Hei,
Toivon apua ja neuvoja koskien seinää pannuhuoneen luona. Kuvissa näkyy nurkkaus, joka tulee olemaan meidän maalaus- ja puuverstas. Toisella puolella seinää on pannuhuone pellettikattilalla. Huoneet sijaitsevat erillisessä autotallissa.

Kuten yhdessä kuvassa näkyy, siellä on vanhoja läpivientejä sähköputkille. Meidän täytyy tiivistää vanhat läpiviennit. Siirrämme myös sulakekaapin, joka on pannuhuoneen sisällä, seinälle, joka näkyy kuvissa. Annamme sähkömiehen tehdä sen, kun hän vetää uutta sähköä koko verstaaseen.

Miten meidän pitäisi ajatella tiivistämistä? Koko pannuhuone on rakennettu yksinkertaisesta kipsistä, mikä ei ole enää sallittua. Se tekee erityisen tärkeäksi varmistaa mahdollisimman paloturvallinen ratkaisu. Pitäisikö meidän antaa sähkömiehen tiivistää? Vai voimmeko tehdä sen itse? Mitä saa tehdä itse? Ja minulle itsestään selvä jatkokysymys: mikä olisi tyhmää tehdä itse, kun ei ole ammattilainen paloturvallisuudessa?

Kiitollinen kaikesta avusta!

• Eristetty putki kulmassa autotallissa, vanhoja sähköputkia seinässä.
  • Vanha seinälevy, jossa on reikä sähköputkea varten ja osittain näkyvä putki vasemmalla, molemmat sijaitsevat autotallin nurkassa.
torparavgrund torparavgrund sanoi:
Ei mitään ihmeellistä, vain paloluokiteltu saumamassa. [linkki]
Kiitos paljon! Käytämme sitä!! Hyvää pääsiäistä! 🌷

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.