapiirros, jossa näkyy huoneita ja kylpyhuone. Käytävä yhdistää tilat. Ehkä korjaussuunnitelma. Punainen viiva korostaa aluetta.
  • Käsin piirretty pohjapiirros, jossa huoneet merkitty kuten eteinen, olohuone, keittiö ja makuuhuone. Punainen ympyrä korostaa keittiön kohtaa.
Ainoat piirustukset, jotka minulla on, ovat käsin piirrettyjä. Oletin, että se ei ole kantava, koska olen koko ajan olettanut, että kaikki, jotka lähtevät savupiipusta, ovat sitä. Ehkä murehdin turhaan.

BirgitS
Mikä kantavat seinät ovat rankarakennuksessa riippuu pääasiassa siitä, miten lattianiskat kulkevat. Seinät, joita tarvitaan, jotta yläpuolella olevat lattianiskat saavat tukea, ovat kantavia.

• Tykkään
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
BirgitS
Lisäys: Kun talot asettuvat, voivat myös muut seinät tulla enemmän tai vähemmän kantaviksi tai stabiloiviksi. Olen samaa mieltä Purre:n kanssa, että rakennusinsinööri on luultavasti oikea tie edetä.

Ludvig1987 Ludvig1987 sanoi:
Hei.

Olen parhaillaan remontoimassa keittiötä ja purin siksi seinän suurentaakseni tilaa. Keittiö on jo ostettu ja kaikki on oikeastaan valmista arvailulle ja alakattoa varten, että voisi asentaa hutonitin.

Aiemmin laitoin kuntoon pojan huoneen yläkerrassa (vain laitoin lattian olemassa olevan muovimaton päälle ja levitin pakkelia) ja olin siellä tänään ja huomasin, että lattia notkui hieman keskellä. Kun polkee lattiaa, niin hoitopöytä ja yksi hylly ääntelevät. Aloin epäillä, että olen purkanut väliseinän, joka toimi lattian palkkina... talo on 1920-luvulta. Mitä teen nyt? En voi laittaa palkkia alapuolelta, koska olen jo ostanut keittiön, eikä siihen ole nyt tilaa... voinko purkaa lattian ja ankkuroida uusi lattian palkki ulkoseinään? Voinko asentaa tukipuita yläkerran vahvistamiseksi? Onko se tarpeen heti vai voiko se odottaa? Olen kiitollinen vastauksesta...
Minulla oli vielä enemmän notkumista. Neljän metrin pituiset 145-koolingit ilman tukipuita. Puhkaisin lattian, sahasin kaikki koolingit keskeltä poikki ja valoin betonipalkin poikittain. Lisäksi asensin tukipuita. Lattialaudoitus avattu, keskellä kulkee valettu betonipalkki ja lisätyt välipuut, lauta- ja metallirakenteet näkyvät. Lattiaremontti: Puurungot katkaistu keskeltä ja uusi betonipalkki valettu tukemaan rakennetta, asennetut poikittaiset tuet.
Nyt se tuntuu vakaalta.

• Tykkään
YuGi
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.