6 418 lukukertaa ·
19 vastausta
6k lukukertaa
19 vastausta
Kuinka kiinnittää ulkosuihku terassiin?
Minulla on ulkusuihku, jonka haluan asentaa terassille, mutta en tiedä, miten minun pitäisi tehdä, koska ulkusuihku täytyy ottaa sisään talven ajaksi.
Siinä sanotaan, että se pitää ruuvata kiinni ranskalaisella ruuvilla, mutta en ymmärrä, miten se voi olla hyvä, jos vuodesta toiseen minun täytyy ruuvata suihku kiinni ja irti ilman, että terassi vaurioituu ”kaiken” ruuvaamisen takia.
Onko teillä mielessä parempaa ratkaisua minulle?
Siinä sanotaan, että se pitää ruuvata kiinni ranskalaisella ruuvilla, mutta en ymmärrä, miten se voi olla hyvä, jos vuodesta toiseen minun täytyy ruuvata suihku kiinni ja irti ilman, että terassi vaurioituu ”kaiken” ruuvaamisen takia.
Onko teillä mielessä parempaa ratkaisua minulle?
Talon omistaja
· Västerviks kommun
· 448 viestiä
Nyt minulla ei olekaan sinun kiinnityksen mittoja, mutta ottaisin palan painekyllästettyä puuta, suuremman kuin pohjalevy. Esim. 145x145 ja ruuvaa kiinni terassiin. Siinä palassa, alapuolelta, käyttäisin ruostumatonta vaunupulttia. Sittenhän sinulla on vain pari mutteria irrotettavana joka talvi. Sen puupalan kiinnittäisin terassiin sopivalla ruuvilla, ranskalaisella tai jollain muulla.
Kommer inte åt underifrån!Fel av Åke sanoi:
Nu har jag ju inte dina mått på infästningen men jag skulle ta en bit i tryckt virke, större än bottenplattan. Ex. vis 145x145 och skruva fast i trallen. i den biten, underifrån, skulle jag använda mig av rostfri vagnsbult. Då har du ju bara ett par muttrar att lossa inför varje vinter.
Den träbiten skulle jag skruva fast i trallen med lämplig skruv, fransk eller något annat.
Ehdotan jotain muuta sitten... Ota kaksi tavallista betonilaattaa, sellaisia joita on pihoilla kaikkialla Ruotsissa. Mitäköhän ne voisivat olla, 30x30cm?
Poraa suoraan näiden läpi. Käytä kiinnikettä ja ruuvia/pulttia, jotka ovat tarpeeksi pitkiä "puremaan" molempiin kiinni kiinnittääksesi suihkun. Se tulee pysymään hyvin.👍👌
Edistynyt taso: käytä jotain liimataksesi laatat yhteen. Poraa ja käytä kierteistä tankoa asentaaksesi suihkun muttereilla. Kiinnitä tanko ankurimassalla.
Poraa suoraan näiden läpi. Käytä kiinnikettä ja ruuvia/pulttia, jotka ovat tarpeeksi pitkiä "puremaan" molempiin kiinni kiinnittääksesi suihkun. Se tulee pysymään hyvin.👍👌
Edistynyt taso: käytä jotain liimataksesi laatat yhteen. Poraa ja käytä kierteistä tankoa asentaaksesi suihkun muttereilla. Kiinnitä tanko ankurimassalla.
Talon omistaja
· Västerviks kommun
· 448 viestiä
Ymmärränkö nyt?J Jeppson sanoi:
Laitan sen sinne
Ha ha ha, niin tarkoitat tietenkin!Fel av Åke sanoi:
Minulla on kannatinpalkki terassin alla, jotta vasemmalla olevat ranskalaiset ruuvit voidaan kiinnittää niihin, kun ylimääräinen puupala ruuvataan kiinni.
Minulla on 28 mm paksu terassi, johon ruuvataan oikealla olevat kaksi ranskalaista ruuvia kiinnittämään puupalan.
Miten ajattelen silloin?
Pitäisikö ranskalaisen ruuvin mennä koko terassin läpi vai ei?
Talon omistaja
· Västerviks kommun
· 448 viestiä
Joo se toimii noissa kahdessa vasemmalla olevassa ruuvissa, mutta mietin, mites nuo kaksi oikealla, joista puuttuu tukipuu.Fel av Åke sanoi:
Pitäisikö minun mennä trallin läpi kokonaan vai pysähtyä siihen vai eikö sillä ole suurempaa merkitystä!!?
M Mathias Nilsson1 sanoi:
OkO ollo sanoi:
Onko kukaan tietoinen, voiko demerx sunny 40 litran suihkua irrottaa jalustasta?
En uskalla vääntää liian kovaa, koska se saattaa mennä rikki.
Talon omistaja
· Västerviks kommun
· 448 viestiä