Minulla on hieman huolta meneillään olevan kesäisen kellarin rappaustyöni aikana ja toivon, että voitte auttaa minua. Luettuani useita ketjuja täältä ja paljon muuta, olen alkanut rapata kellarin seinää C-laastilla, koska oletin, että alusta ei ollut kalkkilaasti. Nyt kun olen edennyt työssä ja rappaannut osan, en ole enää varma, oliko tämä oikea valinta.

Käsittääkseni en saisi laittaa kovempaa laastia ulkopuolelle, koska on olemassa riski irtoamisesta, mutta mitä seinällä oikeastaan on? Arvaukseni on nyt, että se on C-laasti, koska se näyttää täsmälleen samalta kuin käyttämäni C-laasti, kun murran siitä palan, mutta te tiedätte paremmin kuin minä.

Miten jatkaisitte tästä? Jatkaa C-laastilla vai vaihtaa pehmeämpään kalkkilaastiin?

• Karhealle kipsipinnalle valmistunut kellarin seinä, jota käsitellään kalkkilaastilla.
  • Kipsiseinän rosoinen ja karhea pinta, jossa näkyy rakenteessa olevia pieniä reikiä ja epätasaisuuksia.
Tässä on pala C-putsia, jonka minä murensin. Minusta se näyttää täsmälleen samalta kuin se, mikä oli seinässä.

• C-rapun palanen sormissa, muistuttaa seinän pintaa, puupöydän päällä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.