Hei, olen juuri muuttanut vuokra-asuntoon ja haluan kiinnittää Samsung 65" TV:n, joka painaa noin 25kg, mutta olen hieman huolissani kiinnityksestä kipsiseinään. Kuten otsikko kuuluu, porasin pienen reiän koolaukseen ja löysin metallia, ja muuten seinä on vain yksikerroskipsiä. Spontaanisti ajattelen, että 6 kpl molly-ankkurit kipsissä pitäisivät sen painon? (TV:n pitäisi olla "tilt-kiinnikkeellä”, mutta ei sellaisella, jota voi vetää seinästä). Mainittakoon, että koolaukset vaikuttavat olevan CC 45 mukaisia ja minulla on jo M4-mollyja kotona. Kannattaako hankkia M5/M6 sen sijaan?

Kiitos etukäteen!

• TV-seinäteline, jossa kallistustoiminto, mukana kiinnitysruuvit ja vesivaaka.
Se pitäisi mennä hyvin, suurimmaksi osaksi pystysuuntainen kuormitus tuolla ripustuksella. Jos olet huolissasi, asettaisin mieluummin pari ylimääräistä m4 yläreunaan kuin siirtyisin karkeampaan, koska silloin jaat kuormitusta enemmän.

• Tykkään
Gustav Strid
  • Laddar…
H hapazard sanoi:
Sen pitäisi olla kunnossa, pääasiassa pystysuora kuorma tuolla ripustuksella. Jos olet huolissasi, laittaisin mieluummin pari ylimääräistä m4 yläpuolelle kuin siirtyisin paksumpiin, koska silloin kuorma jakautuu enemmän.
Kiitos vastauksesta, ajattelen myös, että se on enimmäkseen pystysuora kuorma. Tarkoitatko esimerkiksi laittaa 4 Molly yläreunaan ja 2 alempaan?

Gustav Strid Gustav Strid sanoi:
Kiitos vastauksesta, ajattelen myös, että se on enimmäkseen pystysuora kuormitus. Tarkoitatko, että esimerkiksi asennetaan 4 Molly yläreunaan ja 2 alareunaan?
Kyllä, niin olisin luultavasti jakanut ne, jos minulla olisi vain 6. Mutta ehkä olisin laittanut jonkun ylimääräisen, esimerkiksi 5 ylös ja 3 alas :)

H hapazard sanoi:
Ja, så hade jag nog fördelat det om jag bara hade 6. Men jag kanske hade satt någon extra typ 5 uppe och 3 nere :)
Alright, kiitos vinkeistä! :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.