Hei.
Minulla on hattuhylly (malli tavallinen), jonka haluan kiinnittää eteisen seinään neljällä ruuvilla.

Ongelma on, että seinä koostuu kolmesta (neljästä) kerroksesta kipsilevyä. noin 48 mm kipsiä, sitten ilmaa.

Eli Mollyja ei ole ihan helppo käyttää.

Onko joku kohdannut tämän ja miten sen ratkaisit?

Terveisin
Petter

Viimeksi muokattu:
Oletko varma siitä, että se on kipsiä? Eikö se ole rapattu puuseinä tai jotain vastaavaa? Milloin talo on rakennettu?

Joo, aika varma.
Olen porannut reikiä ja tarkistanut.
Talo on rakennettu tänä vuonna.

mexitegel sanoi:
Onhan olemassa Molly kolmoiskipsille, sen pitäisi toimia vai mitä tarkoitat?

[linkki]
Joo, olen etsinyt. Mutta en löydä Mollya, jolla olisi 48 mm puristusalue.... :(

Petter

48mm? :x

Sittenhän se ei ole kipsiä? Kipsilevyt ovat kai 13mm? -> 39mm

Voi olla, että seinällä on äärimmäinen palo-luokitus, mikä saa aikaan sen, että on käytetty 3 kpl 15 kipsiä. Esim. jos kyseessä on asuntoja erottava seinä kipsissä, mikä on muuten melko harvinaista uudistuotannossa. Jos tämä on yksiperheinen talo, on se kuitenkin todella outoa.

Pitäisi riittää kunnon plugg.

mexitegel sanoi:
48mm? :x

Då är det väl inte gips? Gipsskivorna är väl 13mm? -> 39mm
ok, virhe minulta. Ehkä ei kolmea levyä, mutta 46-48 mm gips ivf. vähän vaikea mitata millimetrilleen.

falkn sanoi:
Se voi olla, että seinässä on äärimmäinen paloluokka, minkä vuoksi siihen on laitettu 3 kpl 15 kipsilevyä. Esimerkiksi jos kyseessä on asuntoja erottava kipsiseinä, mikä on muuten melko epätavallista uudistuotannossa. Jos kyseessä on kuitenkin omakotitalo, se on hyvin outoa.
Ah, se on itse asiassa seinä naapurille päin, kyseessä on rivitalo.
Silloin se kuulostaa aika todennäköiseltä, että kyseessä on paloluokka, kuten sanoit...

p1r sanoi:
Ah, se on itse asiassa seinä naapuria kohden, kyseessä on rivitalo.
Sittenhän kuulostaa melko todennäköiseltä, että se on kuten sanot paloluokituksen osalta...
Jo, se on varmasti niin. Riippuen siitä, kuinka paljon painoa aiot laittaa hyllylle, pitäisi toimia hieman paksummalla tulkilla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.