2 926 lukukertaa ·
11 vastausta
3k lukukertaa
11 vastausta
Koolaukset 15cm paksulle sisäseinäälle
Moi,
Minulla on seinäaukko, jonka haluan sulkea (eli rakentaa seinän). Nykyinen (betoni) seinä on 15 cm paksu. Miten rakennan parhaiten väliseinän, josta tulee 15 cm?
Ajattelin seuraavaa: kipsi - osb - runko - osb - kipsi (12,5mm + 15mm + 95mm + 15mm + 12,5mm). Ajattelin kiinnittää runkopuut naulatulppien avulla 8x100mm.
Onko hyvä?
Kiitos etukäteen
Ibbe
Minulla on seinäaukko, jonka haluan sulkea (eli rakentaa seinän). Nykyinen (betoni) seinä on 15 cm paksu. Miten rakennan parhaiten väliseinän, josta tulee 15 cm?
Ajattelin seuraavaa: kipsi - osb - runko - osb - kipsi (12,5mm + 15mm + 95mm + 15mm + 12,5mm). Ajattelin kiinnittää runkopuut naulatulppien avulla 8x100mm.
Onko hyvä?
Kiitos etukäteen
Ibbe
Remontoija
· Stockholm
· 388 viestiä
Mielestäni se kuulostaa hyvältä suunnitelmalta, mutta muista, että sinun on peitettävä betoniseinän ja uuden seinän välinen sauma jollakin, esim. microlit, muuten se halkeilee.M maestroz sanoi:Moi,
Minulla on seinäaukko, jonka haluan sulkea (eli rakentaa seinän). Nykyinen (betoni) seinä on 15 cm paksu. Kuinka rakennan parhaiten sisäseinän, joka on 15 cm?
Ajattelin: kipsilevy - osb - runko - osb - kipsilevy (12.5mm + 15mm + 95mm + 15mm + 12.5mm). Ajattelin asentaa kiskot naulakiinnikkeillä 8x100mm
Onko tämä hyvä idea?
Kiitos etukäteen
Ibbe
Kiitos nopeasta vastauksesta.Henkan Sundberg sanoi:
Ajattelin laittaa 50mm lasikuitunauhan betonin ja kipsilevyn väliin. (Ja kaikkien kipsilevyjen väliin.)
Uskotko, että se toimii? Vai pitäisikö minun ostaa microlit ja leikata se oikeaan kokoon? (riittääkö 50mm?)
//Ibbe
Remontoija
· Stockholm
· 388 viestiä
Oletan, että asetan microliten tekstiililiimalla?Henkan Sundberg sanoi:
Onko microliten jälkeen tasoitaminen ok? Ymmärrän, että ajatuksena on välttää sen tekeminen... Mutta toisen osan seinästä on betonia...
Remontoija
· Stockholm
· 388 viestiä
Kyllä, kangasliima toimii hyvin. Tasoitat microliten reunan niin, että se on tasainen betonin ja uuden seinän kanssa. Sinun ei tarvitse tasoittaa itse kangasta, vaan voit vain maalata sen, kun olet tyytyväinen tasoitukseen.M maestroz sanoi:
OK, Kiitos!Henkan Sundberg sanoi:
Liitän kuvan seinästä.. OSB ja kipsilevy on asennettu.
Seuraava vaihe on sitten (jos ymmärsin oikein)
1. Microlit tapettiliimalla
2. Tasoita saumat kipsilevyjen välissä sekä kipsilevyn ja betoniseinän välissä
3. Tasoita kaikki betoniseinät
4. Käytä tapettipohjaa olemassa olevalla kipsiseinällä, jonka tapetit eivät irtoa
?
Vai pitäisikö minun ensin tasoittaa kipsisaumat ja laittaa paperinauha... Ja sitten laittaa microlit.?
Viimeksi muokattu:
Remontoija
· Stockholm
· 388 viestiä
Hei,M maestroz sanoi:OK, Kiitos!
Liitän kuvan seinästä.. OSB ja kipsilevy on asennettu.
Seuraava askel on sitten (jos ymmärrän oikein)
1. Microlit vävlimin kanssa
2. Tasoitte kipsilevyjen ja kipsilevyn ja betoniseinän väliset saumat
3. Tasoitte kaikki betoniseinät
4. Käytä tapetgrund olemassa olevaan kipsiseinään, jossa tapetit eivät suostu irtoamaan
?
Vai pitäisikö minun ensin tasoittaa kipsisaumat ja laittaa paperinauhaa... Ja sitten laittaa microlit?
Olisin tehnyt näin:
1. Tasoitte ja asetetta remsor kipsin väliin tavanomaisen rutiinin mukaisesti. Voit liimata paperinauhat vävlimin kanssa, se toimii täydellisesti.
2. Tasoitte sauman kipsin ja betonin välillä niin, että se on sileä eikä siellä ole epätasaisuuksia.
3. Microlit vävlimin kanssa sauman yli betonin ja kipsin välillä
4. Tasoitte saumat microlitin päällä, koska se muodostaa noin millimetrin korotuksen, sinun täytyy tasoittaa ne.
Valitettavasti en tiedä, miten käsitellä kipsiä, jossa tapetti ei irtoa, joten en uskalla antaa siitä neuvoa.
Toivottavasti vastaus auttaa, kysy ihmeessä uudelleen jos olen epäselvä.
OK. Kiitos perusteellisesta vastauksesta. Joten kipsilevyn ja betoniseinän väliin ei tarvita nauhaa? Riittääkö, että kittaat ja liimaat microlitin sitten..?Henkan Sundberg sanoi:
Hei,
Tekisin näin:
1. Kittaisin ja laittaisin nauhat kipsilevysaumoihin normaalin rutiinin mukaan. Voit liimata paperinauhat kiinni kangasliimalla, toimii loistavasti.
2. Kittaisin sauman kipsin ja betonin välillä, jotta se on sileä eikä siinä ole epätasaisuuksia.
3. Microlit kangasliimalla sauman yli betonin ja kipsin välillä
4. Kittaisin microlitin saumat, koska se nostaa muutaman millimetrin, niin sinun täytyy kitata ne.
Valitettavasti en tiedä, miten käsitellä kipsiä, jossa tapetti ei irtoa, joten en uskalla antaa neuvoa siitä.
Toivottavasti vastaus auttaa, kysy vain uudestaan jos olen epäselvä.
Remontoija
· Stockholm
· 388 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Såga hål i reglar för el
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Bästa lösning för underlagstak med bärreglar på takstolar.
Tak & Vind -
Altan - avstånd reglar för att skruva kjol
Altan & Uteplats -
Köksrenovering - inga vanliga reglar för överskåp (?)
Kök -
Pidentää räystäitä katon rajassa, 15 cm 45x45 rimoilla?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka