Minulla on betonirappuset, joiden alla on myös vanha öljysäiliö. Rappusten alapuolella on melko paljon pakkasrapautumista ja ruostunutta raudoitusta.
Tarvitsen vinkkejä tämän korjaamiseen parhaalla tavalla. Haluan varmistaa, että ruostevahingot vähenevät. Olen tehnyt hieman tutkimusta ja päätynyt seuraaviin ehdotuksiin.
Mielestäni sinun pitäisi maalata raudoitus sinkkiä sisältävällä ruosteenestoaineella.
Sitten on kysymys, löydätkö muurarilta, joka haluaa auttaa sinua?
Muuten tämä on luultavasti se, mikä antaa sinulle suurimman mahdollisuuden onnistua.: https://www.ardex.se/produkt/ardex-a-46/
Voit kysyä heidän tuelta, pitäisikö sinun käyttää ensiksi pohjamaalia.
Mielestäni sinun pitäisi maalata raudoitus sinkkiä sisältävällä ruosteenestomaalilla.
Sitten on kysymys, voitko löytää muurarin auttamaan sinua?
Muussa tapauksessa tämä on luultavasti se, mikä antaa sinulle suurimman mahdollisuuden onnistua. :
[linkki]
Voit tarkistaa heidän tuestaan, pitäisikö sinun käyttää pohjustetta ensin.
Ardexilla on hyvät tuotteet ja hyvä tuki.
//AA
Olen tarkistanut myös Ardexia, mutta olisin mielelläni levittänyt slammaa ensin, jotta saisi oikean korroosiosuojan nostamalla alkalipitoisuutta, joka estää ruostumista. En näe, että Ardexilla olisi erityinen slamma juuri tähän tyyppiseen sovellukseen?
Aion lähettää sähköpostia Ardexille, sillä heidän tuotteitaan on saatavilla asuinpaikkakunnallani. Jollain tavalla tuntuu, että slamma on oikeampi kuin raudoituksen maalaaminen. Ajattelen, että ruosteenestomaali suojaa vain paikallisesti, mutta slamma muuttaa ympäristöä raudoituksen ympärillä.
"Korkealaatuinen, kuituvahvistettu, kokoonpuristusta kompensoiva tiksotrooppinen korjauslaasti betonikorjauksiin. Voidaan käyttää pystysuorilla pinnoilla ilman että muotti täytyy tehdä. Esimerkiksi parvekkeiden, pylväiden ja muiden betonirakenteiden korjaukseen."
En aio antaa muurarin tehdä tätä, vaan aion yrittää tehdä sen itse...
1. Irrotettu kaikki irtonaiset osat
2. Hiottu ruoste pois harjalla
3. Suihkuttu Zink-antikorroosiosprayllä
4. Levitetty pinta Bemix Korrohäftillä (kaksi kerrosta märkä märässä).
Koska tämä on alapuoli eikä näy, olen päättänyt olla muuraamatta. Erityisesti koska siellä ei ole mekaanista kulumista.
Olin kuitenkin ostanut säkin Bemix R50 tiksotrooppista/kuitua, mutta en aio muurata, koska alapuoli vaatisi muotin. Pystysuoraan kuitenkin onnistuu ilman ongelmia (olen kokeillut).
@Gabsson onko sujunut hyvin? Kuinka paksu kerros Korrohäftiä sinulla oli yhteensä?
Tuli erittäin hyvä, mutta kuten sanottu vain antirostspray + slamma 2 kerrosta. Riittää tarkoitukseen tässä tapauksessa eli estää korroosiota ja lisää betonin irtoamista.
Mitä tulee korjauslaastiin R50, se on todellakin laatulaasti. Olen käyttänyt sitä betoniporrasien korjaamiseen. Mutta alapuolelta muuraaminen suuremmille alueille tuntuu täysin mahdottomalta ilman muottien käyttöä.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.