Olen laittanut kipsilevyn näkyvään ulkokulmaan ja aion nyt tasoittaa sen - mietin vähän, miten toimia ulkokulmassa olevien leikattujen reunojen kanssa.

Katso piirustus, kaikki kohtaavat reunat ovat leikattuja, ei viistämistä. Kulmaprofiilit tulevat kulmiin, jotka myös peittävät saumat, mutta mietin pitäisikö minun:

1. Viistää levyt (sininen viiva), laittaa nauha, tasoittaa, hioa ja sitten lisätä kulmaprofiili ja tasoittaa uudelleen?

tai:

2. Laittaa kulmaprofiili suoraan ja sitten tasoittaa?

tai:

Jotain muuta?

Kakkonen olisi tietysti helpompi, koska kulma on jo hieno sellaisenaan, miten kipsilevyt ovat, mutta oletan, että minun täytyy tasoittaa sauma ennen kuin kulmaprofiilit laitetaan, ja se puolestaan tarkoittaa, että minun pitäisi sitten viistää se.

• Ritakuva, joka näyttää säännöttömän kipsilevyseinän ulkokulman, jossa on leikkausreunat. Kulmaprofiilien sijainti on merkitty punaisilla nuolilla.
Alt två blir bra käyttää plåtprofil

• Tykkään
Massito
  • Laddar…
Sehän voidaan liimata suoraan, joten sama neuvo on vain tasoittaa sen jälkeen.

• Tykkään
Massito
  • Laddar…
Kokeilin juuri sitä itseliimautuvaa tyyppiä, en voi sanoa, että pidin siitä erityisesti. Sen alla olevan pinnan täytyy olla sileä, jotta liima toimii.

Osta sen sijaan kaksi peltilistaa ja ruuvaa ne kiinni. Levitä sitten nurkkaan leveällä tasoituslastalla (25-30 cm).

• Tykkään
Massito
  • Laddar…
Olen samaa mieltä, metalliprofiili on sekä parempi että halvempi, pitää vain varmistaa, että se ruuvataan kunnolla kiinni.

Ok, kiitos palautteesta! Siinä tapauksessa ehkä teen niin, se on siis tämä (tai vastaava), johon viittaatte?

• Tykkään
MathiasS
  • Laddar…
Norgips HS 29 käytän yleensä, löytyy hornbachista (mutta drive-in alueella) jos siellä yleensä asioit.

• Tykkään
Massito
  • Laddar…
Ostin nurkkaprofiilin jemochfixistä kesällä, kiinnitin kiinnitysaineella ja kitin innoissani (Yhteensä 10 profiilia 😅).
Keskeneräinen huone, jossa on sähköjohtoja ja asentamaton kulmaprofiili. Puurunko ja työkalut lattialla.

Näin jälkikäteen ajatellen ruuvaaminen olisi luultavasti ollut parempi
😱

• Tykkään
Massito
  • Laddar…
Se vie paljon kittimassaa, mutta se on sen arvoista.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.