51 132 lukukertaa ·
15 vastausta
51k lukukertaa
15 vastausta
Vähän kysymyksiä styroksilistasta.
Sivu 1 / 2
Kaikkitietävä
· Härifrån
· 789 viestiä
Olen nyt hankkinut itselleni 16 m kattolistaa styroksista, joka on 50x50 ja sen profiili on: 
Nyt mietin muutamia asioita:
1. Pitäisikö minun maalata listat paikoillaan vai lattialla?
2. Olen maalannut katon valkoisella kattomaalilla (mattapintainen), pitäisikö minun maalata listat kattomaalilla vai listavärillä (vesipohjainen, kiilto 40)?
3. Pitäisikö minun käyttää suoria vai jiirikulmia (siis saumauksessa keskellä seinää)?
Jotain muuta huomioitavaa?
Voin lisätä, että aion asentaa nämä lateksikittillä.
Kiitollinen vastauksista!!

Nyt mietin muutamia asioita:
1. Pitäisikö minun maalata listat paikoillaan vai lattialla?
2. Olen maalannut katon valkoisella kattomaalilla (mattapintainen), pitäisikö minun maalata listat kattomaalilla vai listavärillä (vesipohjainen, kiilto 40)?
3. Pitäisikö minun käyttää suoria vai jiirikulmia (siis saumauksessa keskellä seinää)?
Jotain muuta huomioitavaa?
Voin lisätä, että aion asentaa nämä lateksikittillä.
Kiitollinen vastauksista!!
Kaikkitietävä
· Härifrån
· 789 viestiä
Ei kukaan??
:-?
:-?
Minulla on tapana jatkaa suoraan ja sitten tasoittaa ja hioa. Maalaus kerran ennen ja sitten paikalla, kuten sanottu...
Kaikkitietävä
· Härifrån
· 789 viestiä
OK! Kiitos vastauksesta.
Sitten ei muuta kuin kokeilemaan, yksi maalaus ennen kattomaalilla ja suorat saumaukset.
(niin ajattelin, mutta virheitä on tehty aiemminkin...)

Kaikki muut pienet vinkit aiheesta ovat aina tervetulleita!
Sitten ei muuta kuin kokeilemaan, yksi maalaus ennen kattomaalilla ja suorat saumaukset.
(niin ajattelin, mutta virheitä on tehty aiemminkin...)
Kaikki muut pienet vinkit aiheesta ovat aina tervetulleita!
Latexfugi pitää enemmän kuin hyvin, listat eivät käytännössä paina mitään. Kuivumisaika ei todellakaan ole myöskään mikään ongelma. En ymmärrä mistä olet saanut "uskomattoman nopeasti"???
Jos aiot käyttää jotain muuta, pidä mielessä, että on suositeltavaa, että se on maalattavissa ja että sotku ja roiskeet on helppo pyyhkiä pois.
Jos aiot käyttää jotain muuta, pidä mielessä, että on suositeltavaa, että se on maalattavissa ja että sotku ja roiskeet on helppo pyyhkiä pois.
Kaikkitietävä
· Härifrån
· 789 viestiä
Käytin Beckers lateksitiivistemassaa. Ei ongelmia makkaran kanssa sen kanssa ainakaan.
Paina kunnollinen nauha (tai kaksi, jos pinta on leveä) listan kiinnityspinnoille, paina lista paikalleen kunnolla ja pyyhi heti kostealla tiskirätillä ylimäärä pois ja tasoita sauma.
Huomaa, että tiivistemassaa voi mennä aika paljon.
P.s. Älä pakkeloi saumoja lateksitiivistemassalla, koska se painuu hieman kasaan kuivumisen aikana ja on siksi todella vaikea saada nätiksi. Käytä sen sijaan lateksipakkelia. Pakkeloi 2 kertaa ja hio hienolla hiekkapaperilla joka kerta, niin saumat katoavat.
Paina kunnollinen nauha (tai kaksi, jos pinta on leveä) listan kiinnityspinnoille, paina lista paikalleen kunnolla ja pyyhi heti kostealla tiskirätillä ylimäärä pois ja tasoita sauma.
Huomaa, että tiivistemassaa voi mennä aika paljon.
P.s. Älä pakkeloi saumoja lateksitiivistemassalla, koska se painuu hieman kasaan kuivumisen aikana ja on siksi todella vaikea saada nätiksi. Käytä sen sijaan lateksipakkelia. Pakkeloi 2 kertaa ja hio hienolla hiekkapaperilla joka kerta, niin saumat katoavat.
käytän tilaisuuden hyväkseni kysyäkseni, mitä nämä styroksilistat maksavat per metri? Mietin, pitäisikö asentaa kattolistat vai ei.
Kaikkitietävä
· Härifrån
· 789 viestiä
Ostin listan Sonja pakkauksessa 2x2m, muistaakseni metrihinta oli noin 37kr/m. (Ostettu Färgtemabutikista)
Ne vaihtelevat melko paljon hinnoiltaan riippuen koosta/profiilista, jonka valitset. Astetta ylellisempi kuin styroksi on polyuretaanilista, joka on huomattavasti kalliimpi, mutta joka, ainakin minun mielestäni, antaa täysin ylivoimaisen tuloksen.lobbysleeper sanoi:
Kaikkitietävä
· Härifrån
· 789 viestiä
Nyt ovat listat paikoillaan! 
Ne kiinnitettiin lateksimassalla (från ÖB).
Kulutus: melkein 1 tuubi 15 m listaa ja sitten olen käyttänyt lateksia:
* Molemmilla kiinnityspinnoilla.
* Kaikissa saumoissa (mukaan lukien viimeistely jiirissä 2 kertaa)
* Sträng i tak
En ole kohdannut ongelmaa, että lateksi rullaantuisi tai ei tarttuisi. Se on erinomainen aine työstää, jos käyttää runsaasti Yes+vettä sormella, kun viimeistelee saumaa.
Listoja oli helppo leikata jiirisahalla, ainoa mikä jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt tehdä, on viistää suoran sauman reunat ...mutta, mutta. >
Ne kiinnitettiin lateksimassalla (från ÖB).
Kulutus: melkein 1 tuubi 15 m listaa ja sitten olen käyttänyt lateksia:
* Molemmilla kiinnityspinnoilla.
* Kaikissa saumoissa (mukaan lukien viimeistely jiirissä 2 kertaa)
* Sträng i tak
En ole kohdannut ongelmaa, että lateksi rullaantuisi tai ei tarttuisi. Se on erinomainen aine työstää, jos käyttää runsaasti Yes+vettä sormella, kun viimeistelee saumaa.
Listoja oli helppo leikata jiirisahalla, ainoa mikä jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt tehdä, on viistää suoran sauman reunat ...mutta, mutta. >