839 lukukertaa ·
6 vastausta
839 lukukertaa
6 vastausta
Ikkunalaudan ohjeet
Hei!
Jos tämä on väärä foorumi, joku voi siirtää ketjun tai ohjata minut oikein.
Nykyisessä asunnossani on ikkunalauta MDF:stä. Näiden ulkopuolella on marmorimainen penkki, jossa on noin 3-4 cm rako itse ikkunalaudan ja marmoripenkin välillä. Koska nämä marmoripenkit ulkonevat seinästä erittäin paljon, haluan poistaa ne, ja myös ikkunalaudan, korvaten sen hieman suuremmalla ikkunalaudalla.
Tällä hetkellä ikkunalauta on 10 cm syvä ja noin 1,1 cm seinän ulkopuolella. Haluan sen sijaan, että se olisi noin 15,5 cm syvä, mikä johtaa noin 6,5 cm ulkonemaan seinästä.
Ajatuksenani uudelle ikkunalaudalle on liimapuulevy joko 18 mm tai 27 mm, mutta en täysin sulje pois MDF:ää.
Kysymykset ovat siis:
1. Täytyykö minun jyrsiä uria ilmanvaihtoa varten, kun ikkunalaudat ovat patterin yläpuolella?
2. Täytyykö minun olla "tuki" (en tiedä mikä sitä kutsutaan) sen osan alla, joka ulkonee seinästä?
Jos tämä on väärä foorumi, joku voi siirtää ketjun tai ohjata minut oikein.
Nykyisessä asunnossani on ikkunalauta MDF:stä. Näiden ulkopuolella on marmorimainen penkki, jossa on noin 3-4 cm rako itse ikkunalaudan ja marmoripenkin välillä. Koska nämä marmoripenkit ulkonevat seinästä erittäin paljon, haluan poistaa ne, ja myös ikkunalaudan, korvaten sen hieman suuremmalla ikkunalaudalla.
Tällä hetkellä ikkunalauta on 10 cm syvä ja noin 1,1 cm seinän ulkopuolella. Haluan sen sijaan, että se olisi noin 15,5 cm syvä, mikä johtaa noin 6,5 cm ulkonemaan seinästä.
Ajatuksenani uudelle ikkunalaudalle on liimapuulevy joko 18 mm tai 27 mm, mutta en täysin sulje pois MDF:ää.
Kysymykset ovat siis:
1. Täytyykö minun jyrsiä uria ilmanvaihtoa varten, kun ikkunalaudat ovat patterin yläpuolella?
2. Täytyykö minun olla "tuki" (en tiedä mikä sitä kutsutaan) sen osan alla, joka ulkonee seinästä?
Ei x 2E ErikMR sanoi:Hei!
Jos tämä on väärä foorumi, joku voi mielellään siirtää ketjun tai ohjata minut oikeaan paikkaan.
Nykyisessä asunnossani on ikkunoissa MDF-ikkunalauta. Ulkopuolella on marmorimainen penkki, jossa on 3–4 cm rako itse ikkunalautaan. Koska nämä marmoripenkit ulkonevat seinästä huimasti, haluan poistaa ne, ja myös ikkunalaudan, korvaten ne hieman suuremmalla ikkunalaudalla.
Nykyisin ikkunalaudan syvyys on 10 cm, ja se on noin 1,1 cm seinän ulkopuolella. Sen sijaan haluan sen olevan noin 15,5 cm syvä, mikä tarkoittaa noin 6,5 cm seinän ulkopuolella.
Ajatukseni uudelle ikkunalaudalle on liimalevy joko 18 mm tai 27 mm, mutta en sulje ulos MDF:ää kokonaan.
Kysymykset ovat:
1. Täytyykö minun jyrsiä uria ilmanvaihtoa varten siellä, missä ikkunalaudat ovat elementin yläpuolella?
2. Täytyykö minun olla "tuki" (en tiedä mitä sitä kutsutaan) sillä osalla, joka ulkonee seinästä?
Kiitos paljon. Olen itse asiassa ollut mukana jo kauan, mutta passiivisena tarkkailijana.Alfredo sanoi:
Se on omistusasunto, ja kaiken varalta olen varmistanut, että on okei vaihtaa ikkunalaudat.
Ensisijaisesta yllä mainitusta syystä johtuen vanhat ikkunalaudat ovat vahingoittuneet aiemmasta sateesta ja/tai kastelusta. Jos unohtaa ikkunat auki, sateella voi tulla vettä sisään, jos käy huonosti.
Ylitys ei ole ollenkaan ongelma.E ErikMR sanoi:
Olisi mielenkiintoista nähdä olemassa oleva lautaasi. Erityisesti marmorirakenne.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Mitä nämä raot ikkunalaudan alla ovat?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Förslag lösning fönsterbräda
Fönster & Dörrar -
Design på fönsterbräda - förslag?
Fönster & Dörrar -
Löytää sääntö leveämpien listojen uusien ikkunoiden ikkunalaudan kiinnitykselle
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Fönsterbräda av furu, minst risk för slag?
Färg, Måla & Tapetsera