Hei! Pian aion aloittaa seuraavan projektin ja ajattelin kysyä, jos täältä saisi hyviä ideoita ja vinkkejä.

Ajattelin nikkaroida katon traktorille ja autolle ja pohdin, pitäisikö minulla olla tolpat keskellä vai käyttää liimapuupalkkeja. (Katso kuva)
Teen tolpat liimaamalla yhteen kaksi 170-lautaa.

Minulla on oikeastaan kolme vaihtoehtoa:

1. Käytän tolppia D ja E ja laitan 220(1) laudat näiden päälle kannattamaan kattolautoja.

2. Poistan tolpan E ja laitan liimapuupalkin H:sta B:hen.

3. Poistan sekä tolpan D että E ja laitan liimapuupalkin A:sta G:hen ja B:stä H:hen.

Minulla on oikeastaan kolme pohdintaa näistä vaihtoehdoista:

-Mikä näistä olisi edullisin hinnaltaan? Veikkaan ensimmäistä vaihtoehtoa? (Tosin se luultavasti aiheuttaa enemmän työtä ylimääräisten pilareiden ja tolppien valmistamisessa)

-Toimivatko kaikki vaihtoehdot rakenteellisesti?

-Pitäisikö minun tehdä jotain aivan toisella tavalla?

Kiitos etukäteen!

• Käsin piirretty autotallin katossuunnitelma, jossa näkyy mittoja ja rakenteellisia tukipilareita ruutupaperilla.
Missä Ruotsissa tämä on, mietin millaisia lumikuormia pitää ottaa huomioon?

S S_B_O sanoi:
Missä Ruotsissa tämä on, ajattelen millaisia lumikuormia täytyy ottaa huomioon?
Sundsvall on tämä, joten voi tulla melko paljon lunta.

Hei! Näen, että siitä on noin vuosi sitten, mutta saitko jonkin ratkaisun? Minulla on melkein samat ajatukset. Traktori-carport Sundsvallissa. 4 metriä leveä ja siellä tulee ongelmia vinokaton ja kantavuuden kanssa 4 metrin palkeille. Pitäisikö sahata gransstockeista vai laittaa tiheästi palkeilla?
Minun pitäisi seisoa seinää vasten konehallissa.

M Mac746 sanoi:
Hei! Näen, että se oli noin vuosi sitten, mutta saitko mitään ratkaisua? Minulla on lähes samat ajatukset. Traktor-carport Sundsvallissa. 4 metriä leveä, ja siellä tulevat ongelmat vinokaton ja kantavuuden kanssa 4 metrin puurimoilla. Pitäisikö sahata kuusitukeista vai laittaa tiheästi rimoja?
Minun pitäisi olla seinää vasten konehallissa.
Suunnitteletko rakentaa sen niin, että lumet voivat pudota konehallin katolta uudelle vinokatollesi?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.