Yritin porata rullaverhoa olohuoneeseen aikaisemmin tänään.

Poraan ja asetan tulpan - joka katoaa syvälle reikään. Asetan isomman tulpan, sekin mahtuu vaikka en ole porannut niin syvää reikää.
Mitkään ruuvit eivät kiinnity, kaikki vain pyörivät ympäri ja tekevät reiästä suuren. Tuntuu kuin koko seinä murenisi.
Katson, jos voin ottaa kuvan tai videoida sen myöhemmin, mutta ajattelin kysyä, tietääkö joku, kuinka pitäisi tehdä tai mikä on vialla?

Omituista on, että reikä, joka on porattu 2 cm alemmaksi, ei käyttäydy näin. Siihen kiinnittyy heti kunnolla.

Meillä on pari seinää, jotka ovat tällaisia, täysin toivottomia. Nyt meidän on oltava ilman rullaverhoa siinä huoneessa, koska emme voi porata enempää reikiä.

Minulle, joka ei oikeastaan tiedä mitään, on ensin jotain harmaata betonimäistä, joka murenee ja tekee valtavan reiän, sen sisällä on tyhjä tila.

Voisiko sinulla mahdollisesti olla kipsiseinät?

On sama, mutta pohjalla, se on todennäköisesti rapattu ja rappaus on ohuempi joissakin paikoissa.

v-g sanoi:
Minulla on sama, vaikka se on perusmuurissa, se on luultavasti rappausta ja rappaus on ohuempi tietyissä kohdissa.
Onko mitään vinkkiä mitä tehdä, jos se nyt on niin kuin on?

daviden sanoi:
Voisiko se mahdollisesti olla kipsilevyä?
Ei, se ei ole kipsiä, on harmaata ja näyttää murennetulta sementiltä.

Siporex? vai joku muu kevytbetoni? tai betoniharkko kuulostaa siltä. Meidän talomme on rakennettu sekoittamalla sinibetonista, siporexia (tai miten se nyt kirjoitetaankaan?) ja betoniharkkoa, ja niin täällä porataan. Useimmiten voin porata ruuvinvääntimellä ilman iskuja ja betoniporanterällä, joka vain katoaa seinään, mutta yllättäen minun täytyy käyttää poravasaraa poratakseen 5,5 mm reiän. Olen joutunut kiilaamaan monia tulppia puulastuilla, mikä toimii ihan hyvin. Joskus poranterä törmää johonkin, joka saa sen taittumaan 45 astetta, ja reiästä tulee kolikon kokoinen. Kaikki seinät ovat myös rapatut, joten sen kerroksen läpi pääsee aina "millä tahansa". Olen oppinut aina aloittamaan pienemmällä terällä kuin tulpalle tarvitaan ja olemaan "kevyt kaasulla" :) sekä pitämään kotona monen kokoisia ja mallisia Fischersin tulppia.

Tarvitset tulpan, joka voi toimia sekä ankkurina betonissa, jos olet porannut tiilen reikien väliin, että ankkurina, jos se päätyy tiilen reikään. Mutta sinun täytyy saada ensimmäinen kipsikerros pysymään yhtenäisenä, jotta tulppa voi kiinnittyä siihenkin. Mutta jos sinulla on samanlaiset seinät kuin meillä, niin välillä on toivotonta saada se toimimaan, ja silloin voi joutua valamaan vähän laastia, johon tulpan voi painaa ja odottaa sen kuivumista.

Viimeksi muokattu:
Tällaisissa tilanteissa toxtrika-plugit ovat hyviä bla, on myös samanlaisia plugeja, jotka eivät ole sitä merkkiä mutta näyttävät samanlaisilta.

Minulla on samat seinät kuin sinulla, se on sinibetonia, vain kuona ulkopuolella, ja monissa paikoissa on jo porattu, kuten aiempi sanoi, käytä aina pienempää poraa, käytä 6mm plugille 5mm poraa. On parasta, että plugi pitää napauttaa kevyesti sisään.
Kun olet porannut, älä puhalla pois pölyä reiästä, se täyttää ja auttaa, ettei plugi pyöri. Voit kostuttaa plugia suussa ja vetää sitä hieman lattian hiomapölyssä, jolloin se tarttuu plugiin, eikä se ole niin liukas, että se pyörisi, mutta jos se menee tiukasti sisään, sitä ei luultavasti tarvita.

Jos reiät ovat liian suuria, voit ostaa superspackelia, jolla täytät esimerkiksi 8 mm reiät, ja kun se on kovettunut pari päivää, poraat uudet esimerkiksi 6mm...

Mitä plugeja käytät?

Rullgardin, verhotangot ovat klassikko vanhoissa taloissa, koska kaikki edelliset omistajat ovat poranneet juuri siihen :) Silloin "Andy78":n vinkki on hyvä, koputa kaikki irtonaiset pois ja täytä superspackelilla ja aloita uudestaan alusta.

Valkoinen Ytong pitäisi olla rakennusmateriaalina.

Meidän on tarkoitus kokeilla pienemmällä poralla myöhemmin, mutta koin saman ilmiön kun porasin makuuhuoneessa, missä on rajoitettu alue, jossa on yhtä paha kuin siellä, missä Annkina yritti kiinnittää rullaverhon.

On epävarmaa, vaikuttaako se miten poraa käyttää, sillä ei onnistunut edes varovasti laittaa naulaa pahimmassa kohdassa. Ainakaan jos jotain painavaa pitäisi ripustaa siihen...

Ei myöskään ole niin, että siellä olisi ollut vain verhotangot tai muita asioita, vaan myös siellä, missä ei näytä olevan mitään, mitä joku olisi porannut.

Kuulostaa siltä, että teidän täytyy mennä vielä pidemmälle seinään..

Opiskelin mollypluggilla, mutta se on vähintäänkin riskialtista eikä kestä suurta kuormitusta.

Andy78 sanoi:
Kuulostaa siltä, että teidän täytyy mennä vieläkin pidemmälle seinään..
Ongelma seinään pidemmälle menemisessä on, että näyttää olevan ontelo pehmeän murenevan betonin ja enemmän seinän välillä.

Mutta mollyplugg? tarkoitatko sellaista, joka avautuu ulos?
Siinä tapauksessa se on levyille eikä betonille..

jos on ontelo, niin kannattaa yrittää tehdä kemiallinen ankkuri.

Minulla on tällaiset seinät ja molly toimii. MUTTA se on ohut kerros, johon se kiinnitetään, joten kuorman tulisi olla kohtuullinen.

Seinän sisällä minulla on olkimatto.

Mikä sinulla on ennen olkea lastuja tai kipsiä?

Annkina sanoi:
Porataan ja asetetaan proppu - joka katoaa kauas reiän sisään. Asetan isomman proppun, se mahtuu myös, vaikka en ole porannutkaan niin pitkälle reikää.
Mitkään ruuvit eivät kiinnity, kaikki vain pyörivät ympäriinsä ja tekevät reiän isoksi. Tuntuu kuin koko seinä murenee.
Katson, voinko ottaa kuvan tai kuvata sitä sitten, mutta ajattelin kysyä, tietääkö joku, miten pitäisi tehdä toisin tai mitä on vikana?
Tunnistan tämän ongelman autotallistani, kun olin kiinnittämässä konsolia (kirjoitetaanko se niin?).

En ole oikein perillä erosta rappauksen ja erilaisten betonien ja laastien välillä jne. Mutta vedin sisään pitkät naulapropput, joihin sitten ruuvasin vielä pidempiä puuruuveja, ja se toimi hyvin. Mutta se ei tietenkään ollut erityisen ammattimainen ratkaisu.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.