Siihen on tullut melko paljon jälkiä meidän pähkinäpuulattiaan.
Se on viilutyyppinen lattia, jossa on ohut puupinta, jota ei voi hioa.
Se ei siis ole laminaattilattia.

Osittain kyseessä on naarmuja ja osittain pieniä koloja, jotka näkyvät molemmissa liitetyissä kuvissa.

Miten saan nämä piilotettua mahdollisimman hyvin? :(
Minulla on pähkinäpetsaus, jos siitä olisi apua?

• Valokuvassa valkoisilla naarmuilla ja urilla oleva pähkinäfanerilattia, joka kaipaa kunnostusta ja sävyämistä.
  • Valnötin fanérilattia, jossa on kaksi pientä uraa lähellä metallista listaa.
Voit ostaa köning vaxia theofilsiltä m lackpenna, joilla voit taikoa pois vauriot.

Mietin, eikö riittäisi laittaa vähän lakkaa naarmuihin/rei'ille.

Sehän on kiillon ero lakatun ja lakkaamattoman välillä, joka näkyy.

Olen samaa mieltä KnockOnWood kanssa, täytä vauriot öljypohjaisella lakalla (tärkeää, jotta puu tummenee, vesipohjainen ei toimi). Kokeile ensin yhdellä paikalla ja jos ei tule tarpeeksi tummaa, petsaa vauriot ennen kuin tiputat lakkaa.

Fredrik.engdahl sanoi:
Du kan köpa köning vax hos theofils m lackpenna med dom kan du trolla bort skadorna
Okej.
Myyvätkö Theofils suoraan yksityishenkilöille?
Onko se öljypohjainen lakka?

Helioz sanoi:
Olen samaa mieltä KnockOnWood:n kanssa, täytä vauriot öljypohjaisella lakalla (tärkeää, jotta puu tummenee, vesipohjainen ei toimi). Kokeile ensin erillisellä paikalla ja jos se ei tummene tarpeeksi, petsaa vauriot ennen lakan lisäämistä.
Tarkoitatko, että öljypohjainen lakka tummenee?
Tapahtuuko se heti vai ajan myötä?
Mistä tiedän, ettei siitä tule liian tumma ja näytä oudolta?

Tarkoitatko lakalla tavallista pientä lakkapurkkia, jonka voi ostaa mistä tahansa maaliliikkeestä, kunhan se on öljypohjainen?

Öljypohjainen lakka tummentaa puun enemmän levitettäessä kuin vesipohjainen lakka, koska öljy imeytyy ja jää puuhun, kun taas vesi haihtuu. Lakka itsessään ei tummu lisää levityksen jälkeen.

Muu lattiasi on hyvin todennäköisesti lakattu öljypohjaisella polyuretaanilakalla, joten jos käytät itse öljypohjaista lakkaa, se sopii paremmin yhteen. Käytännössä mikä tahansa öljypohjainen lakka toimii, mutta aito lattialakka tai venelakka (polyuretaanipohjainen) antaa paremman kulutuskestävyyden.

Löysin meillä kotona olleen lakan.
Sen nimi on Alcro gammaldags halvmatt trälack.
Siinä lukee, että se on kirkaslakka sisäpuiseen puuhun ja että se on puolimatta 20.

Siinä lukee myös, että se on liuotinperusteinen.

Pitäisikö tämän toimia?

Sen pitäisi toimia hyvin, mutta luulen, että lattia on lakattu kiiltävällä lakalla, tosin kuvista on vaikea arvioida. Tiputa hieman lakkaa yhteen pienemmistä rei'istä ja katso, sopiiko se ennen kuin käsittelet kaikki vauriot.

Todennäköisesti lattia on kiiltävämpi kuin 20.
Minun täytyy yksinkertaisesti testata miltä se näyttää.

Mutta miten teen sovelluksen? Ostanko pienen lakkasiveltimen ja tiputan vähän sen kanssa?

savio sanoi:
Ja todennäköisesti lattia on kiiltävämpi kuin 20.
Minun täytyy vain testata, miltä se näyttää.

Mutta miten teen levityksen? Ostanko pienen lakkaussiveltimen ja tiputan vähän?
Käytä jotain todella pientä.
Luultavasti paras on hammastikku tai tulitikku.
Suurissa vaurioissa voi käyttää vanupuikkoja.

Lakka, joka menee vaurion ulkopuolelle, on pyyhittävä heti pois liinalla tai nukkaamattomalla paperilla.

KnockOnWood sanoi:
Käytä jotain todella pientä.
Luultavasti parasta käyttää hammastikkua tai tulitikkua.
Suurten vaurioiden kohdalla voi käyttää pumpulipuikkoa.

Lakka, joka päätyy vaurion ulkopuolelle, tulee pyyhkiä pois välittömästi liinalla tai nukkaamattomalla paperilla.
Okei, hammastikku kuulostaa kätevältä, kokeilen sitä =)

Mutta yksi asia, jota en ymmärrä, eikö vaurioiden väri pysy vaaleana korjausteni jälkeenkin?
Eikö minun pitäisi kokeilla ensin tiputtaa vähän petsiä ja sitten lakkaa?

Öljy lakkassa pitäisi saada vaaleat kohdat tummumaan saman väriseksi kuin muu lattia edellyttäen, että ne eivät ole kuluneet läpi saksanpähkinäviilun. Kokeile siksi ensin yhdessä kohdassa ja katso, miten se toimii. Jos se on edelleen liian vaalea, käytä petsiä. Jos käytät petsiä suoraan, siitä voi tulla liian tumma.

Päivitys:
Olen kokeillut tiputtaa vähän Alcro gammaldags halvmatt -puulakkaa, mutta se ei todellakaan tee eroa.
Puu ei tummu ollenkaan.

Olen ajatellut ottaa esiin valnötsbetsen ja tiputtaa vähän, kommentteja?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.