Hei, yritän tehdä ensimmäisen julkaisuni täällä, koska tarvitsen hieman ammattilaisapua. Olen laajentamassa taloa hieman ja ajattelin avata vanhan ulkoseinän vanhassa talossani saadakseni suuremman olohuoneen. Silloin minun täytyy tukea yläkertaa palkilla. Aukko uuden ja vanhan osan välissä tulee olemaan 4290 mm. Yritän liittää kuvan, jossa keltainen osa osoittaa, missä sen pitäisi olla. (En ole myöskään mikään Picasso :)). mutta tässä minun tietoni laskelmista ja kuormista loppuu. Joten nyt toivon, että joku mahtava ihminen voisi auttaa minua valitsemaan oikeantyyppisen palkin tähän. Kiitos etukäteen.

• Punainen kaksikerroksinen talo, jonka seinää on merkitty keltaisella ja sinisellä piirroksella rakenteellisia muutoksia varten; edessä terassi ja kukkaruukkuja.
Se on suhteellisen pitkä tauko, mikä voi johtaa merkittäviin pistekuormiin, joita perustus ei ehkä kestä. Suosittelisin ottamaan yhteyttä suunnittelijaan, joka tekee laskelmat puolestasi. Näin sinulla on myös suojaa, jos jokin menee pieleen.

Kiitos nopeasta vastauksesta, on tietenkin riski, että tämä on liian heikko perusta tälle. Uusi osa on kuitenkin vapaasti kantava, joten se ei tule kuormittamaan tätä ja uskon myös, että voin jakaa kuorman uudelta osalta myös vanhalle. Niin ajattelin iafl. :) Se on suoraan kallion päällä, joten on enemmänkin, jos joudutaan hieman lyhentämään jänneväliä, mutta juuri, jos on joku koko palkki, jota pitäisi käyttää.

• Uuden rakennettavan osan perustus tiilimuurilla, joitakin betonipilareita ja punaista seinää taustalla; osa rakenteilla olevaa projektia.
Vaaditaanhan rakennuslupaa, jossa lujuuslaskelmat esitetään, joten sinun täytyy varmaankin ottaa mukaan suunnittelija?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.