Hej,

vi har en balkong ovanpå verandan, se bif bild som exempel. Har nu rivit räcket till balkongen som var helt genomröttet efter 20 år. Verandan och balkongen är ca 12m långa och stolparna till räcket har gått genom taket undertill för att fästa i takreglarna för att bygga stabilitet. Problemet som uppkommit efter tid är att det rinner rätt igenom där stolparna går genom. Trät rör sig, så gör även stolparna och det gummerade taket som man så fint tätat på stolparna har släppt allt eftersom.

Sitter nu och kliar mig i huvudet kring hur jag ska fästa stolparna till balkongräcket när det är så långt för att det ska bli stabilt men också tätt nertill?

Att tillägga: taket är gummerat, och jag ska bygga om allt; dvs både trall och räcke..

Någon med kunskap och/eller erfarenhet? :)

Valkoinen kaksikerroksinen talo, jossa puinen parveke ja kaide. Altaan vieressä on terassi, jossa aurinkovarjot ja pöytäryhmä.

Vaihda myös tolpat samalla kun olet vauhdissa.

Hei

On hieman vaikea ymmärtää ongelmaa kuvauksesi perusteella. Kuvat nykyisestä ratkaisusta olisivat helpottaneet.

Kiitos vastauksesta! Nyt olen saanut mukaan muutamia kuvia purkamisesta.

• Rivningsprocessi kuvattu, puinen terassi osittain purettu, laudat ja tolpat roskina, taustalla harmaa kaksikerroksinen talo ja sininen taivas.
  • Kuva puuterassista, jossa on osittain purettu valkoinen kaide ja maassa puusäleitä. Taustalla näkyy nurmikkoa ja puutarhakalusteita.
  • Alakaton puurakenteet ja metallikiinnikkeet purkuvaiheessa.
  • Katettu terassialue, jossa on puurakenteinen katto ja osittain paljastetut palkit, halvauksen aikana. Aurinkoinen ulkoilmanäkymä taustalla.
  • Talon terassin katto purettuna, paljastaen puurakenteet. Terassilla on valkoiset kaiteet ja roikkuvia kukkaruukkuja, taustalla vihreitä pensaita.
Nyt ymmärrän paremmin ongelman!

Minulla ei ole hyvää vastausta, mutta kattomiehellä pitäisi olla. Periaate on sama kuin jos kyseessä olisi tavallinen katto, jossa on esimerkiksi ilmanvaihtohuppu, jonka ympärillä on tiivistettävä. Ehkä päällystää pylvään alareuna pellillä ja laittaa kattokangas sen ympärille?

S stapicbobi sanoi:
Kiitos vastauksesta! Nyt olen saanut mukaan joitain kuvia purkamisesta
Hei!

Miten ratkaisit sen? Olen samassa tilanteessa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.