1 125 lukukertaa ·
19 vastausta
1k lukukertaa
19 vastausta
Kuinka korjaan huonon kipsiseinän?
Olemme perineet seinän, jossa on kipsilevyt kiinnitettynä pariin pystysuoraan palkkiin, eli reunoissa ei ole oikein mitään mihin ruuvata kiinni. Tarvitseeko meidän tehdä se uudestaan vai voiko vain kitata/maalata/laittaa listat piilottaakseen rumuuden? Levyjen välillä on myös syvyysero noin 95 cm lattiasta ylöspäin, mutta ajattelimme laittaa helmipaneelin/paneelin siihen, joten ajattelin, että voisin saada sen pystysuoraksi niin, että asennusliima on hieman paksumpi sauman alla vain? Ymmärrän, että se ei ole "oikein", mutta olisi niin mukavaa olla tekemättä kaikkea alusta asti uudestaan, sama häthätää-standardi on joka paikassa, joten meidän täytyy jo purkaa paljon asioita, kuten esimerkiksi irrottaa harvataittolevy, jonka tyyppi on laittanut lattiana (?!). Mitä mieltä olette, mikä olisi helpointa tehdä tässä tilanteessa?
Harrastajapuuseppä
· Västra Götaland
· 1 474 viestiä
Voit ehkä kaventaa 45 mm kaistaleen ja saada sinne tukipuun, sitten asettaa takaisin kipsilevyn ja saumata, mutta kaikki mitä teet, lisää halkeamien riskiä ja kuten tilanne näyttää, tämä ei ole hyvin tehty. Olen melkein varma, että saat halkeamia siihen seinään, joten minä purkaisin sen ja tekisin uudelleen.
Uskon tosiaan, että helpointa on purkaa ja tehdä uudelleen. Jos pohjatyö on huono, loppuvaiheen tekeminen vie paljon enemmän aikaa.
Gipsilevyjen vaihtaminen käy melko nopeasti, mutta nykyisen kittauksen korjaamiseen menee todennäköisesti pidempään…
Gipsilevyjen vaihtaminen käy melko nopeasti, mutta nykyisen kittauksen korjaamiseen menee todennäköisesti pidempään…
...kuulostaa siltä, että aiot jatkaa samaa tietä ja tehdä hätiköityjä ratkaisuja ongelmiin. Revittäkää kipsilevy alas, suoristakaa koolaukset, sovittakaa koolausväli kipsille ja kiinnittäkää kipsi, mielellään vahvikekappaleen kanssa taakse.songforkaren sanoi:
Nyt näyttää siltä, että laitan playwoodin alle/sijasta, sellaista raakalautaa oleva rakennesperiaplywood ja sitten vain tyyliin remonttikipsi/tapetti päälle ja sitten maalaan/tapetoin, mitä mieltä olette?
tuleehan siitä muuten himmeästi saumoja koolinkien kanssa ristiin-rastiin jos haluaa että gyproc-levyjen alla on jotain mihin ruuvata ympäriinsäsongforkaren sanoi:
Besserwisser
· östergötland
· 2 658 viestiä
Sinullahan on pystyssä olevat koolaukset?
Laita palat lattian ja katon väliin,
Päälle OSB-levyt ja kipsi
Laita palat lattian ja katon väliin,
Päälle OSB-levyt ja kipsi
Hassu sääntöjen sijoittelu😀.
Minulla on playwoodia kunnostustapetilla ja maalattuna. Olen saumannut säännön päälle ja se on toiminut 4 vuotta ilman halkeamia.
Onko se optinen harha vai puuttuuko seinän osista muovia?
Minulla on playwoodia kunnostustapetilla ja maalattuna. Olen saumannut säännön päälle ja se on toiminut 4 vuotta ilman halkeamia.
Onko se optinen harha vai puuttuuko seinän osista muovia?
On vähän tyhmää, kun puuttuu koolaukset ympäriinsä, erityisesti kulmissa, se tulee väistämättä halkeamaan siellä, jos levyjä ei voi ruuvata.
Koska muovia kuitenkin puuttuu osasta seinää, olisin varmaan poistanut eristyksen ja laittanut lyhyet puut ympäriinsä (ylös kattoon ja alas lattiaan) koolausten väliin ja vasten ympäröiviä seiniä.
Sitten laitat uutta muovia koko seinälle. OSB/vaneri ja lopuksi kipsi. Käytä tavallista 13 mm kipsiä.
Jos kulmista puuttuu myös koolauksia niiden seinien takaa, joita ei ole purettu, voi työntää metalliprofiilin taakse, joka sitten lepää uuden koolauksen päällä.
Koska muovia kuitenkin puuttuu osasta seinää, olisin varmaan poistanut eristyksen ja laittanut lyhyet puut ympäriinsä (ylös kattoon ja alas lattiaan) koolausten väliin ja vasten ympäröiviä seiniä.
Sitten laitat uutta muovia koko seinälle. OSB/vaneri ja lopuksi kipsi. Käytä tavallista 13 mm kipsiä.
Jos kulmista puuttuu myös koolauksia niiden seinien takaa, joita ei ole purettu, voi työntää metalliprofiilin taakse, joka sitten lepää uuden koolauksen päällä.
Ei optinen harha, luulen, että muovi on sillä osalla, joka on ulkoseinä, ja kaksi sisempää ovat viereiseen huoneeseen päin (arvaan, että tämä on syy?)M Mellanbarn sanoi:
Besserwisser
· östergötland
· 2 658 viestiä
Kulmassa ulkopuolelle on koolaus, eli onnistunut kiinnittämään kipsilevyn nurkan toiselle puolelle johonkin, mutta yritän asettaa yhden sitä vasten, jotta muodostuu kulma ikään kuin niin, että voi kiinnittää reuna myös siihen.mexitegel sanoi:
Tulee hieman typerää, kun uupuu koolaukset ympäriinsä, erityisesti kulmissa, se väistämättä halkeaa siellä, jos levyjä ei voida kiinnittää ruuveilla.
Koska muovi kuitenkin puuttuu osasta seinää, olisin varmaan poistanut eristeen ja asentanut poikittaispalkit ympäriinsä (ylös kattoa ja lattiaa vasten) koolausten välille ja ympäröivien seinien viereen.
Sitten asetat uuden muovin koko seinälle. Osb/vaneri ja lopuksi kipsilevy. Käytä tavallista 13 mm kipsilevyä.
Jos myös puuttuu koolaukset kulmissa niiden seinien takana, jotka eivät ole purettu, voi työntää metalliprofiilin taakse, joka sitten lepää uuden koolauksen päällä.