Davidbagare
Hei,
Minulla on pari puuparrua autotallin oven molemmilla puolilla, jotka ovat etelään päin. Tämä on johtanut siihen, että ne ovat vuosien säälle altistumisen takia saaneet paljon kuivuushalkeamia.

Oikea ratkaisu on korvata ne uudella puutavaralla, mutta eri syistä haluan tehdä pikatoteutuksen päivittääkseni nämä ja voidakseni maalata ne uudella värillä.

Olen nähnyt, että saatavilla on puukittiä ulkokäyttöön, mutta kuinka hyvin se toimii? Mietin lautojen lisäämistä pylväiden ulkopuolelle, mutta silloin ne leventyvät hieman liikaa.

Onko vinkkejä pikaiseen korjaukseen, joka saattaisi toimia jonkin aikaa ennen kuin ne lopulta vaihdetaan kokonaan?
Terveisin, Bagarn Vanha, halkeillut puuportaali portin vieressä, halkeamia aiheuttaneet pitkäaikaiset sääolosuhteet eteläpuolella, vieressä tiili- ja betoniseinä.

Davidbagare Davidbagare sanoi:
Hei,
Minulla on pari puulistaa kummallakin puolella autotallin ovea, jotka ovat etelään päin. Tämä on aiheuttanut sen, että ne ovat saaneet monia kuivumishalkeamia vuosien säävaihteluiden myötä.

Oikea ratkaisu on korvata nämä uusilla puukappaleilla, mutta syistä johtuen haluan tehdä nopean ratkaisun raikastaakseni nämä ja voidakseni maalata ne uudella maalilla.

Olen nähnyt, että on olemassa puukittiä ulkokäyttöön, mutta kuinka hyvin se toimii? Olen miettinyt, että laittaisi lautoja pylväiden päälle, mutta silloin ne levittyvät liikaa leveyssuunnassa...

Onko mitään vinkkejä pikaratkaisuun, joka voisi toimia hetken aikaa ennen kuin ne vaihdetaan kokonaan myöhemmin?
Terveisin, Bagarn[kuva]
Pyydä jotakuta, jolla on pöytäsaha, sahaamaan joitakin lautoja sopimaan leveyteen? Muussa tapauksessa sinun on hiottava kaikki harmaa puu pois, jotta saat esille terveellistä puuta, ja kitattava esimerkiksi plastic padding -kemiallisella puulla.

• Tykkään
Henkan Sundberg
  • Laddar…
Voitko ottaa valokuvan niin, että kokonaisuus hahmottuu?

Davidbagare
T Tompafix sanoi:
Pyydä jotakuta, jolla on pöytäsaha, sahaamaan muutamia lautoja niin, että ne vastaavat leveydeltään? Muuten sinun pitää hioa pois kaikki harmaantunut puu, jotta saat näkyviin tervettä puuta, ja tasoittaa esim. plastic padding kemiskt trä.
Uudet laudat päälle tulevat rakentamaan liikaa. Mutta huomasin, että voi ostaa plastic padding kemiskt trä. Voiko se toimia ilman, että puuta käsitellään mitenkään ennen? Enkä nähnyt missään, onko se hiottavissa?

Uusien lautojen päälle rakentaminen tulee liikaa. Mutta huomasin, että voi ostaa plastic padding kemiskt trä. Voisiko se toimia ilman, että työstää puuta ensin? Enkä löytänyt mistään, onko se hiottavissa?
Se on hiottavissa. Jos aiot maalata, maali irtoaa nopeasti, jos et maalaa terveelle puulle.

Davidbagare
T Tompafix sanoi:
Se voi hioa. Jos aiot maalata, maali irtoaa nopeasti, jos et maalaa terveelle puulle
Ajattelen, että pakkeloin koko tolpat siinä tapauksessa, ja maalaan vain kemiallisen puun päälle?

Ajattelin, että tasoitan koko pylväät siinä tapauksessa ja maalaan vain kemiallista puuta?
Tasoite irtoaa luultavasti harmaantuneesta puusta. Jos kokeilet raaputtaa pintaa, se irtoaa luultavasti helposti, mikä tarkoittaa, ettei tasoitteella ole hyvää tartuntapintaa.

Davidbagare
T Tompafix sanoi:
Kitti todennäköisesti irtoaa harmaantuneesta puusta. Jos kokeilet kaapia pintaa, se irtoaa todennäköisesti helposti, mikä tarkoittaa, että kitillä ei ole hyvää tartuntapintaa.
Kyllä, epäilin sitä.. Olen vaihtamassa talon julkisivua ja halusin saada pikaratkaisun autotallin osalle, kunnes minulla on uusi aikaa korjata se kunnolla.. mutta ehkä pikaratkaisuja ei olekaan olemassa.

Joo, epäilin sitä.. Olen vaihtamassa talon julkisivua, ja halusin saada nopean ratkaisun autotalliosaan, kunnes minulla on uusi aika korjata se kunnolla.. mutta ehkä ei olekaan mitään nopeita oikoteitä.
Ota kokonaiskuva ovesta. Miksei yhtä leveä lauta kuin tolppa toimisi?

Peltiseppä taittaa pellin, jonka avulla verhoilet sen asian.

• Tykkään
Davidbagare
  • Laddar…
Davidbagare
T Tompafix sanoi:
Ota kokonaiskuva portista. Miksi lauta, joka on yhtä leveä kuin tolppa, ei toimisi?
Kyllä, edestä toimii rakentaa uusi lauta, mutta sisäpuoli on yhtä kuivahalkeillut, ja lauta kummallakin puolella saa jo ennestään kapean portin (60-luku) näyttämään aivan liian kapealta.

Davidbagare
Ruskea autotallin ovi tiiliseinässä.

Kyllä, etupuolella voi laajentaa uudella laudalla, mutta sisäpuoli on yhtä kuivasäröinen, ja jos laudoittaa kummallekin puolelle, jo valmiiksi kapea portti (60-luvulta) näyttää aivan liian kapealta..
metallilevy lisää vain yhden millimetrin

Davidbagare
(Portti pitäisi myös maalata uudelleen)

Davidbagare
K Kurtivan sanoi:
en plåt bygger bara en mm
Pidän ajatuksesta käyttää peltiä. Ja minulla on ystävä, joka on plåtis. Mutta en usko, että se antaa oikeanlaista tuntumaa tähän porttiin..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.