6 201 lukukertaa ·
9 vastausta
6k lukukertaa
9 vastausta
Kantavien/kantamattomien sisäseinien koko
Hei!
Olen viimeistelemässä tiettyjä piirustuksia yksikerroksiseen taloon, jota aiomme rakentaa, ja olen miettinyt hieman sisäseinien, sekä kantavien että ei-kantavien, paksuutta
Ei-kantava sisäseinä
Toimiiko alla oleva 118 mm rakenne ei-kantavana sisäseinänä, jotta huoneiden välinen äänieristys olisi riittävä? Oletan, että ei voi käyttää 70 mm eristystä, vaan on käytettävä 45 mm eristystä sähköasentajalle varatun tilan vuoksi?
- 13 mm kipsi
- 11 mm OSB
- 45x70 mm runko + XX mm eristys
- 11 mm OSB
- 13 mm kipsi
Harkitsin melkein, pitäisikö sittenkin käyttää 45x95 runkoa ja kasvattaa rakenteen paksuutta 143 mm varmistaakseni äänieristyksen. Ongelma tässä taitaa olla, että ovenkarmi on epätavallisen paksu, jos tämä rakenne käytetään läpi koko 200 m² talossa.
Kantava sisäseinä
Talossa tulee olemaan tavallisia saksikäytäväpohjia sekä W-kattotuolit, joten mahdollisesti riittää 168 mm rakenne vaihtoehtoisesti 193 mm kokonaisuutena;
- 13 mm kipsi
- 11 mm OSB
- 45x120 runko tai vaihtoehtoisesti 45x145 runko + XX mm eristys
- 11 mm OSB
- 13 mm kipsi
Sama pätee täällä. Jättääksesi tilaa sähköasentajalle, mitä eristeen paksuutta tulisi käyttää?
Olen viimeistelemässä tiettyjä piirustuksia yksikerroksiseen taloon, jota aiomme rakentaa, ja olen miettinyt hieman sisäseinien, sekä kantavien että ei-kantavien, paksuutta
Ei-kantava sisäseinä
Toimiiko alla oleva 118 mm rakenne ei-kantavana sisäseinänä, jotta huoneiden välinen äänieristys olisi riittävä? Oletan, että ei voi käyttää 70 mm eristystä, vaan on käytettävä 45 mm eristystä sähköasentajalle varatun tilan vuoksi?
- 13 mm kipsi
- 11 mm OSB
- 45x70 mm runko + XX mm eristys
- 11 mm OSB
- 13 mm kipsi
Harkitsin melkein, pitäisikö sittenkin käyttää 45x95 runkoa ja kasvattaa rakenteen paksuutta 143 mm varmistaakseni äänieristyksen. Ongelma tässä taitaa olla, että ovenkarmi on epätavallisen paksu, jos tämä rakenne käytetään läpi koko 200 m² talossa.
Kantava sisäseinä
Talossa tulee olemaan tavallisia saksikäytäväpohjia sekä W-kattotuolit, joten mahdollisesti riittää 168 mm rakenne vaihtoehtoisesti 193 mm kokonaisuutena;
- 13 mm kipsi
- 11 mm OSB
- 45x120 runko tai vaihtoehtoisesti 45x145 runko + XX mm eristys
- 11 mm OSB
- 13 mm kipsi
Sama pätee täällä. Jättääksesi tilaa sähköasentajalle, mitä eristeen paksuutta tulisi käyttää?
Viimeksi muokattu:
Kantavat sisäseinät 45x120 tuntuvat todella liioitellulta, CC60 45x95 riittää hyvin, ellei kyseessä ole jokin erittäin äärimmäinen talo, jota rakennat.
Uskon, että jopa 45x70 riittää. Niidenhän pitäisi vain kantaa yläkerran/vintin lattia.
Onhan olemassa jopa taloja, joissa on 45x70 kantavat ulkoseinät.
Uskon, että jopa 45x70 riittää. Niidenhän pitäisi vain kantaa yläkerran/vintin lattia.
Onhan olemassa jopa taloja, joissa on 45x70 kantavat ulkoseinät.
Yksinkertaisesti avaa seinä ja anna sähköasentajan tehdä työnsä ennen kuin eristät, jotta voit puristaa sisään sen, mitä mahtuu, ennen kuin kaksinkertaistat.
Mutta muista, että eristeellä poistat vain seinässä itsessään olevaa jyrinää, jos kyse on äänen sisään- tai ulospääsystä, yksi kipsilevy monesti on parempi.
Paksuus ei ole ongelma karmeissa, laajennuksia pitää aina tehdä.
