Hei kaikki!

Minulla on pieni ongelma, johon toivon jonkun voivan auttaa...

Jos ajattelee, että kiinnittää T:n kulmateräkseen (kuumavalssattu, S235JR) koossa 30x30x3, kahdella 8.8 M6 ruuvilla. T on taipumaton, ja kulmateräksen päät ovat kiinnitettynä.

Mikä antaa periksi ensin, kulmateräs vai ruuvit, ja minkä suuruisella kuormalla jompikumpi alkaa deformoitua?
 
  • Käsin piirretty kaavio teräs-T-kappaleen liitoksesta kulmateräkseen 8.8 M6 ruuveilla; mitat 59mm ja 250mm, kysymysmerkki kuvaa epävarmuutta.
  • Tykkään
Dan_Johansson
  • Laddar…
Eikö voi olettaa, että T on jotain tuhoutumatonta/taipumatonta, yksinkertaisuuden vuoksi?

Kiinnostavaa on, onko 30x30x4 kulmaterästä vahvempaa vai heikompaa kuin 2xM6... Eli pitääkö sitä mitoittaa ylöspäin, vai voiko ehkä mennä 25x25x3...
 
Ei ole mahdollista simuloida tätä kotona. Ehkä töissä ensi viikolla. Mitä tarkoitusta varten rakenteen tulisi olla? Missä haluaisit, että se alkaisi deformaatiota?
Minulla on tunne, että tämä on Locost-projektia varten. Sitten miettisin, onko se olennainen osa vai osa, joka ei haittaa niin paljon, jos se antaa periksi. Jos se taipuu kulmaraudassa, sen pitäisi aiheuttaa pienemmän reaktion kuin jos ruuvi katkeaa.
 
A Anderscurl sanoi:
En voi simuloida tätä kotona. Mahdollisesti ensi viikolla töissä. Mikä on tämän rakenteen tarkoitus? Missä haluaisit sen ensin deformoituvan? Minulla on tunne, että se liittyy Locost-projektiin. Silloin miettisin, onko se olennainen osa vai osa, jonka taipuminen ei haittaa niin paljon. Jos kulmaterästa taipuu, sen pitäisi aiheuttaa pienemmän reaktion kuin jos ruuvi katkeaa.
Joo, T on poljinmekanismi, 63 mm on kiinnityspisteiden etäisyys. Ajatuksena on kiinnittää se kahteen kulmateräkseen...

SFRO haluaa, että se kestää 100 kiloa painetta jarrupolkimella, ja se varmasti kestää 25x25x2 kulmateräksellä, koska itse poljinmekanismi on 1,8 mm peltiä... Mutta aion käyttää vähän vahvempaa varmuuden vuoksi...

Konseptikuva ja piirustus ylhäältäpäin
 
  • Kolmipoljinjärjestelmä kiinnitettynä metallikehikkoon, näkyvissä yksityiskohdat kiinnityskohdista ja taustalla oleva vaihdelaatikko.
  • Käsin piirretty konseptipiirustus, joka esittää pedaalitelineen kiinnityskohtia ja mittoja eri kulmaraudoille. Mukana useita mittalukuja milleinä.
Viimeksi muokattu:
Jos kiinnität molemmilta puolilta kuten olet piirtänyt, on varmasti ihan rauhallista kestää 100kg voimaa jarrupolkimella ilman joustoa Myös 25x25x2mm. Kuten kirjoitat, poljinpaikka on heikommasta pellistä. Runko kulmarautoja, joihin ne kiinnitetään, on varmaankin 25x25x2mm neliskulmaista putkea oletan.
 
A Anderscurl sanoi:
Jos kiinnität molemmille puolille kuten piirtämäsi, on varmasti aivan rauhallista kestää 100 kg voimaa jarrupolkimella ilman joustoa. Myös 25x25x2 mm riittää hyvin. Kuten sanot, poljinasetelma on heikommasta pellistä. Kehyksen kulmateräkset kiinnitetään 25x25x2 mm neliöputkeen luulisin.
Joo, 25x25x2 takana ja edessä...

Kysymys onkin, pitäisikö käyttää 25x25x3 kulmarautaa, etuna olisi, että siitä tulisi sama korkeus kuin neliöputkista...
 
Pieni painon lisäys kannattaa kyllä ottaa, jotta saadaan sekä vakaampi että yhtenäisempi kiinnitys. Se paino laskee myös painopistettä. Mieti myös jotain, mihin voisi lepuuttaa vasenta jalkaa pidempien ajomatkojen aikana. Joku pieni hylly tai nuppi tai jotain. Voi käydä raskaaksi ajan myötä, jos ei ole paikkaa mihin sen laittaa.
 
  • Tykkään
Dan_Johansson
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.