Aion laskea sisäkattoa 3,5 metristä 3 metriin ja haluan rakentaa ilmavasti. aion maalata tilan välit MUSTALLA ja rakentaa uuden sisäkaton seisovilla laudoilla pystyasennossa ruuduiksi 400X400 mm ajattelin käyttää 17x95 mm. joku, joka on tehnyt samankaltaista ja jolla on kuvia ?? Huone on 68 neliömetriä.

Miksi alentaa? Selitä paremmin, miten olet ajatellut, esim. kuvalla?

etsin kuvia. Alentaa piilottaakseen kaapelihylly, ilmanvaihtoputket jne. Ajatuksena on tehdä niin, että merkitään 400 mm, sahataan puoliksi pois 17 mm ja poikittain samalla tavalla, kunnes on 400x400 mm ruudut koko katossa. Olen etsinyt kuvia netistä, mutta en löydä mitään.

L
Tiedän mitä tarkoitat, se on sama kuin joidenkin kauppojen katossa, mustaksi maalattu ylhäällä ja säännöstö roikkuvilla laudoilla pystysuunnassa sekä kaikki valaisimet lautojen alla tai välissä, voi olla tyylikäs, sopiva etäisyys roikkuville noin 150 mm, niin ettei tule liian tiheä, mutta päätät itse. Muutamia kuvia on vaikea saada, joskus sellainen katto on trendikaupoissa, ehkä ei puun kanssa, vaan äänibaffereilla tai raudoitusverkolla.

• Tykkään
Anders & Ming
  • Laddar…
Oikein!!

Anders & Ming Anders & Ming sanoi:
Oikein!!
Aion pitää myymäläosan autotallissa, joka on 370 neliötä. Lattia on mustaa kiillotettua graniittia ja haluan laskea kattoa hieman piilottaakseni monia asioita ja saadakseni valaistuksen, jossa on alumiinireuna mustalla keskellä. Nämä ovat 200mmX 2000mm. Mutta mikä katon nimi on ja mitä pitäisi hakea?

L
Ajattele, miltä suunnalta useimmiten tulet, niin että saat laudat poikittain itseäsi kohti, etkä näe ylälaitaan, silloin se näyttää yhtenäiseltä katolta, muuten siitä tulee helposti pitkävetinen ja kaikki ylhäällä oleva näkyy.

Muokkaa: tälle ei taida olla mitään standardia, ne joissa olen ollut mukana ja nähnyt, ovat paikalla rakennettuja ja muotoiltu tilan mukaan.

Joo, mutta ajattelin sovittaa ne yhteen 50/50, silloin sillä ei ole merkitystä.

Kuvat ovat hyviä, vaikka "piirustus" olisi päässä, voi silti jäädä huomaamatta yksityiskohtia ja saada inspiraatiota.

L
Aha, sitten ymmärrän, miten haluat sen, ongelma on säännöstö tai kiinnikkeet katossa, jotta se voidaan ripustaa, tulee melko paljon kiinnikkeitä silloin. Se, että upotetaan, tarkoitat siis sahata lovi puoleen lautaan kummastakin ja asettaa toinen lauta samalla tavalla, jotta se roikkuu ensimmäisellä. Onko tavoitteena 50x50 ruudukkomalli, kuten kirjoitit, jolloin roikkuvia ei tule ihan niin paljon?

• Tykkään
Anders & Ming
  • Laddar…
L
Pitäisi katsoa, voinko luonnostella jotain, joka voisi olla mallin tyylinen, jotta se ei olisi sudenkuoppa mihin kompastua, siinä on vähän mietittävää.

kyllä mutta 40x40. jo olen miettinyt miten ripustaa sen. Mutta aina löytyy ihmisiä, joilla on parempi idea miten tehdä naula ;) 40x40:ssa voin ottaa ulos 20x200 cm valaisimille.

L
Jos otat laudan ja mittaat tarkasti ne mitat, jotka haluat ruuduille, ja leikkaat pois
tai molemmat, toisessa tapauksessa saat tasaisen näkyvän katon ja toisessa tapauksessa hieman erikoisen katon,
mutta molemmat versiot ovat ruudullisia kuten haluat.
Sain nopean luonnoksen tehtyä, toivottavasti ymmärrät.

• Skeema katosta, jossa on kassetit ja ohjeet kiinnikkeiden asentamiseen.
L
PS se on tärkeää saada suorat linjat kiinnikkeisiin, koska puutavara on jäykkää eikä sitä voi siirtää enempää kuin muutama mm, jos vain yksi laudanpala on viistetty, on paljon helpompaa koota se. Oletko nähnyt ne pienet hyllyt, jotka ovat saatavilla, ostetaan nippu puupaloja joissa on lovet, ja kootaan ne siten, että syntyy pieniä neliömäisiä lokeroita ja ripustetaan seinälle?

joo, olen katsonut ne hyllyt... Olen juuri rakentanut autotallin ja aion alkaa tekemään sisustusta nyt, joten katossa on tänään OSB, johon voi kiinnittää. Ajattelin ensin laittaa laudan seinän ympäri, johon ripustaa, sitten joko metalliset reiälliset nauhat tai mietin enemmän kierretankoa kiinnikkeillä kattoon ja sisäkattoon. Kun lauta on seinän ympäri, voidaan laserilla laskea kiinnityspisteet katossa niin, että ne osuvat oikein.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.