Hei!
Mikä on paras käyttää, jos aikoo ruuvata ovenkarmin betoniin?
70-luvun Lb-talo rinnetalo, tämä on pohjakerroksessa.
Tänään on karmit kiinni siitä, kun talo rakennettiin, silloin ne on naulattu.

Milkshaken
Yksi asia, joka yleensä toimii hyvin, on tavalliset ruskeat muovitapit, eli kun olet kiilannut karmit ja kiinnittänyt ne, sinun täytyy esiporata, sitten laittaa tappi sisään, ja sitten karmiruuvit.... Sitten vain säätää tavalliseen tapaan...

ok aion kokeilla sitä! mietin sitä, mutta ajattelin, jos siihen olisi jokin erikoisempi keino muuten.

Milkshaken
Tiedän heitä, jotka käyttävät reikänauhaa ja tekevät ylimääräistä, mutta mielestäni se on liioittelua, tavalliset muovitapit... En muista, ovatko ne ruskeat vai siniset, jotka sopivat juuri karmiruuville, mutta muistaakseni ne ovat ruskeat...

Olen käyttänyt Fischer plugg, en muista merkintää, mutta se näkyy pakkauksesta katsoessa, se on toiminut erittäin hyvin.

Ehdotan kuten aina Essven indu-prog-hylsyjä, tässä tapauksessa yhdistettynä induprog-betoniruuvin kanssa. Voi jättää sekä kiilat että tulpat pois.

Milkshaken
Onko sinulla linkki näihin Mathias S ?

Milkshaken
Ai niin tarkoitat niitä,,,, joo ne ovat hyviä, mutta helpompi epäonnistua niiden kiinnityksessä, karmipuun kierteet rikkoutuvat helposti...

Ja sinun täytyy kuitenkin porata betoniin sekä poistaa karmi.... sitten laittaa proppu sisään ja sen jälkeen asentaa takaisin....

Tja, nyt tuli tuplavirhe! :wow:

1. Karmahylsyt asennetaan ERITTÄIN helposti ja täysin ilman kierrevaurioita 14 mm reikään porakoneen ja sopivan kuusiotapin avulla. Käsin tekeminen on työlästä, aikaa vievää ja kuten sanot, on riski halkaista puuta.

2. Jos katsot lisävarusteiden joukosta, näet että induproghylsyt varten on saatavilla betoniruuvit, joissa on pää. Asenna hylsyt, aseta karmit paikoilleen, kiristä hylsillä ja säädä pystysuoraan/vaakasuoraan, poraa ja ruuvaa ruuvi paikoilleen ilman, että poistat karmia. Ei tarvita tulppia.

Kätevä kuin mikä. Luulen, että muilla valmistajilla on samanlaisia järjestelmiä.

Varoitus: Hylsyt ovat eri pituisia. Osta oikean pituisia, jotta sinun ei tarvitse leikata käsin saadaksesi muovinastat karmien sisäpuolelle...

Milkshaken
Ahhh, joten ne ovat saman tyyppisiä ruuveja kuin Giha-lattia.... vain porata ja ruuvata..... Ok... joo sitten olen vaikuttunut..... näitä holkkeja, joihin linkkasit, olen aina kiristänyt koneella aiemmin (koska sen pitää mennä nopeasti) ja puolet niistä pilaavat puun (joten kierteitä on todella paljon pienellä alueella kyllä).... Mutta mitä hemmettiä, jos sinulla on sellaisia betoniruuvit oikealla kannalla, niin se on tietysti kuuma vaihtoehto..

Ok, en tiedä mitä vinkkejä antaa, kun on kyse hylsyjen vetämisestä. Paina kovasti ja aloita hitaasti alussa, luulen. En ole koskaan miettinyt niin paljon miten teen sen, koska se on aina sujunut hyvin.

Milkshaken
Hei, sinulla on pieni etäisyys "Dödgång", sitten kierteet.... Siinä vaiheessa se menee pieleen minulle.

Ajaatko hylsyllä vai insexillä?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.