Onko kenelläkään kokemusta L-tuen pohjan leikkaamisesta niin, että siitä tulee kulma ja ne sopivat nurkkaan. Minulla on suurempi L-tuki malli 2000x2000x100.

• Vaaka L-muotoinen betonituki ulkona soramaalla, edessä sininen nokkakärry ja taustalla pakattu laatikkovyöhyke.
Mitä mietit?

On noin 100 mm betonia ja raudoitusta. Joten ota esiin moottorisaha ja timanttiterä ja ala hommiin.

Muista leikata muutama cm, jotta sinun ei tarvitse taistella niiden kanssa, kun sijoitat niitä kaivinkoneella tai vastaavalla.

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
Itse leikkaus on kyllä helppo nakki, mutta siitä ei tule hyvä. He todennäköisesti antavat periksi. Siellä on kulmatukia ja ne on kunnolla vahvistettu lisäarmeroinnilla ja suuremmilla jaloilla.

wildeside
Valmiita kulmaan suunnattuja on olemassa.
https://www.benders.se/sortiment/in...stod-horn/?model=2871007a#goto-artnr-2871007a
Olen asentanut sellaisia kulmia.
Kerran jouduin leikkaamaan suoran l-tuen kulmaan väärän toimituksen vuoksi.
Ei ole helppoa leikata 45 astetta hienosti käsikäyttöisellä betonisahalla, mutta se onnistui kohtuullisesti ja sellaiseen paikkaan, ettei se ollut suoraan katseen alla.
En ollut kovin tyytyväinen, mutta asiakas piti sitä hyväksyttävänä ja hyväksyi työn.
Asiakkaalle tarjottiin kaksi vaihtoehtoa
1. kustantaa/hakea uusi L-tuki (asiakas oli itse tilannut L-tuet).
2. yritämme leikata suora tuki kulmatueksi.
Joten lopputulos on, että kyllä se onnistuu, mutta ei ole kovin helppoa....

• Tykkään
arkTecko ja 1 muu
  • Laddar…
R Robin Wahlman sanoi:
Mitä haluat tietää?

On kai noin 100 mm betonia ja raudoitusta. Joten hae moottorisaha ja timanttilaikka ja aloita.

Muista sahata muutama cm, jotta vältyt taistelemasta siinä, kun sijoitat niitä kaivinkoneella tai vastaavalla.
Mietin tuleeko hyvä. Aikomuksena mitata yksi, joka on alkuperäisesti vinottaisessa ja sahata sen mukaan.

C Carbonara84 sanoi:
Itse katkaisu on kai helppoa, mutta siitä ei tule hyvä. Ne antavat todennäköisesti periksi. Siellä on kulmatuet ja ne on vahvistettu kunnolla lisäraudoituksella ja suuremmilla perustuksilla.
Okei Luuletko, että ero on niin suuri? Minusta ne, joilla on kulmat, näyttävät samanlaisilta.

wildeside wildeside sanoi:
Valmiita on, jotka on kulmiksi viistettyjä.
[linkki]
Olen asentanut sellaisia kulmia.
Kerran olen sahannut suoran L-tuennan kulmaan väärän toimituksen vuoksi.
Ei ole helppoa sahata 45 astetta siististi käsikäyttöisellä betonisahalla, mutta se onnistui kohtuullisesti ja niin, ettei se osunut suoraan huomion keskipisteeseen.
En ollut ihan tyytyväinen, mutta asiakas piti työtä hyväksyttävänä ja hyväksyi sen.
Asiakas sai kaksi vaihtoehtoa
1. maksaa/tuoda uusi L-tuki (asiakas oli itse tilannut L-tuet).
2. yritämme sahata suoran tuen kulmatueksi.
Joten joo, se onnistuu, mutta ei ole todella helppoa....
Joo, mietin enemmän, sopivatko ne kulmissa kulmaa vasten ja täyttyvät massalla, eikä varmaan tule näkymään sisältä eikä ulkoa. Olen kuullut joidenkin hitsaavan ne yhteen, miten se sitten tehdäänkin.

Sitten mietin, onko kenelläkään kokemusta L-tukien nostamisesta esimerkiksi taljalla, mutta onko joku nähnyt jonkinlaisen taljan telineen?

