3 463 lukukertaa ·
10 vastausta
3k lukukertaa
10 vastausta
Kantava seinä 40-luvun talossa?
Vielä yksi kysymys kantavista seinistä. ;-) Haluamme poistaa seinän, joka rajaa kellarin rappusia. Joten siitä tulisi avoin rappu alas sisustettuun kellariin eikä kellariovea. Sitten kysymys kuuluu. Onko se kantava jollakin tavalla? Se ei kulje katon harjan suuntaisesti, mutta liitän muutaman kuvan (alkuperäiset piirustukset) ja kysyn, jos joku täällä osaa tulkita nämä oikein? Liitän sekä rakennesuunnitelman, leikkauskuvan, ullakon lattian ja kattotuolit. Olen merkinnyt seinän pinkillä. Olen erittäin kiitollinen avusta!
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Tutkiessaan ullakon pohjapiirustusta huomaa, että vaaleanpunaisella merkityt seinät eivät ole kantavia. Kuitenkin olisin mielelläni tutustunut täydelliseen piirustukseen, jossa on kaikki teksti, jotta rakennustapa olisi tullut selkeämmäksi.
Ehdottomasti. Onko tämä kaikki piirustukset, jotka haluat nähdä @justusandersson? Vai juuri ne yläkaton piirustukset? Suuret kiitokset vastauksesta tähän mennessä!
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Haluaisin nähdä sekä tekstin, joka kuvaa rakennustapaa pohjakerroksessa, että selitykset, jotka liittyvät pohjapiirrokseen.
Valitettavasti minulla ei ole kuvailevia tekstejä. Vain paljon piirustuksia. Voivatko nämä olla avuksi? Osa on alapohjan piirustuksia ja osa muurauksen piirustuksia. Katkoviiva muurauksen ja kirjaimen A välillä on T-palkki, joka sijaitsee katossa kantaakseen kellarissa. Voiko tämä antaa joitakin vihjeitä?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Se vaikuttaa olevan varhainen elementtitalo. Svenska Trähus Tranåsissa?
Mutta olet yhä sitä mieltä, että seinä ei ole kantava @justusandersson ?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Ehdottomasti. On mukavaa kuulla myös rakentamisen historiaa.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Voiko seinän kantavuuden selvittää?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Palkki kantavaan seinään?
Bärande vägg? W-takstolar
Planlösningar -
Kantavat seinät 70-luvun talossa
Bärande vägg i 40-talshus?