13 436 lukukertaa ·
15 vastausta
13k lukukertaa
15 vastausta
Kiiinnittää liimattuja jalkalistoja.
Sivu 1 / 2
Miten kiinnitän parhaiten jalkalistat, jotka ajattelin liimata seinään?
Luin, että voi käyttää kuumaliimaa tai kaksipuolista teippiä "painamaan" jalkalistaa seinää vasten, kunnes varsinainen liima, esim. PL600, kuivuu.
Luin, että voi käyttää kuumaliimaa tai kaksipuolista teippiä "painamaan" jalkalistaa seinää vasten, kunnes varsinainen liima, esim. PL600, kuivuu.
Etkö koskaan ajatellut maalata enää? Aiotaanko talo purkaa, kun seinä muuttuu likaiseksi? Minulle opetettiin lapsena, että listojen takaa tulisi siivota kerran vuodessa. Listat kiinnitetään niin, että ne on helppo irrottaa. Jos haluaa niistä sileitä, ne pakkeloidaan ja maalataan kiinnityksen jälkeen, ja se on myös näyttävämpää.E Ett_unikt_namn sanoi:
Minulla ei ole naulapistoolia tai vastaavaa konetta.Cheesen sanoi:
Et ole koskaan ajatellut maalata uudelleen? Pitäisikö talo purkaa, kun seinä likaantuu?
Opin lapsena, että listojen takana tulisi siivota kerran vuodessa.
Listat asennetaan niin, että ne on helppo poistaa. Jos haluaa ne tasaisiksi, niin ne tasoitetaan ja maalataan asennuksen jälkeen, se näyttää lisäksi siistimmältä.
Lisärakentaja
· Onsala
· 2 022 viestiä
Aseta raskas huonekalu paikoilleen, joka pitää ne paikallaan, kun liimat kovettuvat? Esimerkiksi vaakasuora ruokapöytä tai vastaava
Moderator
· Stockholm
· 56 280 viestiä
Olen käyttänyt kaksipuolista teippiä ja kiinnittänyt 40 cm pitkän säännön lattiaan listaa vasten, joka tulee kiristää, ja sitten puukiiloja säännön ja listan väliin. Muutamia sellaisia listan pituudelta niin se toimii. Ehkä on hyvä testata ensin johonkin muuhun. Jotkut teippiversiot kiinnittyvät "pysyvästi".
Fiksuusti.H hempularen sanoi:Olen käyttänyt kaksipuolista teippiä ja teipannut lattialle 40 cm pitkän sääntöpalan listaa vasten, joka pitää kiristää, ja sitten puukilojen väliin sääntöpalasta ja listasta. Muutamia sellaisia pitkin listan pituutta niin se onnistuu. Ehkä kannattaa testata ensin johonkin muuhun. Tietyt teippimuunnelmat kiinnittyvät "pysyvästi".
Oletan, että vitsailet kanssamme? Ei kai ole yhtäkään ihmistä, joka irrottaa kaikki listat kerran vuodessa siivotakseen niiden takaa? Se vaikuttaa hieman hullulta.Cheesen sanoi:
Oletko koskaan ajatellut maalata uudestaan? Puretaanko talo, kun seinä likaantuu? Minulle opetettiin lapsena, että listojen takana tulisi siivota kerran vuodessa.
Listat asennetaan niin, että ne on helppo irrottaa. Jos haluaa sileät, ne tasoitetaan ja maalataan asennuksen jälkeen, ja siitä tulee myös hienompi.
Lattialistat kiinnitän ruuveilla. Se on kuitenkin lista, jonka sijaintia muutetaan silloin tällöin. Pojan huoneessa olen muuttanut lattialistoja 3 kertaa kahden vuoden aikana. Mutta olemme siirtäneet siellä vaatekaappeja vähän.E Ett_unikt_namn sanoi:
Vanhatalon sokkelit ja listat ovat tiukasti naulattu ja paikan päällä maalattu. Mielestäni se näyttää parhaimmalta ja lisäksi se on tiivis, joten ei ole tarvetta siivota taakse. Et kai nosta lattiaa siivotaksesi palkiston sisällä?Cheesen sanoi:
Oletko koskaan ajatellut maalata uudelleen? Pitäisikö talo purkaa, kun seinä muuttuu tahratuksi?
Minulle opetettiin lapsena, että listojen taakse tulisi siivota kerran vuodessa.
Listat asennetaan niin, että ne on helppo poistaa. Jos haluaa niistä sileitä, ne tasoitetaan ja maalataan asennuksen jälkeen, ja se näyttää myös paremmalta.
Irtolistat mielestäni näyttävät halvoilta...
En näe ongelmaa listan liimaamisessa. Jos maalaa tai tapetoi uudelleen, tehdäänhän se listan ALAS asti.
Tavallisesti naulaan ja liimaan, koska usein kun vain naulaa ja erityisesti jos takana on vain kipsiä, naulaus saattaa vuosien mittaan irrota.
Ruuvataan vain, kun takana on massiivinen seinä, ja silloin jalkalistan ruuvilla. Yleensä aina siistimpää liimata tai naulata.
Tavallisesti naulaan ja liimaan, koska usein kun vain naulaa ja erityisesti jos takana on vain kipsiä, naulaus saattaa vuosien mittaan irrota.
Ruuvataan vain, kun takana on massiivinen seinä, ja silloin jalkalistan ruuvilla. Yleensä aina siistimpää liimata tai naulata.