Olen remontoimassa taloani ja minulla on pieni toimisto alakerrassa, jonka haluan poistaa (ajatuksena on saada kaksi tilavampaa huonetta siihen kerrokseen). Mutta en ole varma, voivatko ne seinät olla jollain tavalla kantavia? Oletan, että piirustuksessa vihreällä merkitty seinä (katso kuva 1) on se, joka on tärkeä ja se on kai kantava seinä? Ne ovat ne kaksi punaisella merkittyä mustassa kehyksessä, jotka haluan poistaa - voiko vain piirustuksen perusteella nähdä, onko se ok? (Lisäksi isossa olohuoneessa on palkki, joka kulkee katon yli, jos sillä on merkitystä...) Liitän mukaan myös sivukuvan, jossa olen merkinnyt aiemmin vihreän seinän, jonka oletan olevan kantava seinä. Kiitollinen kaikesta avusta!

Rakennuspiirros, jossa lattiapohjapiirros; alakerran sinistetyssä muotoilussa merkitty vihreällä sydänseinäksi epäilty seinä ja kaksi punaista poistettavaa seinää.

Vanhan talon julkisivupiirros ja ristiinleikkauskuva, jossa merkitty mittasuhteet ja yksi seinä nuolella. Päivätty 7. kesäkuuta 1955.

Viimeksi muokattu:
Vihreällä ympyröity seinä, joka on korvattu palkilla, on sydänseinä. Sydänseinä on kantava, jos sellainen seinä poistetaan, se on korvattava palkilla, joka kestää kaiken ylhäältä tulevan kuormituksen.

Kaksi punaisella merkittyä seinääsi eivät todennäköisesti ole kantavia.
Mistä materiaalista seinät on rakennettu?
Kuinka paksuja seinät ovat?

• Tykkään
warmlander
  • Laddar…
Viereisen huoneen seinät on rakennettu noin 2 cm paksuista puulaudoista (ja näin oli toisessa huoneessa, jossa seinät purettiin, joten arvaan niin).

Joten, luulisin sen olevan myös siellä.

• Laatikkojen ja puulevyjen välinen tila varastossa.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.