11 087 lukukertaa ·
16 vastausta
11k lukukertaa
16 vastausta
Kiinnitys mexitiileen
Sivu 1 / 2
Aion asentaa TV-antennin mexi-tegel-taloon. Mutta minulla ei ole aavistustakaan, miten. Tegel ei ole minun vahvuuteni. Onko mexi-tegel kiinteä kivi, johon voi vain porata ja kiinnittää tulpat, vai onko se ontto sisältä, niin että tulppa ei pysty kiinnittymään?
Onko riski, että voin rikkoa kiven, kun alan käsitellä sitä iskuporakoneella?
Onko riski, että voin rikkoa kiven, kun alan käsitellä sitä iskuporakoneella?
Ei tarvitse käyttää iskutapaa porattaessa tiileen. Kiinnitysmuodon jätän jonkun muun päätettäväksi, mutta mielestäni epoksipampulat voisivat olla hyvä vaihtoehto.
Hullun stressaantunut, en muistanut mitä se oli nimeltään. Kemiallinen ankkuri niitä kutsutaan. Ampulli, joka laitetaan porattuun reikään, lyöt ankkurin joka hajottaa ampullin ja kiinnittää kaiken yhteen. Teollisuuskiipeilijät/tavalliset kiipeilijät käyttävät sellaisia varmistuspisteisiin, mutta et tarvitse mitään paksumpia mitoituksia. Mutta, älä kuuntele minua. Kuten sanottu, löytyy varmasti paljon fiksumpia ratkaisuja. Esimerkiksi jättää paraboli lumeen kevääseen astipegee sanoi:
Ajattelen tällaista kiinnikettä: http://www.kjell.com/sortiment/ljud.../fastmateriel/fasten-stativ/gavelfaste-p30952
Tarvitset pitkät tikkaat ja jonkun, joka pitää niistä kiinni (jos et voi työntää niitä lumeen pari metriä 😜
Tarvitset pitkät tikkaat ja jonkun, joka pitää niistä kiinni (jos et voi työntää niitä lumeen pari metriä 😜
Jos sinulla on kylmäullakko etkä asu liian kaukana lähetysasemasta, voit sijoittaa antennin ullakolle. Kokeilin sitä ja se toimii täydellisesti, vaikka lunta on nyt 80 cm. Antenni makaa vapaasti kutterinlastujen päällä.
Aavistin, että oli jotain sellaista tarkoitettu.alex86 sanoi:
Talossa on kolme kerrosta rinne. Autotalli, sisääntulokerros, ullakkokerros.
Se pääty, joka osoittaa oikeaan suuntaan lähettimen suhteen, on tietysti korkein. Minulla ei ole minkäänlaista halua seistä
tikkailla kolmannen kerroksen harjalle asti. (huoh..). :eek:
Joten vaihtoehtoni ovat rajalliset.
Toimiiko kemiallinen ankkuri pakkasasteissa, jos en löydä ehdotettuja punaisia hiltiplugg?
Tulppa on nykyään niin hyvä, että en usko sen irtoavan, tulppa joka laajenee ja kiertyy kuin knott takapuolella, jos tarvitaan. En voi vastata, jos tiili irtoaa, mutta arvaan että siihen tarvitaan kyllä paljon.
En ollut kiinnittänyt antennia mexitiiliin!
Tiili on vain kerros, jossa on ilmaväli sisäpuolella. Jos olet epäonninen, muurauksen aikana asennetut naulat eivät kestä antennista tulevaa lisäkuormitusta ja osa seinästä voi sortua! Jos sinun on ehdottomasti kiinnitettävä antenni tiilijulkisivuun, se on ankkuroida tiilikerroksen sisäpuolelle.
Tiili on vain kerros, jossa on ilmaväli sisäpuolella. Jos olet epäonninen, muurauksen aikana asennetut naulat eivät kestä antennista tulevaa lisäkuormitusta ja osa seinästä voi sortua! Jos sinun on ehdottomasti kiinnitettävä antenni tiilijulkisivuun, se on ankkuroida tiilikerroksen sisäpuolelle.
Ei kai se ole mikään lähetinmasto, jota hän aikoo asentaa?
Tuskin voi epäonnistua antennin asentamisessa, joka painaa maksimissaan muutaman kilon, minun aktiivinen muoviantennini painaa noin 400 grammaa.
Tappi ja ruuvi riittävät hyvin.
Tuskin voi epäonnistua antennin asentamisessa, joka painaa maksimissaan muutaman kilon, minun aktiivinen muoviantennini painaa noin 400 grammaa.
Tappi ja ruuvi riittävät hyvin.