Hei!
Aion asentaa katon verannallemme. Kattotuolit ovat 45x170 cc 800. Ne lepäävät kahden 45x170 päällä verannan etureunassa. Veranta on 10 metriä leveä ja noin 2,2 metriä syvä. Noin 13 asteen kaltevuus. Kaikki tämä on piirretty ja laskettu suunnittelijan toimesta. Piirustuksissa ei kuitenkaan kerrota mitään talon runkoon kiinnityksestä, mutta ajattelen, että foorumilla on oikea osaaminen tähän.
Ajatuksena on ruuvata 45x195 tai 220 Essve ET-T rakennusruuveilla talon puurunkoon ja kiinnittää tähän palkkikengät kattotuoleille (13 kpl). Kysymys kuuluu, pitäisikö minun ruuvata jokaisessa pystytolpassa (cc60) vai riittääkö joka toinen (cc120)? Ja kuinka monta ruuvia per paikka? On hieman hankalaa jokaisen ruuvin sijainti, koska talon rungon päälle on asennettu 40 mm pehmeä puukuitulevy. Jotta siitä tulisi jäykkä, ajattelin upottaa pienen puupalikan puukuitulevyyn siten, että saadaan puu puuta vasten.
Olen yrittänyt lukea dokumentaatiota, mutta se on hieman liian teknistä ja teoreettista, jotta ymmärtäisin..
En haluaisi mieluiten soittaa suunnittelijalle, koska olemme aivan valmiita keskenämme taloudellisesti jo kauan ja en halua riskeerata uutta laskua..
Hei!
Aion asettaa katon verannallemme. Kattopalkit ovat 45x170 cc 800:lla. Ne lepäävät verannan etuosassa kaksinkertaisilla 45x170:llä. Veranta on 10 metriä leveä ja noin 2,2 metriä syvä. Noin 13 asteen kaltevuus. Kaikki tämä on suunniteltu ja laskettu suunnittelijan toimesta. Piirustukset eivät kuitenkaan kerro mitään talon runkoon kiinnittämisestä, mutta luulen, että foorumilta löytyy oikea osaaminen.
Ajatuksena on ruuvata 45x195 tai 220 Essve ET-T rakenneruuveilla talon puurankaan ja tällä kiinnittää palkkikengät kattopalkkeja varten (13 kpl). Kysymys on, pitäisikö minun ruuvata jokaiseen pystypalkkiin (cc60) vai riittääkö joka toinen (cc120)? Ja kuinka monta ruuvia per paikka? On hieman hankalaa jokaisen ruuvin sijainnin kanssa, koska talon runkoon on kiinnitetty 40mm pehmeä puukuitulevy. Jotta rakenteesta tulisi kiinteä, ajattelin upottaa pienen puupalikan puukuitulevyyn, jotta saadaan puu-puu-puu kosketus.
Olen yrittänyt lukea dokumentaatiota, mutta se on vähän liian teknistä ja teoreettista, jotta ymmärtäisin..
En haluaisi soittaa suunnittelijalle, koska olemme täysin selvillä taloudellisesti ja en halua riskeerata uutta laskua..
[kuva]
Se riippuu hieman siitä, onko vaarana lunta ylhäältä katolta.
Mutta tyypillisesti 3 kpl 6mm ruuvia jokaisessa tolpassa. (Cc600)