Olen saanut puolison mukaan muuttamaan porraskäytävän ristikkokaiteen mataliksi seiniksi sen sijaan, että käyttäisimme omaisuuden lasikaiteen asentamiseen.

Olisin kiitollinen ehdotuksista ja kannustuksesta.

Ajattelin vain asentaa lastulevyä molemmille puolille ja eristystä väliin. Mutta miten saan yläosan näyttämään siistiltä?

Haluaisin myös upottaa led-nauhan tai led-valonauhan ylös, joka valaisee alaspäin. Se antaisi hieman valoa osaan taloa, joka muuten helposti jää hämäräksi kun olemme laittaneet kaksi uutta seinää.

Siinä kohdassa, jossa ritilä menee nyt koko matkan kattoon asti, on seinä.

Hyviä neuvoja?

• Kapea puukaide portaikon ympärillä, seinä nousee kattoon asti, päivänvalo valaisee huonetta.
Narren666
Minulla on meneillään samanlainen projekti kotona, tosin vain ristikko noin 1900*1200 mm.
Ajattelen laittaa kipsilevyä molemmille puolille, ja sitten nostaa kipsilevyä hieman korkeammalle ja laittaa päälle yläosa. Ja sitten kipsistä kansi ylös, lopuksi "spackelhörn" (en tiedä mitä se oikeasti on)
Jotta saadaan terävä reuna/kulma

Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan :thinking:

Miksi haluat laittaa lastulevyä? Miten käsittelet sitä sitten?

Narren666 Narren666 sanoi:
Minulla on vähän samanlainen projekti kotona, tosin vain ristikko noin 1900*1200 mm.
Ajattelin laittaa kipsilevyt molemmille puolille ja sitten mennä hieman korkeammalle kipsin kanssa ja lisätä yläosan. Ja sitten kansi yläpuolelle kipsistä, lopuksi "pakkauskulmat" (en tiedä, mitä ne oikeasti ovat).

Toivottavasti ymmärrät, mitä tarkoitan :thinking:

Miksi haluat laittaa lastulevyä? Kuinka käsittelet sen sitten?
Mielestäni lastulevy on tukevampi kuin kipsi. Ajattelin laittaa korjaustapetin tai lasikuitutapetin levyyn ja sitten maalata sen valkoiseksi.

Tein niin pienellä alueella, jossa minun piti tasoittaa alustaa ja siitä tuli mahtava!

Mutta en ole mikään rakentaja. Ehkä on monia etuja laittaa kipsi sen sijaan.

Narren666
Se toimii varmasti hyvin kuidulla tai kankaalla.
Minun näyttää tältä, ainoa ongelma on sälegardin tasaaminen seinän kanssa portaiden kohdalla, joten se tulee ulos noin 10 mm.

Luuletko, että voisi poistaa sälegardin ja rakentaa uuden seinän?
Luuleks sä, että siitä tulee yhtä vakaa?
Ajattelin siinä tapauksessa säästää pystytolpan ja rakentaa uuden seinän niin, että se tasaantuu seinän kanssa portaiden kohdalla?

• Portaat ja puinen kaide, jonka rakenne on suoraviivainen. Portaiden alla näkyy hieman tilaa. Yhdistelee puu- ja valkoisia elementtejä.
Ikkunalauta valitsin laittaa yläosaan kaiteeni päälle! Puuseppä raaputti päätään, mutta hänen piti sitten myöntää, että siitä tuli erittäin tyylikäs. Älä kysy minulta, miten he kiinnittivät sen, sillä siinä ei näy mitään ruuveja.

Meidän tapauksessamme koko kaide poistettiin ja he rakensivat uuden seinän.

Olen asettanut tammen lankun, muista laittaa lista takareunaan, jotta voitte pitää asioita sen päällä. Muistakaa myös vetää sähköt valaistusta ym. varten ennen kuin ruuvaatte kaiken yhteen. Minun tapauksessa purin koko seinän puoleen korkeuteen. Joten jouduin hieman taistelemaan sähköjen vedon kanssa, sekä niiden, jotka piti poistaa, että niiden, jotka piti asentaa...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.