Hei,

Aion rakentaa kaksi uutta sisäseinää L-muodossa kellarissani. Muutamia senttimetrejä katon alapuolella kulkee vesiputkia. Ajattelin, että kiskon voisi kulkea katon yläpuolella ja yksinkertaisesti leikata OSB- ja kipsilevyt niin, että ne nousevat mahdollisimman korkealle putkia kohti. Sitten jätän putkien yläpuolelle mitään tekemättä ja rakennan ne "laatikkoon" tyyppisesti.

Sen sijaan minulla on joukko sähkökaapeleita, jotka on naulattu kattoon. Miten voin ratkaista tämän siististi? Ensimmäinen ajatukseni on yksinkertaisesti asettaa kisko kaapelien viereen, mutta ei juuri sinne, missä kaapelit kulkevat. Miten teen läpiviennistä seinän läpi siististi?

Viimeinen tyhmä kysymys on, miten voin olla varma, etten poraa mitään sähkökaapelia tai viemäriputkea, jotka kulkevat katossa, johon aion kiinnittää seinän? Vai jos olen varovainen, riittääkö, että poraan ja ruuvaan kiskot betonilattiaan ja liimaan metallikiskon tec7:llä kattoon? Yhdistettynä pystykiskojen tiukkaan istuvuuteen. Onko helpompaa käyttää metallisia tai puukiskoja tässä tapauksessa? Ajattelin käyttää ainakin metallikiskoja lattiaan ja kattoon.

Kuvat helpottavat aina hyvän vastauksen antamista.

Mutta suunnitelmasi kuulostaa hyvältä. Aseta koolaukset putkien ja kaapeleiden viereen ja tee uritus levyihin. Tiivistä lateksitiivisteellä sen jälkeen.

Riittää, että liimaat metallilistat kattoon ja säädät pystyssä olevat koolaukset kunnolla. Minulla on samanlainen seinä kellarissani, mutta päinvastoin, liimattu lattiaan ja ruuvattu kattoon.

• Tykkään
Spangel
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.