5 964 lukukertaa ·
4 vastausta
6k lukukertaa
4 vastausta
Korjaa reikä kipsiseinässä, vinkkejä?
Minulla on kipsilevyseinässä reikä, jossa oli vanha tulppa, ja haluan nyt laittaa uuden tulpan kiinnittääkseni ruuvin. Reikä on kuitenkin liian suuri niille tulppille, joita olen löytänyt, joten olen kokeillut korjata sen Clas Ohlsonin kipsilevyankkurilla. Se ei kuitenkaan kestä uutta rei'itystä ja uuden tulpan asennusta (vaikka sen pitäisi kestää). Onko olemassa jotain muuta tapaa tai jonkinlainen tulppa, joka sopisi? Ruuvin olisi tarkoitus pitää String-hyllyä paikoillaan.
Jos aiot laittaa uuden ruuvin, sinun täytyy tehdä perusteellisempi korjaus.
Leikkaa noin 10x10cm kipsilevy.
Ota pala mitä tahansa lautaa, joka on noin 7x20 cm, ja laita se reikään.
Kiinnitä se 2 ruuvilla reiän alapuolelle ja 2 ruuvilla reiän yläpuolelle.
Aseta takaisin leikkaamasi kipsipala ja kiinnitä se ruuveilla lautaan. Viistä reunat ensin veitsellä, sekä reiästä että kipsipalasta.
Tasoita, maalaa ja sitten se on valmis.
Leikkaa noin 10x10cm kipsilevy.
Ota pala mitä tahansa lautaa, joka on noin 7x20 cm, ja laita se reikään.
Kiinnitä se 2 ruuvilla reiän alapuolelle ja 2 ruuvilla reiän yläpuolelle.
Aseta takaisin leikkaamasi kipsipala ja kiinnitä se ruuveilla lautaan. Viistä reunat ensin veitsellä, sekä reiästä että kipsipalasta.
Tasoita, maalaa ja sitten se on valmis.
Rakennusveteraani
· Norrland
· 340 viestiä
Kuinka suuri reikä on suunnilleen? Voisiko mollyplugi ehkä toimia? Niitähän on hieman eri kokoisia ja se ei vedä itse levyä vaan laajenee levyn takana niin, että se puristuu kiinni. Muutoin ehkä kipsiankkuri voisi toimia.
Lähes 20mm luulisin. En usko, että mikään yllä olevista toimii. Nyt olen kuitenkin tasoittanut reiät ja asetan hyllyn hieman offsetS Snickarkirre sanoi:
Rakennusveteraani
· Norrland
· 340 viestiä
Oi no sitten se on varmaan vaikea opiskella tai niin. Se oli varmaan paras vaihtoehto valitettavasti 
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Korjaa reikä kipsiseinässä
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Korjaa suurempia reikiä kipsiseinässä
Korjaa reikä autotallin laatan ja kipsiseinän välillä
Korjaa kipsilevy pitääksesi pienen elementin
Korjaa reikä kipsiseinässä, jotta voit käyttää samaa reikää uudelleen?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka