Pohjapiirros, jossa punaisella merkitty seinä keittiön ja olohuoneen välillä. Seinän purkaminen suunnitteilla. Kiinteitä ikkunoita merkitty kirjaimella F. Ritning av konstruktion med spikplåtar, inklusive olika knutpunkter och dimensioner, från Bjerking Ingenjörsbyrå. Ritning av takkonstruktion med mått och belastningsspecifikationer, Bjerking Ingenjörsbyrå, inkluderar detaljer om virkesdimensioner och uppslagsreaktioner. Rakennuksen pohjapiirustus, joka näyttää pohjakerroksen ja yläkerran huoneet sekä leikkauskuvan. Punaisella merkityt seinät suunnitellaan poistettavaksi. Hej!

Någon/Några som är haj på att beräkna laster osv? Såg att Justusandersson sorgligt nog gått bort förra året hans inlägg man lusläst men tyvärr är jag trögfattad för att räkna på detta själv.

Nåväl, jag vill öppna upp väggen mellan kök och allrum. 7,3-7,4m. Jag är flexibel lite grann.
Bifogar ritningarna, står lite egenlaster o sånt.
rödmarkerat ska bort.

nu är frågan hur fet balk behövs? Stål eller limträ. Men jag gissar att det blir stål då jag killgissar utifrån vad man sett på andra ställen här i forumet att det säkert behövs nån HEA 200+

helst vill jag ju bara ha detta på 2 stöd så det är öppet men är inte HELT främmande för en pelare på mitten om det avsevärt minskar dimension på balk.
Men jag har försökt googlat och spanat i forumet hur man ska räkna men jag är lost. Tillägg! Taket idag är gjort av tegel och sen nån masonit eller liknande. Vill byta det framöver mot råspont, papp o tegel. Tänker att vikten ökas då.

Mvh!

B Brejj sanoi:
[kuva] [kuva] [kuva] [kuva] Hei!

Onko joku/t joilla on taito laskea kuormia jne.? Huomasin, että valitettavasti Justusandersson kuoli viime vuonna, hänen postauksiaan olen lukenut tarkkaan, mutta valitettavasti olen liian hidas laskemaan tätä itse.

No, haluan avata seinän keittiön ja olohuoneen välillä. 7,3-7,4 m. Olen hieman joustava.
Liitän piirustukset, on vähän omapainoja ja sellaista.
punaisella merkitty pois.

nyt kysymys on kuinka paksu palkki tarvitaan? Teräs vai liimapuupalkki. Mutta arvaan, että se tulee olemaan terästä, koska veikkaan muiden paikkojen perusteella täällä foorumilla, että tarvitaan varmasti joku HEA 200+.

mieluiten haluaisin tämän olevan vain 2 tuella niin, että se on avoin, mutta en ole täysin vieras keskellä olevalle pylväälle, jos se merkittävästi pienentää palkin mittoja. Mutta olen yrittänyt googlata ja katsoa foorumilta, miten pitäisi laskea, mutta olen hukassa. Lisäys! Nykyinen katto on tehty tiilestä ja jostain masoniittilevystä tai vastaavasta. Haluan vaihtaa sen myöhemmin raakaponttiin, huopaan ja tiileen. Ajattelen, että paino lisääntyy silloin.

Terveisin!
Kyllä hän osasi paljon, se mies.
Voit syöttää kaikki arvot tänne https://www.byggbeskrivningar.se/dimensionering/med-meny/?cid=931
Niin voit ainakin saada selville, mikä puurakenteinen palkki on ajankohtainen.

• Tykkään
Brejj
  • Laddar…
T Tompafix sanoi:
Kyllä hän oli erittäin asiantunteva mies. Voit sitten syöttää kaikki arvot täällä [linkki] Joten voit ainakin saada selville, mikä puupalikka on ajankohtainen.
kyllä, olen käynyt tuolla sivulla. Suurin avaamismitta, jonka voi edes kirjoittaa, on 5000mm…

T Tompafix sanoi:
Kyllä, hän oli erittäin asiantunteva mies.
Sitten voit syöttää kaikki arvot tänne [linkki]
Niin voit ainakin saada selville, mikä puupalkki on ajankohtainen.
mutta 5000mm pituudella näyttäisi vaativan 630mm liimapuuta, jossa on 10mm ”flex”. Joten liimapuuta ei varmaankaan käytetä. Saattaa olla teräspalkki 3 tuen kanssa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.