17 877 lukukertaa ·
56 vastausta
18k lukukertaa
56 vastausta
osta rakennusmateriaalia ulkomailta?
HeiHusbyggarn sanoi:
Tiedätkö tarkalleen minne olet menossa??
Puhutko puolaa??
Se helpottaa paljon, jos olet tutkinut minne olet menossa, mitä aiot katsoa jne.
Kun olin siellä kuukausi sitten, minulla oli mukana kollega, joka osaa puolaa. Olimme siellä vain kuusi tuntia, mutta koska hän osaa kieltä ja tiesimme suurin piirtein minne mennä, tämä kuuden tunnin reissu antoi paljon enemmän kuin odotin. Emme menneet sinne ostoksille, vaan enemmänkin "katsomaan tilannetta". Seuraava matkani tulee olemaan syksyllä ja silloin tiedän minne menen, mitä asiat maksavat jne. Silloin otan pakettiauton ja peräkärryn.
Tietysti voi lähteä sinne itsekin etsimään, mutta siellä ei löydä montaa englannin puhujaa. Ehkä saksaa ymmärretään paremmin, mutta en usko.
Lisätietoja löytyy kotisivulta:
http://www.33rpm.nu/hammarbacken/Sidor/bygget.html
alhaalla
katso myös vähän kuvia
Said
Pieni kartta apuna Gdansk - Gdynia alueella: http://www7.stenaline.se/servlet/se...ain?data.node.id=17586&data.language.id=1
Myös ajankohtaiset erikoishinnat löytyvät täältä, klikkaa kyseisen tavaratalon nimeä.
Myös ajankohtaiset erikoishinnat löytyvät täältä, klikkaa kyseisen tavaratalon nimeä.
Asså....katsoin "Praktiker" mainoslehteä ja se ei näytä ollenkaan niin halvalta kuin olin kuvitellut......halvemmat laatat maksoivat ~30Euro/m2.....sellaista voi löytää missä tahansa Ruotsissa....laminaattilattia maksaa noin 24Euro.....ei kuulosta halvalta sekään....hmmm....
EDIT: Vai onko kyseessä jonkinlainen Puolan valuutta mainoksissa? Tavallinen ruohonleikkuri ei voi maksaa 1100Euroa?
EDIT: Vai onko kyseessä jonkinlainen Puolan valuutta mainoksissa? Tavallinen ruohonleikkuri ei voi maksaa 1100Euroa?
SKIL vaikuttaa olevan halpa, akkuporakone 12V 1,2Ah taskulampun ja kahden akun kanssa hintaan 299 Zlotya (hieman alle 600:-sek)
http://www.praktiker.pl/?sub=aktualna oferta&pg=15
http://www.praktiker.pl/?sub=aktualna oferta&pg=15
HeiIFK sanoi:
Tässä on linkki, josta voitte ostaa rakennusmateriaaleja edullisin hinnoin, kaikki Baltian maiden rakennustarvikekauppiaat ovat luotettavia, koska he haluavat viedä. www.wood-me.com siellä voitte etsiä englanniksi rakennusmateriaaleista valmiisiin taloihin
Terveisin
Swede
Hei!
Uusi täällä - aion rakentaa uuden. Suunnittelen hankkivani erinäistä materiaalia Puolasta. Tietääkö kukaan älykästä tapaa saada tavarat kotiin, kuten kodinkoneita, Ikea-keittiötä, vaatekaappeja mutta myös klinkkeriä ym.? Kannattaako vuokrata pieni kuorma-auto itse vai onko olemassa jokin kuljetusyritys?
Uusi täällä - aion rakentaa uuden. Suunnittelen hankkivani erinäistä materiaalia Puolasta. Tietääkö kukaan älykästä tapaa saada tavarat kotiin, kuten kodinkoneita, Ikea-keittiötä, vaatekaappeja mutta myös klinkkeriä ym.? Kannattaako vuokrata pieni kuorma-auto itse vai onko olemassa jokin kuljetusyritys?
Saitko lopulta tarjouksen talon rappauksesta? Me nimittäin olemme samoilla linjoilla kuin sinä.Said sanoi:Hei
Nyt on tullut käytyä Puolassa ja tarkistettua. Se meni näin:
Lautta Nynäshamnista 24/5 klo 18:00. Perillä Gdanskissa klo 12:00 seuraavana päivänä.
Tapaaminen kevytbetonin jälleenmyyjän kanssa. Aikuispari, joka oli erittäin vieraanvarainen ja mukava. Molemmat olivat koulutukseltaan insinöörejä ja heillä oli pitkä kokemus alalta.
Eivät edes halunneet käsirahaa tilauksesta ja he ajoivat meidät ympäriinsä pari paikkaa.
Heillä oli mielipiteitä työvälineiden tilauksesta. Heidän mielestään olin tilannut joitakin liikaa ja toisia liian vähän.
Tunnin kuluttua tuli kaksi rakentajaa, joilla oli kokemusta kevytbetonirakentamisesta. Minulla oli kysymyksiä työprosessista ja heillä oli joitakin erittäin arvokkaita vinkkejä ja ehdotuksia. Heidän piti myös tulla tarjouksella talon rappauksesta.
terveisin
Heifredrik_o_sara sanoi:
Ei vielä.
Sen sijaan puhuin erään puolalaisen "rakentajan" kanssa täällä Ruotsissa, ja hän mainitsi noin 4000:-/viikko/henkilö. Hänen mielestään kaksi henkilöä riittäisi ja heidän pitäisi selvitä viikossa (200 m2).
Eli 8000:-
Lisäksi tulevat materiaalit (ei aavistustakaan kuinka paljon), telineet ja koneet.
Koska en ole ehtinyt tarkistaa näitä hintoja, ehkä sinun kannattaa suhtautua niihin varauksella.
Said
Jäsen
· Östergötland
· 2 144 viestiä
Voisiko olla niin, että sana on sekä puolaksi että ruotsiksiandypandy sanoi: