Vielä yksi kysymys kantavista seinistä. ;-) Haluamme poistaa seinän, joka rajaa kellarin rappusia. Joten siitä tulisi avoin rappu alas sisustettuun kellariin eikä kellariovea. Sitten kysymys kuuluu. Onko se kantava jollakin tavalla? Se ei kulje katon harjan suuntaisesti, mutta liitän muutaman kuvan (alkuperäiset piirustukset) ja kysyn, jos joku täällä osaa tulkita nämä oikein? Liitän sekä rakennesuunnitelman, leikkauskuvan, ullakon lattian ja kattotuolit. Olen merkinnyt seinän pinkillä. Olen erittäin kiitollinen avusta!

• Vanha rakennuksen pohjapiirros; seinä portaita kohden merkitty vaaleanpunaisella. Kysymys kantavuudesta.
  • Rakennuspiirustus, jossa seinä on merkitty pinkillä; osa kysymystä kantavien seinien poistamisesta kellariprojektissa.
  • Alkuperäinen rakennuspiirustus, joka esittää kerroksen rakenteita; seinä korostettu vaaleanpunaisella.
  • Konstruktionsritning talon poikkileikkauksen kanssa; näkyy katon kaltevuus, seinät ja mitat. Vasen seinä merkitty vaaleanpunaisella.
  • Arkkitehtipiirustus, jossa näkyy kellarin portaiden seinä pinkillä merkittynä; kuva liittyy kantavan seinän tunnistamiseen.
Tutkiessaan ullakon pohjapiirustusta huomaa, että vaaleanpunaisella merkityt seinät eivät ole kantavia. Kuitenkin olisin mielelläni tutustunut täydelliseen piirustukseen, jossa on kaikki teksti, jotta rakennustapa olisi tullut selkeämmäksi.

Ehdottomasti. Onko tämä kaikki piirustukset, jotka haluat nähdä @justusandersson? Vai juuri ne yläkaton piirustukset? Suuret kiitokset vastauksesta tähän mennessä!

Haluaisin nähdä sekä tekstin, joka kuvaa rakennustapaa pohjakerroksessa, että selitykset, jotka liittyvät pohjapiirrokseen.

Valitettavasti minulla ei ole kuvailevia tekstejä. Vain paljon piirustuksia. Voivatko nämä olla avuksi? Osa on alapohjan piirustuksia ja osa muurauksen piirustuksia. Katkoviiva muurauksen ja kirjaimen A välillä on T-palkki, joka sijaitsee katossa kantaakseen kellarissa. Voiko tämä antaa joitakin vihjeitä?

Ja tässä tulevat kuvat. ;-)

• Rakennussuunnitelma, joka sisältää pohjapiirroksen ja rakennekuvion, mittattu ja merkattu erilaisilla mitoilla ja teksteillä.
  • Rakennussuunnitelma, joka näyttää pohjapiirustuksen, mittoja ja syylinjat.
Se vaikuttaa olevan varhainen elementtitalo. Svenska Trähus Tranåsissa?

J justusandersson sanoi:
Näyttää olevan varhainen elementtitalo. Svenska Trähus i Tranås?
Omakotitalo Enskedessä (Tukholma) itse asiassa. Myyty talopaketina kuten ymmärrän.

Mutta olet yhä sitä mieltä, että seinä ei ole kantava @justusandersson ?

Ehdottomasti. On mukavaa kuulla myös rakentamisen historiaa.

• Tykkään
Danmen
  • Laddar…
Kiitos vastauksesta!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.