Hei,

Minulla on 20-luvulta oleva puutalo, jossa on luonnonkiviperustus. Kellari on nykyään melko tylsä ja siellä on jonkin verran kosteutta. Käytän kosteudenpoistajaa tarpeen mukaan, mutta harkitsen myös kellarin remontointia hieman ja olen lukenut, että sen voi kalkkivalkata, osittain saadakseni siitä valoisamman ja viihtyisämmän ja osittain siksi, että kalkki auttaa mahdollisten kosteusongelmien kanssa. Käytän kellaria viinikellarina, varastona ja rustiikkisena työtilana.

Miten tähän kannattaa ryhtyä? Siinä on paljas kiviperustus, jossa on melko suuria rakoja kivien välillä joissakin paikoissa ja haluan mielelläni käyttää oikeita materiaaleja. Onko se karkeampi peruslaasti ja sitten kalkkilaasti? Olen lukenut, että ei pitäisi käyttää liian kovaa materiaalia, koska se voi haljeta liikkeessä, eli sauman on oltava hieman "pehmeä" - pitääkö paikkansa?

Mitä mieltä olette - onko tämä turha työ, joka kuluttaa vain aikaa ja rahaa?

*bump*

Onko kellään neuvoja siitä, miten minun pitäisi edetä?

Olen yrittänyt selvittää, millaista laastia pitäisi käyttää seinien tasoittamiseen (näyttää olevan hydraulinen kalkkilaasti).
Mikä kaikista vaihtoehdoista pitäisi valita - onko K-rautassa joku järkevä vaihtoehto?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.