459 lukukertaa ·
6 vastausta
459 lukukertaa
6 vastausta
Lista katossa eri kulmilla
Puusepät vanhasta koulukunnasta tekivät tällaisia kattoja holvikattolistalla ja veistivät kulmat, höyläten listan tukijalan seinälle oikeaan kulmaan. Yksinkertaisin tapa on käyttää tavallista tasapintaista 15x44 kattolistana. Geri pitkässä seinässä tasapinnalla on 45 astetta. Gere tasokaton ja vinon katon välissä vaatii kulman jakamista, jolloin molemmat listat ovat yhtä leveitä. Tukijalan seinään asetetaan ensin pitkittäinen lista leikaten 90 asteeseen. Vinokaton listan voi leikata pystysuoraan ja leikata alaosasta niin, että siitä tulee yhtä leveä kuin tukijalan seinällä oleva lista. Sama voidaan tehdä myös varjolistalla 21x44, mutta silloin on helpointa, jos laitetaan 21x21 kulmaksi tukijalan seinän ja vinokaton väliin. Teetpä sen miten tahansa, lopputulos on hyvä ja vain sinä tulet sen huomaamaan. Ota muutamia pieniä paloja ja kokeile, jotta voit välttää virheet.
Sitä olen myös miettinyt. Tietysti oli Allmogelist tilattu, mutta kulmakohdissa ei sallittu klossit.
Ja huolimatta siitä, miten yritin saada sen toimimaan 90 ja 135 asteen kanssa, siitä tuli vain kuraa.
Listejä minulla on, mutta ne makaavat kauniisti ullakolla..
Ja huolimatta siitä, miten yritin saada sen toimimaan 90 ja 135 asteen kanssa, siitä tuli vain kuraa.
Listejä minulla on, mutta ne makaavat kauniisti ullakolla..
Jos kulma ikkunan vasemman puolen yläpuolella on 45’, leikkaa molemmat 22,5. Kokeile paloilla.
Klikkaa tästä vastataksesi