Hei, se alkoi yksinkertaisena kellarikerroksen huoneen kunnostuksena, jossa minun piti poistaa ja kitata muutamia pieniä halkeamia kevytsoraharkoista tehdyissä ulkoseinissä.
Heti kun löin vasaralla, ääni ei kuulostanut hyvältä. Se oli todella ontto ääni. Muutaman iskun jälkeen se näytti siltä kuin alla olevissa kuvissa. Suuret palat muurilohkoista irtoavat vain halkeamien vuoksi.
Seinät ovat yhteensä 250 mm. Useimmat halkeamat päättyvät noin 10 cm seinän sisään, mutta jokin näyttää jatkuvan pidemmälle. En uskalla hakata enempää, koska pelkään näkeväni pian päivänvaloa, mikä ei ole hyvä tähän vuodenaikaan.

Miten korjaan tämän?? Monta kerrosta korjauslaastia? Jotain muuta?
Pitäisikö minun olla huolissani jostakin vakavasta virheestä, vai johtuuko tämä luultavasti painumisesta, kuten epäilen?
Seinän suuri halkeama kevytsoraharkossa ikkunan vieressä, murenevia palasia lattialla. Lähikuva huonokuntoisesta kellarin seinän kevytsoraharkosta, jossa näkyy suuria halkeamia ja irtoavia kiviä.

Olen todennäköisesti kokeillut muurata sen jonkinlaisella raudoituksella.
Pitää varmaan muurata kerroksittain, jos ei käytä mitään kiveä: betoni/tiili, jota leikataan sopivaksi, kun se näyttää melko suurelta.

• Tykkään
mexitegel
  • Laddar…
klaskarlsson klaskarlsson sanoi:
Kokeilisin kyllä tehdä muurausta jonkinlaisella raudoituksella.
On varmaan muurattava kerroksittain, ellei käytä jonkinlaista kiveä: betonia/tiiltä, jota leikataan, sillä se näyttää melko suurelta.
Hyviä vinkkejä! Tätä kokeilen. Kävin eilen ostamassa kevytbetonilohkon, mutta mitä tarkoitat raudoituksella?

Varmista vain, että saat hyvän tartunnan vanhaan seinään kastelemalla kiven etukäteen ja pohjustamalla sen sementtivedellä, jonka koostumus on kuin piimä.

Vaihtoehtona on tehdä yksinkertainen muotti ja valaa se expansio-betongilla.

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
mexitegel mexitegel sanoi:
Varmista, että saat hyvän tartunnan vanhaan muuriin kastelemalla kiven ennen ja pohjustamalla sementtivedellä, jonka koostumus on kuin piimää.

Vaihtoehtona on, että teet yksinkertaisen muotin ja valat expanderbetonilla.
Kiitos vinkeistä.
Ajattelin käyttää lagningsbruk Biltemasta ja pohjustaa primer c:llä. Koska minulla on se kotona. Kuulostaako se hyvältä?

Kevytbetonille suositellaan yleensä matala-alkalista laastia. En tiedä, onko biltemalaasti sellaista.

Finjas "Laga vägg" on myös vaihtoehto.

• Tykkään
klaskarlsson ja 1 muu
  • Laddar…
On samanlaisia ​​reikiä putkivetojen jälkeen kevytbetoniin/Siporexiin, olen kysynyt tästä paljon ja rakennusliikkeessä valmistajalta sain ehdotuksen Siporexista, josta olen sahannut palasia / voi aika helposti leikata suorat reunat seinän reikiin ja sitten kiinnittää kevyen betonin tai sementtilaastin (samaa käytetään laattojen alla) Kimin kanssa. Sitten laittaa laastia/pinnoitetta päälle pinnalle (jos se on kellari), mutta erittäin vaikeaa saada pinta kuntoon, joten se tarvitsee hionnan jälkeenpäin.

Nyt tutkin, pitäisikö oikeastaan käyttää Husfixia sen sijaan, kuten Cascain videossa täällä: https://www.mynewsdesk.com/se/sika_...gningsspackel-bredspackel-inne-och-ute-113495

Husfixista on kirjoitettu paljon täällä, mutta ihmiset vaikuttaisivat suosivan kipsitettä (luultavasti helpompi hioa), mutta se ei toimi hyvin kosteuspaineen kanssa, jos kellari.

• Tykkään
fangalid
  • Laddar…
Nyt olen aloittanut muurauksen. muuraan Bilteman rot/lagningsbruk:lla ja kevytbetonilohkoilla. Sitten on tarkoitus rapata pinta Weber putsbruk C 135:lla. Sitä olen käyttänyt aiemmin korjatakseni vähän rappausvauriota 2 vuotta sitten ja se näyttää yhä hyvältä. Palaan ehkä myöhemmin muutamien kuvien kanssa tuloksesta.

• Tykkään
mexitegel ja 2 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.