Hei, olen purkanut seinän makuuhuoneemme ja "kattvindenin" välillä. Purin melkein kaiken paitsi yhden puupalkin, joka on lattian kohdalla. En ole uskaltanut poistaa sitä, jos se on kantava jollain tavalla. Ajattelin ensin kysyä neuvoa tältä foorumilta ennen kuin menen ammattilaisen, kirvesmiehen puheille.
todennäköisesti kantava, on samankaltainen minulla, mutta teräspalkki on rakennettu sillä tavalla seinään. Miltä ensimmäisen kerroksen pohjaratkaisu näyttää?
Pohjapiirros ensimmäisessä kerroksessa; kyllä, siellä missä puupalkki sijaitsee, on meidän olohuoneemme, joka on melko suuri ja kattaa koko makuuhuoneen osan + ullakko-osan. Vai miten tarkoitit?
Tunsin sormillani ja puupalkin alapuolella se on vapaa...ei siis kiinnitetty mihinkään. Vain oikeaan ja vasempaan seinään. Voin lisätä, että talot on rakennettu -37.
Palkki itsessään ei todennäköisesti ole kantava, mutta se, mikä oli yläpuolella, oli todennäköisesti kantava. Eli seinä, joka nyt on purettu. Lähes kaikki seinät, jotka ovat kissantuulikaapeissa, ovat kantavia.
Olen juuri itse purkanut kissantuulikaappieni seinät ja tehnyt niihin tukirakenteita.
Onko sinulla kuvia siitä, miltä se näytti ennen ja purkamisen aikana?
Valitettavasti minulla ei ole kuvia ennen purkamista tai sen aikana. Voin ottaa uusia kuvia siitä, miltä se näyttää kattoa kohti. Tulen hieman huolestuneeksi nyt, kun kirjoitit, että melkein kaikki seinät ovat kantavia kylmällä ullakolla. Voin kuvitella, että katto heikentyi hieman, kun seinä poistettiin. Mutta jos tehdään vaihtoraudoitus kuten kirjoitit, mitä se tarkoittaa? Liimapuupalkki tukena katolle ja pari palkkia sivuilla?
Olen ottanut muutamia uusia kuvia siitä, miltä katossa näyttää purkamisen jälkeen. Toivottavasti tämä voi antaa jonkin vastauksen kysymykseesi. Mielestäni se näyttää melko vakaalta kuten se nyt on. Mitä mieltä olette?
Se on ammattimainen rakennusfirma, joka tulee katsomaan tätä. Olen puhunut heidän kanssaan tänään. Voi kestää jonkin aikaa ennen kuin palaan jatkoseurannan kanssa täällä ketjussa. Mutta lupaan palata asiaan, kun tiedän jotain uutta.
Totta kai palkki on kantava.
Et kai uskonut, että he asettivat sen sinne vain siksi, että teillä olisi jotain kompastua
Se, että se on sijoitettu olkavarren (golvbjälken) päälle eikä alle, johtuu todennäköisesti siitä, että teille saadaan suuri avoin tila alakertaan ilman häiritseviä palkkeja katossa.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.