2 989 lukukertaa ·
7 vastausta
3k lukukertaa
7 vastausta
Kuinka kiinnittää kiinnikettä moottorille betoniseen lattiakanteen?
Tietämätön kysymys viinikellarin rakentajalta. Kuinka ruuvaan kiinnikkeen kiinni karkea- ja lasikuitubetoniseokseen? Täytyykö esiporata? Käyttää tulppia? Massaa? Vai vain ruuvata suoraan betoniin? Minkälaista ruuvia? HUOM: Luukku painaa noin 80 kg. Moottori on kiinnitetty varteen, joka kulkee luukun yli ja kolmella ruuvilla betonikattoon.
Katso kuva alla
Katso kuva alla
Kuten sanottu, aloittelija... onko se laajennuspiikki? Kun googlasin expressexpander-kuvia, en saanut osumia. Viinikellari on ollut pitkä projekti, mutta nyt se pitäisi saada valmiiksi. Käy katsomassa täällä http://husplaner.se/category/vinkallare/
Kaikkea hyvää! Lajla
Kaikkea hyvää! Lajla
Viimeksi muokattu:
Minulla on hieman vaikeuksia tulkita kuvia, mutta luulen ymmärtäväni. Siihen tulee aika suuri voima, ja kiinnitys on lähellä betonin reunaa. Panostaisin varovasti poraamaan reiät ja sitten käyttämään ankkurimassaa. Expanderboltin tai vastaavan kiinnittäminen pari senttiä reunasta kuulostaa vaaralliselta, onhan riski, että reunat murtuvat.
Joten vinkkini, poraa varovasti poravasaralla. Ankkurimassaa tunnetulta merkiltä ja pala kierrettävää tankoa mutterilla.
Joten vinkkini, poraa varovasti poravasaralla. Ankkurimassaa tunnetulta merkiltä ja pala kierrettävää tankoa mutterilla.
Hyvä huomio siitä, että se on lähellä reunaa. Katsoin nyt kuvat korkearesoluutioisina. TS:n pitäisi porata kiinnitys uudelleen niin, että reiät tulevat mahdollisimman kauas reunasta. Kemiallinen ankkuri on luultavasti ainoa mahdollisuus, kun ollaan näin lähellä reunaa. Se on valitettavasti hieman hankalampi ja monimutkaisempi kuin kiila-ankkuri. Kemiallisia ankkureita löytyy hyvin varustelluista rakennustarvikeliikkeistä, rautakaupoista ja netistä.
Onko jotain, mitä voin tehdä itse, vai pitäisikö minun palkata asiantuntija, kuten Hålgruppen tai Håltagning AB?
Ehkä on syytä huomata, että aukossa on ruostumaton metallikehys, johon kiinnitys lepää.
Kiitos avusta! Lajla
Ehkä on syytä huomata, että aukossa on ruostumaton metallikehys, johon kiinnitys lepää.
Kiitos avusta! Lajla
Vähän vaikea ymmärtää, miten voima vaikuttaa vinotukeeen. Kiinnitys kahdella reiällä reunassa huolestuttaa. Tuen kiinnittäminen ekspanderilla ei ole ongelma. Expressexpander tarkoittaa vain, että se on tarpeeksi kapea, jotta sen voi porata ja napauttaa paikoilleen kiinnityksen läpi, kun taas joitakin tavallisia expandereita täytyy porata ja kiinnittää ennen kuin asennetaan se, mikä kiinnitetään asennetun pultin päälle.
Tämän voit tehdä itse, jos olet jokseenkin kätevä käsistäsi. Jos tunnet olosi liian epävarmaksi, puuseppä voi auttaa. Betoninporausyritystä ei tarvita. Tarvitset vain normaalikokoisen betoniporakoneen.
Muokkaa/
Oletko kysynyt sepältä, joka on rakentanut rakenteen? He voivat varmasti asentaa, sitä tekevät usein minun palkkaamani sepät.
Tämän voit tehdä itse, jos olet jokseenkin kätevä käsistäsi. Jos tunnet olosi liian epävarmaksi, puuseppä voi auttaa. Betoninporausyritystä ei tarvita. Tarvitset vain normaalikokoisen betoniporakoneen.
Muokkaa/
Oletko kysynyt sepältä, joka on rakentanut rakenteen? He voivat varmasti asentaa, sitä tekevät usein minun palkkaamani sepät.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Strömställare bakelit -var köper jag skruvar för fäste av "locket"
Belysning -
Var kan man köpa sån här ska skruvas mot taket fäster lampan med en sk
Belysning -
Skruva fästen för snöras genom duk och råspont
Tak & Vind -
Skruva loss duschblandare från väggfäste
Badrum -
Hur lossa skruvar utan spår som fäster skafferiet i väggen?
Inredning