Miten kiinnitän parhaiten jalkalistat, jotka ajattelin liimata seinään?
Luin, että voi käyttää kuumaliimaa tai kaksipuolista teippiä "painamaan" jalkalistaa seinää vasten, kunnes varsinainen liima, esim. PL600, kuivuu.

Cheesen
E Ett_unikt_namn sanoi:
Kuinka kiinnitän parhaiten lattialistat, jotka ajattelin liimata kiinni seinään? Luin, että voi käyttää kuumaliimaa tai kaksipuolista teippiä "painamaan" lattialistan seinää vasten, kunnes oikea liima, esim. PL600 kuivuu.
Etkö koskaan ajatellut maalata enää? Aiotaanko talo purkaa, kun seinä muuttuu likaiseksi? Minulle opetettiin lapsena, että listojen takaa tulisi siivota kerran vuodessa. Listat kiinnitetään niin, että ne on helppo irrottaa. Jos haluaa niistä sileitä, ne pakkeloidaan ja maalataan kiinnityksen jälkeen, ja se on myös näyttävämpää.

Cheesen Cheesen sanoi:
Et ole koskaan ajatellut maalata uudelleen? Pitäisikö talo purkaa, kun seinä likaantuu?
Opin lapsena, että listojen takana tulisi siivota kerran vuodessa.

Listat asennetaan niin, että ne on helppo poistaa. Jos haluaa ne tasaisiksi, niin ne tasoitetaan ja maalataan asennuksen jälkeen, se näyttää lisäksi siistimmältä.
Minulla ei ole naulapistoolia tai vastaavaa konetta.

Aseta raskas huonekalu paikoilleen, joka pitää ne paikallaan, kun liimat kovettuvat? Esimerkiksi vaakasuora ruokapöytä tai vastaava

Asettaa esimerkiksi muutama reglar jännitykseen vastakkaiselle seinälle on myös vaihtoehto. Varsinkin jos liimaat molemmat puolet, niin korjaat molemmat samalla kertaa.

Olen käyttänyt kaksipuolista teippiä ja kiinnittänyt 40 cm pitkän säännön lattiaan listaa vasten, joka tulee kiristää, ja sitten puukiiloja säännön ja listan väliin. Muutamia sellaisia listan pituudelta niin se toimii. Ehkä on hyvä testata ensin johonkin muuhun. Jotkut teippiversiot kiinnittyvät "pysyvästi".

H hempularen sanoi:
Olen käyttänyt kaksipuolista teippiä ja teipannut lattialle 40 cm pitkän sääntöpalan listaa vasten, joka pitää kiristää, ja sitten puukilojen väliin sääntöpalasta ja listasta. Muutamia sellaisia pitkin listan pituutta niin se onnistuu. Ehkä kannattaa testata ensin johonkin muuhun. Tietyt teippimuunnelmat kiinnittyvät "pysyvästi".
Fiksuusti.

E Ett_unikt_namn sanoi:
Minulla ei ole naulapyssyä tai vastaavaa konetta.
Vasara ja meisti sekä dyckert toimivat yhtä hyvin. Kestää vain vähän kauemmin.

Cheesen Cheesen sanoi:
Oletko koskaan ajatellut maalata uudestaan? Puretaanko talo, kun seinä likaantuu? Minulle opetettiin lapsena, että listojen takana tulisi siivota kerran vuodessa.

Listat asennetaan niin, että ne on helppo irrottaa. Jos haluaa sileät, ne tasoitetaan ja maalataan asennuksen jälkeen, ja siitä tulee myös hienompi.
Oletan, että vitsailet kanssamme? Ei kai ole yhtäkään ihmistä, joka irrottaa kaikki listat kerran vuodessa siivotakseen niiden takaa? Se vaikuttaa hieman hullulta.

• Tykkään
  • Haha
MrGriffin ja 3 muuta
  • Laddar…
A
Siinä tapauksessa tarranauhat ovat varmasti erinomaisia, yksinkertaiseen purkamiseen :cool:

• Haha
  • Tykkään
lopec ja 1 muu
  • Laddar…
Cheesen
mattiasp mattiasp sanoi:
Oletan, että vitsailet kanssamme? Eihän kukaan ihminen poista kaikkia listoja kerran vuodessa siivotakseen niiden takaa? Se vaikuttaa vähän hassulta.
Joulusiivous. Ja ei, en tee sitä, mutta tunnen muutamia, jotka tekevät niin.

Cheesen
E Ett_unikt_namn sanoi:
Minulla ei ole naulapyssyä tai vastaavaa konetta.
Lattialistat kiinnitän ruuveilla. Se on kuitenkin lista, jonka sijaintia muutetaan silloin tällöin. Pojan huoneessa olen muuttanut lattialistoja 3 kertaa kahden vuoden aikana. Mutta olemme siirtäneet siellä vaatekaappeja vähän.

Käytä liimaa, joka on imukykyinen, se on joko PL 600 tai PL400 en muista. sitten vain painat sen kiinni pala palalta. toimi hienosti minulle.

edit: tarkoitan PL600, jolla on valmistajien kuvailema "imukuppitoiminto"

J
Cheesen Cheesen sanoi:
Oletko koskaan ajatellut maalata uudelleen? Pitäisikö talo purkaa, kun seinä muuttuu tahratuksi?
Minulle opetettiin lapsena, että listojen taakse tulisi siivota kerran vuodessa.

Listat asennetaan niin, että ne on helppo poistaa. Jos haluaa niistä sileitä, ne tasoitetaan ja maalataan asennuksen jälkeen, ja se näyttää myös paremmalta.
Vanhatalon sokkelit ja listat ovat tiukasti naulattu ja paikan päällä maalattu. Mielestäni se näyttää parhaimmalta ja lisäksi se on tiivis, joten ei ole tarvetta siivota taakse. Et kai nosta lattiaa siivotaksesi palkiston sisällä?

Irtolistat mielestäni näyttävät halvoilta...

En näe ongelmaa listan liimaamisessa. Jos maalaa tai tapetoi uudelleen, tehdäänhän se listan ALAS asti.
Tavallisesti naulaan ja liimaan, koska usein kun vain naulaa ja erityisesti jos takana on vain kipsiä, naulaus saattaa vuosien mittaan irrota.

Ruuvataan vain, kun takana on massiivinen seinä, ja silloin jalkalistan ruuvilla. Yleensä aina siistimpää liimata tai naulata.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.