Hei,

Olen etsinyt vanhoja keskusteluja liittyen pesutuville ja kosteussululle sekä betonilattialle, mutta luulen, että minun on esitettävä kysymykseni saadakseni selvyyden.

Olen poistanut vanhan pesutuvan, joka oli rakennettu muovimatolla lastulevyllä lattiapalkkien päällä valetun perustuksen (maalevy) päällä. Aion asentaa uudet lattiapalkit, uuden lastulevyn ja tasoittaa sen klinkkerin asennusta varten.

Olen lukenut, ettei yleensä käytetä kosteussulkua suoraan betoniperustaan esimerkiksi jos kylpyhuone rakennetaan kellariin. Mutta jos, kuten minä, rakennetaan "välitilalla" betoniperustaa vasten, pitäisikö pesutuvan lattialle asettaa kosteussulku? Eikö sillä suljeta maankosteus siihen tilaan? Koska sitä ei tuuleteta suoraan millään tavoin (Paitsi luonnollisesti jättämällä rakoja viereisiin huoneisiin esim.).

C
Kyllä, niin pitää tehdä, ainoa poikkeus BKR:ssä on juuri huonosti salaojitetut kellarit. Ventilaatio sinun täytyy varmaankin, kuten sanoit, korjata viereisessä huoneessa. Seinälle 50 mm korkeuteen pitäisi olla kosteuseste kodinhoitohuoneessa, vähintään.

Miksi sinun pitäisi käyttää puuta, jos sinulla on platta alla??
Lisää vähän eristystä ja tee kakku sen sijaan, huomattavasti parempi ja vähemmän herkkä kosteudelle.

Joskus on vaikea ajatella laatikon ulkopuolella.

Totta kai aion valaa uuden lattian! Styrox PEXin kanssa lattialämmitykselle ja sitten betonia ja päälle vähän tasoitetta. Vai? Pitäisikö siinä olla jokin ilmarako tai vastaavaa?

C
No ilman tuuletusväliä on varmaan paras kaikista. Kuinka paljon välimatkaa sinulla on?

Tässä se näyttää tältä:

IMG_7407.sized.jpgIMG_7408.sized.jpg

Lattialevyt ovat 70 mm ja betonin kanssa on 2-3, joskus 4 cm tilaa. Betoni on melko epätasaista. Leveyksillä on noin 25 tasolle valmiiseen lattiaan. Joten yhteensä on kyse 11-12 cm täytettävän. Oletan, että laitetaan niin paljon styroksia kuin mahdollista?

Miksi puhun ilmavälistä ja niin edelleen (huomaa, että minulla ei ole paljon tietoa betonilattiasta, ja talot ovat sinänsä melko uusia minulle) on se, että talossa on hieman radonia. Tämä lattia, joka olen juuri purkanut, ei ole millään tavalla radonehkäisty. Suuri olohuone ja ruokailutila (jotka ovat yhdessä) niin lastulevyt on tiivistetty seiniä vasten ja lattiassa on 50 mm putket, jotka on kytketty poistopuhaltimeen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.