2 626 lukukertaa ·
8 vastausta
3k lukukertaa
8 vastausta
Korjaa lahovaurioitunut liimapuupalkki, joka tukee kattoa
Hei, minulla on vuonna 84 Göteborgissa rakennettu talo liimapuupalkkeineen, jotka ovat läpivetoisia ja tukevat kattoa. 20 vuotta talossa asuttuamme ja säännöllisesti maalattuamme päitä, huomasimme, että ne olivat mädäntyneet maalin alla raaputettuani vähän. Onko kukaan korjannut tämän tyyppistä vahinkoa tai onko vinkkejä jostakusta, joka tekee tämän, pitäisikö tehdä itse vai pitäisi palkata rakennusfirma? Olen raapinut paljon pois mädäntyneestä ja ajattelin ensin vain liimata uutta puuta, väärin?
Viimeksi muokattu:
Jäsen
· Stockholm
· 4 488 viestiä
Hei
Huono puu on enimmäkseen kuollutta lihaa, joka ei kanna paljon/ei mitään.
Sahaa pois huono ja liimaa/naulaa uutta siihen, kuten peltikengät laitat mädäntymissuojakäsittelyn jälkeen.
/Workingclasshero
Huono puu on enimmäkseen kuollutta lihaa, joka ei kanna paljon/ei mitään.
Sahaa pois huono ja liimaa/naulaa uutta siihen, kuten peltikengät laitat mädäntymissuojakäsittelyn jälkeen.
/Workingclasshero
Snedsåga voi jopa olla tyylikkäämpi kuin suora, olen nyt nähnyt naapurin, joka on snedsågat omiaan hieman, kiitos hyvästä ideasta! 👍🏻E Emilito sanoi:
Jäsen
· Stockholm
· 4 488 viestiä
Olen todella samaa mieltä tässä.E Emilito sanoi:
Mutta ole varovainen, että et muuta muotokieltä!
Kyllä, se on helpompaa.
Kyllä, luultavasti näyttävämpää.
Kyllä, pidempi elinikä.
Muotokieli muuttuu huonompaan suuntaan, en tiedä......
Piirrä vähän ja katsele ympärillesi ennen toimenpiteitä, on minun vinkkini.
/W
Kiitos ajatuksesta muotokielen suhteen, aion käyttää photoshopia hieman talokuvissani ja katsoa, naapuritalolla on viistoleikatut palkit, pitäisikö kopioida kulma? Kysymys kuuluu, pitäisikö peittää pellillä vai vain kyllästää lahoamiselta suojaavalla aineella ja öljyllä?Workingclasshero sanoi:
Minulla oli vastaavanlainen lahovaurio altanin palkissa. Vaurio ei näkynyt maalipinnan alta. Poistin lahonneet osat noin 1,5 m matkalta, liimasin uudet puuosat paikalleen ja vahvistin molemmin puolin vanerilla. 4 vuotta myöhemmin lahovaurio oli palannut. Jouduin vaihtamaan koko palkin. Nyt vain maalia päätypuihin, muuten öljytty.
Palkkisi kantaa todennäköisesti ulkotasoa. Ehdotus viistoleikkauksesta kuulostaa järkevältä, kyllästä ja öljyä puu, sekä suojaa päätypuu.
Palkkisi kantaa todennäköisesti ulkotasoa. Ehdotus viistoleikkauksesta kuulostaa järkevältä, kyllästä ja öljyä puu, sekä suojaa päätypuu.
Kiitos! Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta 👍🏻F FolkeF sanoi:Minulla oli samanlainen lahovaurioitunut palkki terassini alla. Ei voinut nähdä vauriota maalin alta. Poistin lahovaurioituneet osat noin 1,5 metrin pituudelta, liimasin uutta puuta ja vahvistin molemmilta puolilta vanerilla. 4 vuotta myöhemmin lahovaurio oli palannut. Piti vaihtaa koko palkki. Nyt vain maali päätypinnassa, muuten öljytty.
Palkkisi todennäköisesti kantaa ulommaisen kattokannattimen. Ehdotus viistoista leikkaamisesta kuulostaa järkevältä, kyllästää ja öljytä puu sekä suojata päätypinnat.
Klikkaa tästä vastataksesi