Mietin, miten kiinnittää kaksi roomalaista rengasta kattoon. Onko tarpeen löytää muutama tukipuu helmipontin takaa vai istuuko helmipontti yleensä joissakin tukevissa laudoissa, jotka ehkä riittävät kiinnitykseksi? Aikuinen ihminen pitäisi pystyä roikkumaan renkaissa. Helmipontti on naulattu 66 cm välein, kuten voi nähdä lautojen välistä raosta. Voisiko se olla tukipuussa?

Puutalo varhaiselta 1900-luvulta. Tämä on alimmasta kerroksesta otettu kuva, ja yläkerrassa on makuuhuone.

Miten olisitte ajatelleet ja tehneet? Katto, jossa on puupaneelit ja tiiliseinä taustalla. Paneelit on kiinnitetty 66 cm välein.
 
  • Tykkään
multix
  • Laddar…
Sinun tulisi ehdottomasti tehdä kiinnitys palkistoon, eli ei helmiponttiin tai muihin mahdollisesti palkiston alle naulattuihin lautoihin.
 
  • Tykkään
Appendix ja 2 muuta
  • Laddar…
D Daniel Barnaniel sanoi:
Sinun tulee ehdottomasti tehdä kiinnitys lattiaan, toisin sanoen ei helmiponttiin tai muihin lankkuihin, jotka mahdollisesti on naulattu lattian alle.
Tuo oli harmillista! Onko olemassa joitakin standardeja säännön etäisyydelle, joista lähteä liikkeelle? Toimiiko sellainen sääntötunnistin helmipontin ja mahdollisesti sen alla olevien lautojen läpi?
 
Nykyisin yleisin etäisyys lattiaholvissa on 600 mm, mutta niin vanhassa talossa ei valitettavasti ole mitään käytäntöä. Voisi olla niin, että yläpuolinen lattia näyttää, missä lattiaholvi on, vanhat aluslattiat on usein naulattu ylhäältä. Minulla on rajoitettu ja epävarma kokemus palkkien etsijöistä valitettavasti, ehdotan että soitat vuokrafirmaan ja selität tilanteen.
 
  • Tykkään
ZeroKnowledge
  • Laddar…
Helmipontti on naulattu koolinkeihin (jotka ovat ilmeisesti kiinnitetty 66 cm välein). Voit tarkistaa poraamalla pienen reiän lähellä naulan kantaa, jos pora ei mene koko matkan läpi, siellä on koolinki. Jos renkaiden kiinnittäminen huonosti kohtaan, jossa koolingit ovat, voit laittaa lisälaudan kattoon koukuille, jotta renkaiden paino jakautuu lähellä oleville koolingeille.
 
  • Tykkään
ZeroKnowledge
  • Laddar…
ÅkeSun ÅkeSun sanoi:
Helmipaneeli on naulattu kiskoihin (jotka ovat ilmeisesti 66 cm etäisyydellä toisistaan). Voit tarkistaa sen poraamalla pienen reiän lähelle naulan kantaa, jos se ottaa vastaan koko matkan, siellä on kisko.
Jos on huonoa kiinnittää renkaat juuri sinne, missä on kiskot, sinun on kiinnitettävä lisälauta kattoon koukkuihin, jotka jakavat renkaiden painon lähellä oleviin kiskoihin.
Niin se voi tietenkin olla, tai siellä on yksi tai useampi kerros lankkua/ masonit helmipaneelin ja palkiston välissä - eli helmipaneeli voi olla naulattu minne tahansa.
 
  • Tykkään
ZeroKnowledge
  • Laddar…
Sen tuntee poran avulla. Ensin se ottaa vastaan senttimetrin verran helmipontissa, sitten pora hypähtää vähän, kun se menee seuraavaan kerrokseen. Jos toinen kerros pitää vastaan yli kolme-neljä senttimetriä, se on luultavasti regeli. Jos hypähdys tulee uudestaan kahden senttimetrin jälkeen, se on luultavasti raakapontti eikä regeli.
 
  • Tykkään
ZeroKnowledge
  • Laddar…
ÅkeSun ÅkeSun sanoi:
Sen tuntee sen poran kanssa. Ensin se vastustaa senttimetrin ajan helmipaneelissa, sitten pora hyppää hieman, kun se menee seuraavaan kerrokseen. Jos toinen kerros vastustaa yli kolme-neljä senttimetriä, se on luultavasti runkotolppa.
Jos tulee toinen hyppy kahden senttimetrin jälkeen, se on luultavasti ennemminkin aluskate kuin runkotolppa
Hyvä vinkki poran kanssa. Aion kokeilla sitä lähipäivinä.
 
Z ZeroKnowledge sanoi:
... Onko olemassa standardeja koolausväleille, joihin voi tukeutua? Toimiiko tällainen koolausilmaisin helmipaneelin ja mahdollisesti sen alla olevien lautojen läpi?
Voit nähdä hieman huolimattomasti tehdyt naularivit helmipaneelin keskellä, niiden takana pitäisi olla koolaus. Ainakin yksi rivi löytyy, jonka voi nähdä ilman ilmaisinta.

Puupaneelikatto, jossa näkyy punaisella merkityt spikrivit.

Kuitenkin haluaisin tietää, kuinka tukevia koolaukset ovat, koska vaatimukset kuormankestolle ovat suuremmat, kun henkilön pitää roikkua jossain pää alaspäin, kuin kun ripustetaan lamppu. Vähintään 6 kertaa käyttäjän paino pitäisi testata roikkumalla kummassakin renkaassa ennen käyttöä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
ZeroKnowledge
  • Laddar…
M multix sanoi:
Voit nähdä naularivit hiukan huolimattomasti tehtyinä helmipaneelin keskellä, siellä takana pitäisi olla koolauspuu. Ainakin yksi rivi on, joka voidaan nähdä ilman tunnistinta.

[kuva]

Haluaisin kuitenkin tietää, kuinka tukevia koolaukset ovat, koska vaatimukset lujuudelle ovat korkeammat, kun henkilö roikkuu jossakin pää alaspäin verrattuna siihen, kun ripustetaan lamppu. Ennen kuin niitä voidaan käyttää, testaisin roikkumista vähintään 6 kertaa käyttäjän painolla kummassakin renkaassa.
Nja nuo ovat varmaan naulanreikiä, jotka jäivät jäljelle jostain kattoa peittävästä paperista. Helmipaneelin päällä oli joku paperi ja masonite, jotka otin esiin kesällä. Aion odottaa, että puu kuivuu kunnolla talvella ja sitten maalata sen. Vanhoissa taloissa on melkein aina jotain kaunista jonkin ruman takana..
 
  • Tykkään
multix
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.