Minulla on ulkusuihku, jonka haluan asentaa terassille, mutta en tiedä, miten minun pitäisi tehdä, koska ulkusuihku täytyy ottaa sisään talven ajaksi.

Siinä sanotaan, että se pitää ruuvata kiinni ranskalaisella ruuvilla, mutta en ymmärrä, miten se voi olla hyvä, jos vuodesta toiseen minun täytyy ruuvata suihku kiinni ja irti ilman, että terassi vaurioituu ”kaiken” ruuvaamisen takia.

Onko teillä mielessä parempaa ratkaisua minulle?

• Puuterassi, johon on asennettu ulkosuihkua varten puinen säleaita. Auringonvalo luo varjoja terassilautoihin.
  • Ulkosuihku mustalla jalustalla puuterassilla, jossa on metallinen hanan kahva.
Nyt minulla ei olekaan sinun kiinnityksen mittoja, mutta ottaisin palan painekyllästettyä puuta, suuremman kuin pohjalevy. Esim. 145x145 ja ruuvaa kiinni terassiin. Siinä palassa, alapuolelta, käyttäisin ruostumatonta vaunupulttia. Sittenhän sinulla on vain pari mutteria irrotettavana joka talvi. Sen puupalan kiinnittäisin terassiin sopivalla ruuvilla, ranskalaisella tai jollain muulla.

• Tykkään
Jakobk
  • Laddar…
Annara onhan olemassa islagsmutter, rampamuff tai muita vastaavia, jotka ehkä pitävät tarpeeksi?

Fel av Åke Fel av Åke sanoi:
Nu har jag ju inte dina mått på infästningen men jag skulle ta en bit i tryckt virke, större än bottenplattan. Ex. vis 145x145 och skruva fast i trallen. i den biten, underifrån, skulle jag använda mig av rostfri vagnsbult. Då har du ju bara ett par muttrar att lossa inför varje vinter.
Den träbiten skulle jag skruva fast i trallen med lämplig skruv, fransk eller något annat.
Kommer inte åt underifrån!

M Mathias Nilsson1 sanoi:
Ei pääse alta käsiksi!
Virhe Åken ratkaisu on järkevä, mutterit asettuvat silloin yläpuolelle.

Rampamuff voit asettaa ylhäältäpäin

S
Ruuvitapinnoite alas tralliin ja mutterit. 🤷🏼🤷🏼

• Haha
CM1234
  • Laddar…
Farstatjej90
Ehdotan jotain muuta sitten... Ota kaksi tavallista betonilaattaa, sellaisia joita on pihoilla kaikkialla Ruotsissa. Mitäköhän ne voisivat olla, 30x30cm?

Poraa suoraan näiden läpi. Käytä kiinnikettä ja ruuvia/pulttia, jotka ovat tarpeeksi pitkiä "puremaan" molempiin kiinni kiinnittääksesi suihkun. Se tulee pysymään hyvin.👍👌

Edistynyt taso: käytä jotain liimataksesi laatat yhteen. Poraa ja käytä kierteistä tankoa asentaaksesi suihkun muttereilla. Kiinnitä tanko ankurimassalla.

• Tykkään
Derbyboy
  • Laddar…
Ei pääse käsiksi alapuolelta!
Mutta kärrypultin asennat ensin irralliseen lankkuun, sitten kiinnität sen terassilautaan!😀

• Tykkään
Jeppson
  • Laddar…
J Jeppson sanoi:
Fel av Åkes ratkaisu on järkevä, mutterit ovat sitten yläpuolella.
Ymmärränkö nyt?
Laitan sen sinne
Mutta vaunupultin asennat ensin löysälle lankunpätkälle ja sitten kiinnität sen terassiin!😀
Ha ha ha, niin tarkoitat tietenkin!

Minulla on kannatinpalkki terassin alla, jotta vasemmalla olevat ranskalaiset ruuvit voidaan kiinnittää niihin, kun ylimääräinen puupala ruuvataan kiinni.

Minulla on 28 mm paksu terassi, johon ruuvataan oikealla olevat kaksi ranskalaista ruuvia kiinnittämään puupalan.

Miten ajattelen silloin?

Pitäisikö ranskalaisen ruuvin mennä koko terassin läpi vai ei?

Tuleeko ranskalainen ruuvi koko trallin läpi vai ei?
Sitten poraisin etukäteen tralli läpi ja antaisin ruuvin vetää kantopalkkiin.

Sitten poraisin tralliin ja antaisin ruuvin vetää tukipuun läpi.
Joo se toimii noissa kahdessa vasemmalla olevassa ruuvissa, mutta mietin, mites nuo kaksi oikealla, joista puuttuu tukipuu.
Pitäisikö minun mennä trallin läpi kokonaan vai pysähtyä siihen vai eikö sillä ole suurempaa merkitystä!!?

Luulen, että jalka on löysä, kokeile pyörittää putkea.
Olen omistanut kaksi mallia yhteisessä kesämökissä...

Joo, se toimii nuo kaksi vasemmalla olevaa ruuvia, mutta mietin oikealla olevia kahta, joissa minulta puuttuu kantolinjaa.
Pitäisikö minun mennä koko terassin läpi vai pysähtyä jossain kohtaa, vai onko sillä suurempaa merkitystä!!?
O ollo sanoi:
Luulen, että jalka on irti, kokeile kiertää putkea.
Meillä on ollut kaksi mallia yhteisessä kesämökissä...
Ok
Onko kukaan tietoinen, voiko demerx sunny 40 litran suihkua irrottaa jalustasta?

En uskalla vääntää liian kovaa, koska se saattaa mennä rikki.

Pitäisikö minun sitten mennä läpi koko trallen vai pysähtyä siihen, vai onko sillä suurempaa merkitystä!!?
Silloin en vetäisi sitä läpi trallen vaan antaisin sen pysyä siinä.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.