Hei!

Suunnitteilla on rakentaa lasitettu terassi pulpettikatolla. Kuten tavallista, tilaa/korkeutta on vähän kattoreunuksen ja terassilattian välillä. Olen ajatellut rakentaa eristetyn katon käyttäen raakalautaa, kattopahvia ja valssattua peltiä.
Etäisyys talon seinän ja terassin seinän välillä on noin 4 metriä. Kattokaltevuus, joka voidaan saada aikaan, on noin 10 astetta 195x45 koolauksilla. Sitten kysymykseen, pitäisikö laittaa cc 60 koolausten väliin vai liimata ja ruuvata yhteen kahdet koolaukset ja laittaa ne cc 120:lle? Mikä näistä vaihtoehdoista on vahvin?
Ei ole tarkoitus käyttää liimapuuta, talon katolla on lumisuojat ja olen tietoinen mahdollisesta lumikuormasta, olen valmiina lumilapiolla katolla lumisateen aikana.

Ystävällisin terveisin, Andreas

Etusi kattoratkaisullasi on, että voit mennä katolle ja luoda lunta. 45x195 rakennuspuutavaraa on silti aivan liian heikko tuolle jänneväleille, vaikka otetaan huomioon lumityöt suurten lumimäärien aikana. Asentamalla 45x195 c/c 600 mm tai kaksinkertaiset ruuviliimatut c/c 1200 mm saadaan sama tulos. Ehdotan liimapuuta 90x180 c/c 600 mm. Silloin olet tyytyväinen. Lähdin liikkeelle lumen vyöhykkeestä 2, joka kattaa suuren osan Tukholmasta ja etelään.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.