Ajattelitko katkaista koko tuen (eli ihan ylös asti) vai vain alaosan?
Tuo tuki painaa varmaan noin 1,5-2 tonnia? Älä yritä nostaa sitä yksin, ota avuksi oikea kone. Menetetyn tuen nostaminen sattuu sekä lompakossa että kehossa.

P PatrikJo sanoi:
Aiotko katkaista koko tuen (eli koko matkan ylös), vai vain alapäästä? Tuo tuki painaa varmasti noin 1.5-2 tonnia? Älä yritä nostaa sitä itse, käytä oikeaa konetta. Se voi aiheuttaa sekä lompakolle että keholle kipua, jos tiputat sen.
Ei vain alapäästä niin voin yhdistää ne 90 asteeseen. Ajattelin nostaa vain noin 10 cm, jotta voin siirtää ne. 1440kg ne painavat.

Eli etsit rullattavaa telinettä, joka kestää 1,5 tonnia epätasaisella alustalla?
Jos soitat vähän ympäriinsä, löydät jonkun, joka voi nostaa sen siellä paikan päällä parilla tonnilla. Silloin sinun ei tarvitse miettiä, kuinka nostaa, eikä ole riskiä, että sinä tai joku muu litistyy.

Haluatko olla varma että se onnistuu hyvin?
Vai haluatko vain ne paikoilleen näön vuoksi?

Kuuntele Carbonara
"Itse katkaisu on kyllä helppo homma, mutta siitä ei tule hyvä. Ne todennäköisesti antavat periksi. Siellä on kulmatukia, ja ne on kunnolla vahvistettu lisää teräksellä ja suuremmilla jaloilla."

Tulee ehdottomasti olemaan huomattavasti kalliimpaa korvata kulma katkaistuilla L-tukilla kuin tehdä oikein alusta lähtien, mutta ehkä se ei ole sinun kustannuksesi?
Voisin myös väittää, että se on piilovirhe (katkaistuilla L-tukilla), joten riski joutua maksamaan myös talon myynnin jälkeen on olemassa 10 vuotta...

P PatrikJo sanoi:
Etsit siis rullavaa telinettä, joka kestää 1,5 tonnia epätasaisella alustalla?
Jos soitat ympäriinsä, löydät jonkun, joka nostaa sen paikan päällä muutamalla tuhannella. Silloin sinun ei tarvitse miettiä, miten nostat, ja vältät riskin, että sinä tai joku muu litistyy.
Mieluiten haluaisin telineen, kuten I-ballk, johon voi zik-zakata L-tuet, eli siirrät niitä vähän kerrallaan ja puhumme 3-4 metristä. Nostan töissäni tällaisia painoja joka päivä, joten siitä osuudesta en ole huolissani. Toki voi löytää jonkun, joka tulee asettamaan ne paikoilleen halvalla, mutta olisi hauskaa hoitaa se itse.

lunnabo lunnabo sanoi:
Haluatko olla varma, että siitä tulee hyvä? Vai haluatko vain sinne vain näön vuoksi? Kuuntele Carbonaraa "Itse katkaiseminen on pikkujuttu, mutta siitä ei tule hyvä. Ne varmasti antavat periksi. On olemassa kulmatuet ja ne on vahvistettu kunnolla lisäämällä raudoitusta ja isommilla jaloilla." On ehdottomasti erittäin paljon kalliimpaa vaihtaa kulma katkaistuilla L-tuille kuin tehdä oikein alusta alkaen, mutta ehkä se ei ole sinun kustannuksesi? Väittäisin myös, että se on piilevä virhe (katkaistuilla L-tuille), joten riski maksaa myös talon myynnin jälkeen on olemassa 10 vuoden ajan...
Joo, minun on pakko asettaa ne oikeaan paikkaan ja kyse on minusta. Olen katsonut samanlaisia kulmalla, mutta niillä on sama leveys, mutta en oikein ymmärrä, miksi niiden kestävyys heikkenisi. Tiedän niitä, jotka ovat katkaisseet niiden korkeuden, ja siellä toimittajalla ei ole ollut mitään mielipiteitä, vaan se on sujunut hyvin. Kai minun täytyy soittaa heille ja kuulla.

Valmis kulma ei voi koskaan antaa periksi kulmassa, jossa on se rako kahden suoran vastakkain, valmis kulma saa tukea sivuilta kulmassa ja seisoo tukevasti kulmassa.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.