Muuten olen samaa mieltä aiemman kanssa, että se kuulostaa hyvin tukevilta seiniltä 120... 95 riittää useimpiin tarpeisiin.
Mutta muista, että eristeellä poistat vain seinässä itsessään olevaa jyrinää, jos kyse on äänen sisään- tai ulospääsystä, yksi kipsilevy monesti on parempi.
Paksuus ei ole ongelma karmeissa, laajennuksia pitää aina tehdä.
Muuten olen samaa mieltä aiemman kanssa, että se kuulostaa hyvin tukevilta seiniltä 120... 95 riittää useimpiin tarpeisiin.
Mitä ehdottaisit ei-kantaville väliseinille? Kokonaisleveys 118 mm (eli 45x70 mm sääntö) tai 143 mm (eli 45x95 mm sääntö)? Kaikki yli 118 mm näyttää visuaalisesti hyvin leveältä, kun katsotaan ovikarmia.S Svanteman sanoi:Yksinkertaista siis seiniä ja anna sähköasentajan tehdä työnsä ennen eristystä, jotta voit tiivistää kaiken mikä mahtuu ennen tuplausta.
Mutta muista, että eristämällä poistat vain seinän sisäistä koputusääntä, jos kyse on äänen poistamisesta tai estämisestä, on ylimääräinen kipsilevy usein parempi.
Paksuus ei tuota ongelmia karmien kanssa, jatkeet on aina tehtävä.
Muuten olen samaa mieltä edellisten kanssa, että kuulostaa erittäin tukevilta seiniltä, joissa on 120... 95 riittää useimpiin tarkoituksiin.
Me rakennamme juuri nyt 70s runkoa ja kipsiä+OSB molemmilla puolilla. Olen ollut taloissa tällä rakenteella ja ne tuntuvat hiljaisilta mielestäni. En tiedä kuinka paljon enemmän äänieristystä saavutat 95s rungolla. Kokemukseni mukaan ääni tulee oven kautta, joten varmista, että siellä on hyvä äänieristys, jos haluat hiljaisen talon.F farmis sanoi:
Magnus E K
Talon omistaja
· Östergötland
· 4 029 viestiä
Magnus E K
Talon omistaja
- Östergötland
- 4 029 viestiä
Jos seinässä on tavallinen sisäovi, se on yleensä heikoin lenkki ja todennäköisesti turhaa overkill rakentaa seinää muulla tavalla kuin ensimmäisessä ehdotuksessasi. Jos ovea ei ole, on hiljaisinta rakentaa kaksi erillistä seinää eristyksellä välissä, jotta tukirakenteet eivät muodosta "äänisiltoja".
Hmm, en oikein ymmärrä myöhempää ehdotustasi, jos ovea ei ole. Onko sinulla mahdollisuus kehittää mitä tarkoitat?Magnus E K sanoi:
Jos seinässä on tavallinen sisäovi, se on yleensä heikoin lenkki ja luultavasti liioittelua rakentaa seinä muulla tavoin kuin ensimmäisen ehdotuksesi mukaisesti. Jos ovea ei ole, on kaikkein hiljaisinta rakentaa kaksi erillistä seinää jonka välissä on eristys, jotta koolinkipuut eivät muodosta "äänisilltoja".
Viimeksi muokattu:
Magnus E K
Talon omistaja
· Östergötland
· 4 029 viestiä
Magnus E K
Talon omistaja
- Östergötland
- 4 029 viestiä
Kuten asunnon jakava seinä, mutta sinun ei tarvitse käyttää yhtä tukevia palkkeja tai täyttää ylimääräisiä paloturvallisuusvaatimuksia. Katso esim.: https://www.traguiden.se/konstrukti...mkomplettering/ej-barande-vaggar/innervaggar/F farmis sanoi:
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Käyttäen saxtakakeroita ja W-takakeroita yksikerroksisessa talossa ei ole tarvetta kantaville sisäseinille. Paras äänieristys saadaan yleensä kaksois- ja siirretyllä paarrekonstruktiolla. Ei ole syytä käyttää paksumpia paareita kuin 45x70, mutta itse konstruktion takia tarvitaan hieman tilaa.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Kuinka rakennan ei-kantavan väliseinän liukuovella.
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Poista oviaukko ei-kantavasta kuonatiiliseinästä (30-luvun asunto)
Riva och bygga upp ny icke-bärande innervägg
Utbyggnad och tillbyggnad -
Välipohjan purku ei-kantava tiiliseinä
Icke-bärande vägg, styrelse säger nej, expertiskostnader
Juridik