Aiomme rakentaa talon käyttämällä Termomur-alustaa ja Masonitebeams-lohkoja yläkerrassa sekä pulpettikattoa noin 10 asteen kaltevuudella. Olen saanut MB:lta tarjouksen piirroksesta, jossa LT-palkkia koskee ongelma, kun asetetaan kattopalkkeja sen päälle. Palkin jänneväli on 10,8, mutta koska voimme käyttää LT-pilaria alakerrasta kuten piirros näyttää, jänneväli on 5,4. LT:n laskelmassa he sanovat ei (mitoitettu 165*630 palkilla ja lumialue 4,5). Oma paino jne. näkyvät piirroksessa. Suunniteltu katto on peltiä. Ei tietoa näistä laskelmista ja arvostaisin, jos jollain olisi hyvä idea! Avoin ehdotuksille, teräspalkkeja jne. Toinen suunta on itse piirretty ja näyttää pilareiden sijainnin.
Rakennussuunnitelma, jossa on pohjapiirroksia ja mittoja termomuurilla ja Masonite-palkkiloilla. Näyttää LT-palkin jännevälin ja pylväiden sijainnit.

Kuvassa on kaksikerroksisen talon pohjapiirros, joka näyttää sisätilojen seinät, ovet, ikkunat ja pylväiden paikat.

Piirustusten resoluutio on itse asiassa liian heikko, jotta niitä voisi lukea tyydyttävästi. Jos pienempi suunnitelma (n. 10x10 m) on yläkerrassa ja tavoitteena on hoitaa kattorakenne ensisijaisella liimapuupalkilla, niin 165x630 on liian vähän noin 10 metrin jänneväliin (pitäisi olla 165x765) ja tarpeettoman paljon, jos keskellä on pilari (riittää 165x405).

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.