Se on olohuone, joka pitää kunnostaa. 50-luvun huoneisto. Seinien betoni on erittäin huokoista, ja hiekkaa putoaa, kun sitä koskettaa varovasti. Reglering ei ole hyvä vaihtoehto kustannusten vuoksi.
Olen vähän epävarma, onko se, mikä muistuttaa hiekkaa, todella betonia?
Te, joilla on kokemusta, kuinka voin korjata seinät helpoimmalla tavalla?
Ei se ole betonia. Se on rappaus. Sellaista on eri laatuisia, ja vaalea väri viittaa kalkkirappaukseen, mutta en todellakaan ole mikään asiantuntija rappauksessa.
Mitä sille parhaiten tekee, siihen minulla ei ole vastausta. Meillä oli samanlaista huonoa rappausta savupiipussa, se oli niin löysästi kiinni, että kopautin sen kokonaan alas noin 10 minuutissa (noin 8 neliömetriä). Sen jälkeen uudelleen rappaaminen vei huomattavasti enemmän aikaa.
Jos haluat seinille kipsiä, sinun täytyy liimata ja kiinnittää levy tiileen, mikä on melko aikaa vievää. Voit myös kiinnittää harvan (28x70), johon voit sitten ruuvata kipsilevyt, mutta se ulottuu hieman enemmän ulospäin.
Jos haluat kipsiä noille seinille, sinun täytyy liimata ja pultata levy tiiliin kiinni, melko aikaa vievää.
1. Ok. Mutta täytyykö minun poistaa ylin kerros? niin että näkee vain tiilen? ja sitten kipsata? 2. Enkö voi jättää kaiken sellaiseksi kuin se on ja sitten liimata ja pultata levyt kiinni?
WearHelmet sanoi:
Voi myös pultata kiinni rimaa (28x70), johon voit sitten ruuvata kipsilevyt, mutta se vie hieman enemmän tilaa ulospäin.
Rima ei ole hyvä vaihtoehto. Huone tulee pienemmäksi ja minun täytyy joka tapauksessa pultata rima kiinni.
Se toimii poraamalla rappauksen läpi ja tiileen. Liimaa esimerkiksi Maxi-Bondilla tai PL400:lla. Huomioi, että seinä ei ole liian epätasainen, sillä se voi aiheuttaa ongelmia paneelien asennuksessa. Mutta sen näet, on vaikea arvioida kuvasta. Harvalaudoitus tasoittaa epätasaisuuksia, mutta se voi toimia ilmankin.
Testasin porata vähän ja olihan se todella helppoa porata 10 cm läpi rappauksen ja tiilen. Se taitaa mennä niin, että asennan levyt seinille olemassa olevaan kuntoon plugilla ja ruuvilla. Seinät ovat melko tasaiset. Kiitos paljon avusta.
Ei ongelmaa. Oletan, että poraat iskuporakoneella. Jos sinulla on ongelmia sen kanssa, että tulppa ei tartu seinämateriaaliin, kokeile poraamista ilman iskuja. Älä myöskään unohda liimaa, tulppa painaa levyjä vasten ja liiman pitäisi pitää levyt paikoillaan. On olemassa oikein hyviä ominaisuuksia omaavaa liimaa tuubissa. Onnea matkaan!
Toimisiko kipsilevyjen kiinnittäminen kipsilaastilla? Koputa pois kaikki rappaus, jotta kipsilaasti voi tarttua johonkin kovaan, sitten kipsilevy pysyy kuin kiveen kiinnitetty....toimi minulla kotona, tosin ytongia käyttäen perustana.
On helpompaa asentaa kipsilevyä kuin rapata (mielestäni). Tapetti kiinnittyy paremmin kipsiin kuin rappaukseen. Harmi laittaa tapettia rappaukseen, kauniimpaa maalata. . Mutta se on vain minun mielipiteeni.
Okei. Ajattelen, että olisi helpompi korjata rappaus ja tasoittaa kuin porata ja kiinnittää seiniin. Mutta se johtuu varmaan siitä, etten itse ikinä tee mitään, vaan osoitan vain ja sanon kumppanille
Hehe. En usko, että kannattaa korjata. Mutta tietenkin se riippuu siitä, miltä loput näyttää. Minunkin seinäni olivat rapattuja ja kun aloin koputtaa, niin putosi liikaa, jotta voisi alkaa korjata. Ja sitten laitoin kipsilevyt sen sijaan.
Hehe. En usko, että korjaaminen kannattaa. Mutta tietenkin se riippuu siitä, miltä loput näyttää. Minun seinät olivat myös rappaamalla ja kun aloin kolkutella, liian paljon putosi alas, jotta voisin alkaa korjata. Sitten kipsilevyin sen sijaan.
Ongelma on tietää, milloin lopettaa kolkuttelu. Mitä enemmän häiritset sitä, sitä enemmän tyhjää muodostuu rappaukseen. Olemme korjanneet suuria reikiä kotona. Mutta asun sellaisen kumppanin kanssa, joka rappaa taloja 40h/viikko.
Mutta jos tykkää kipsistä, niin ei muuta kuin menoksi. Ainoa syy, jonka voin nähdä, olisi helpottaa sähkön johtamista, mutta me valitsemme sen sijaan seinien purkamisen.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.