611 lukukertaa ·
3 vastausta
611 lukukertaa
3 vastausta
Kuinka toimin parhaiten keittiön epätasaisten sisäseinien kanssa, koolata ulos?
Hei,
Ensimmäinen viestini täällä foorumilla! Olen katsellut paljon täällä ja saanut paljon apua, joten kiitoksia hyvästä foorumista!
Ostin ensimmäisen taloni, 30-luvulta, vähän vinossa kun katsoo tarkemmin.
Aion asentaa Ikea-keittiön ja vetää uudet sähköt keittiöön. Sähköasentaja ehdotti, että seinään asennetaan minimäärä koolauksia, jotta sähköjohdot voidaan vetää siististi, mutta myös siksi, että seinät todennäköisesti täytyy säätää rungon asentamista varten.
Miten te olisitte tehneet minun tapauksessani? Koolataanko seiniä? Jos kyllä, mikä on pienin mitta? En halua ottaa liikaa tilaa huoneesta, niin sanotusti.
Lattia on hieman epätasainen muurauksen edessä, päällä on muovimatto, epäselvää mikä tämän aiheuttaa, mutta ehkä siinä on keraamiset laatat tai jotain juuri siinä alla. Siinä on pieni kohouma, mutta se tuntuu kävellessä. Olin ajatellut asentaa laminaattilattian koko keittiöön, mutta mietin mikä on paras tapa tasoittaa se ja estää uuden lattian halkeaminen eron vuoksi.
Paljon asioita yhdessä kysymyksessä, mutta toivon joitakin hyviä ajatuksia samanlaisia kokemuksia omaavilta jäseniltä
Talo on puurunkoinen.
Ensimmäinen viestini täällä foorumilla! Olen katsellut paljon täällä ja saanut paljon apua, joten kiitoksia hyvästä foorumista!
Ostin ensimmäisen taloni, 30-luvulta, vähän vinossa kun katsoo tarkemmin.
Aion asentaa Ikea-keittiön ja vetää uudet sähköt keittiöön. Sähköasentaja ehdotti, että seinään asennetaan minimäärä koolauksia, jotta sähköjohdot voidaan vetää siististi, mutta myös siksi, että seinät todennäköisesti täytyy säätää rungon asentamista varten.
Miten te olisitte tehneet minun tapauksessani? Koolataanko seiniä? Jos kyllä, mikä on pienin mitta? En halua ottaa liikaa tilaa huoneesta, niin sanotusti.
Lattia on hieman epätasainen muurauksen edessä, päällä on muovimatto, epäselvää mikä tämän aiheuttaa, mutta ehkä siinä on keraamiset laatat tai jotain juuri siinä alla. Siinä on pieni kohouma, mutta se tuntuu kävellessä. Olin ajatellut asentaa laminaattilattian koko keittiöön, mutta mietin mikä on paras tapa tasoittaa se ja estää uuden lattian halkeaminen eron vuoksi.
Paljon asioita yhdessä kysymyksessä, mutta toivon joitakin hyviä ajatuksia samanlaisia kokemuksia omaavilta jäseniltä
Talo on puurunkoinen.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 46 157 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 46 157 viestiä
Siinä on voinut olla aikaisemmin puuliesi, ja silloin se oli sellaisten päällä, jotka kestävät kipinöitä, esim. tiiliskiviä tai betonilevy.S Sussien sanoi:Sitten lattia on hieman epätasainen hormin edessä, päällä on muovimatto, epäselvää mikä tämän aiheuttaa mutta ehkä siellä on keraamiset laatat tai jotain alla juuri siellä. Se on pienempi korotus mutta tuntuu silti kun kävelee siinä. Olin ajatellut, että laitan koko keittiöön laminaatilattian, mutta mietin mitä parhaiten tekee saadakseen sen tasaiseksi ja ettei uusi lattia mene erilleen eron vuoksi.
Joko voit hyödyntää talon historiaa ja antaa tiiliskivien/betonilevyn olla näkyvissä koristeena samalla, kun laitat laminaatilattian muualle. Monet alkavatkin käyttää alkuperäistä aluslattiaa keittiön lattiana, hiovat ja käsittelevät mänty- tai kuusilaudat. Mutta on mahdollista laittaa rakennuslevyt koko lattian päälle, ennen kuin päällimmäinen laminaatilattia asennetaan.
Kiitos paljon Birgit! Kuulostaa todennäköiseltä, mitä voi olla alla. Minun on yksinkertaisesti avattava ja katsottava. Olen huolissani siitä, että siellä saattaa olla asbestia, joten en halunnut avata, mutta se on vaikea ratkaista ilmanBirgitS sanoi:
Siinä on saattanut olla puuhella aikanaan ja silloin se on ollut jollakin kipinöitä kestävällä alustalla, kuten tiilillä tai betonilevyllä.
Voit yksinkertaisesti säilyttää talon historian antamalla tiilet tai betonilevyn näkyä koristeena samalla kun asennat napsautettavan lattian muille alueille. Monet alkavat käyttää alkuperäistä alalattiaa keittiön lattiana, hiomalla ja käsittelemällä mänty- tai kuusilautoja. Mutta voit asentaa rakennuslevyt koko lattian päälle ennen uuden napsautettavan lattian asentamista.
Tai kuten sanoit, laittaa jonkinlaisia levyjä ja ehkä ylimääräistä vaahtoa osan alle, joka ei ole
Korotettu (mikä on suurin osa)
Mukavaa iltaa!
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 46 157 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 46 157 viestiä
Kiitos samoin!
Ei useita kerroksia foamia, koska siitä tulee hieman sienimäistä, mutta voi käyttää 3 mm paksua masonit (board) ja/tai muutamia kerroksia lumppapaperia, 1 mm paksua, paikoissa, joissa on kuoppia.
Ei useita kerroksia foamia, koska siitä tulee hieman sienimäistä, mutta voi käyttää 3 mm paksua masonit (board) ja/tai muutamia kerroksia lumppapaperia, 1 mm paksua, paikoissa, joissa on kuoppia.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Hur gör man bäst en 90 graders böj för vindskiveplåt på ett pulpettak?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Vad skulle du göra framför bastu vid fågelsjö
Fråga trädgårdsdesignern söndag 16 mars kl 20-22 -
Hur gör man bäst där golvvärmeslangen ska böjas upp vid vägg?
Värme allmänt -
Hur gör man bäst med kant ner mot befintlig häck vid mindre markhöjning?
Trädgård allmänt -
Allmänna frågor och råd vid bastubygge
Bastu